I-phone 3G/4G

I-phone 3G/4G 

Onderwerp van Danielle

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Mijn dochter heeft een I-phone 6s. De provider is Vodafone. De telefoon staat standaard ingesteld op 4G. Bij de instellingen staan geen opties om dat over te zetten op 3G.
    Bij haar vriendin staat die optie wel bij de instellingen. Die zit bij Tele2.
    Zij heeft gebeld met Vodafone ?n met de klantenservice van Apple. Echter beiden wisten niet hoe dit aan te passen is.
    Let wel: bij de instellingen staat g??n optie om over te schakelen naar 3G.
    Iemand een idee hoe dit aangepast kan worden?
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Waarom zou je dat willen?

    Je telefoon pakt het beschikbare beste signaal.
  3. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    Haar internetbundel is veel te snel op. Zij was in 4 dagen ineens 4Gb kwijt, zonder dat zij apps had openstaan. Van de 5 GB die zij heeft per maand, is nu nog 260 MB over. Ze wil hem op 3G zetten omdat de bundel dan minder snel slinkt.
  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Ik denk dat je beter de oorzaak van het dataverbruik kunt proberen te achterhalen en d??r dan iets aan doen.
    Als je naar Instellingen -> Mobiel netwerk gaat, kun je per app (en systeemfunctie) zien wat het dataverbruik is geweest. Ga er niet bij voorbaalt vanuit dat wanneer een app niet gestart is, hij ook geen data verbruikt.

    Zelf moet ik ontzettend veel moeite doen om meer dan 500 MB per maand te verbruiken.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Het. Voordeel van 4g is dat het sneller gaat. Je haalt er niet meer data mee binnen. Maar omdat het sneller gaat doe je meer online.
    28 apr '17 - 14:16:55 / 28 apr '17 - 15:31:34
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Haar internetbundel is veel te snel op. Zij was in 4 dagen ineens 4Gb kwijt, zonder dat zij apps had openstaan. Van de 5 GB die zij heeft per maand, is nu nog 260 MB over. Ze wil hem op 3G zetten omdat de bundel dan minder snel slinkt.

    De bundel slinkt niet minder snel, je internet is minder snel.
  7. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Bloem

    De bundel slinkt niet minder snel, je internet is minder snel.


    Nee, haar bundel is in no-time op. Ze heeft 5GB in de bundel. Op 4G is dat in 3 dagen op. Terwijl ze het meeste op WiFi doet. Met haar vorige smartphone had ze dat probleem niet. Toen kon ze een maand vooruit met 5GB.
    Zij wil haar nieuwe smartphone, een Apple I-phone, op 3G hebben. Maar niemand weet hoe ze dat in kan stellen. Zelfs de klantenservice van Vodafone en Apple niet.
  8. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef WilM
    Ik denk dat je beter de oorzaak van het dataverbruik kunt proberen te achterhalen en d??r dan iets aan doen.
    Als je naar Instellingen -> Mobiel netwerk gaat, kun je per app (en systeemfunctie) zien wat het dataverbruik is geweest. Ga er niet bij voorbaalt vanuit dat wanneer een app niet gestart is, hij ook geen data verbruikt.

    Zelf moet ik ontzettend veel moeite doen om meer dan 500 MB per maand te verbruiken.


    Wat ik al zei: De meeste apps staan uit. Ook zet ze na ieder internetgebruik via advanced task killer alle apps uit.
    Maar dat is mijn vraag niet, zo slim zijn we zelf wel.
    Mijn vraag is: hoe zet je een iPhone 6S op 3G?
  9. zonnestraaltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van zonnestraaltje
    Bij instelling. Optie mobiel netwerk daarna optie mobiele data en dan gesprekken en data. Kan je 4G, 3G en 2G instellen zie ik net.
    Oh ik heb een 6 misschien bij 6s niet mogelijk.
    Oh en ik heb geen Vodafone laat maar😬
  10. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef zonnestraaltje
    Bij instelling. Optie mobiel netwerk daarna optie mobiele data en dan gesprekken en data. Kan je 4G, 3G en 2G instellen zie ik net.
    Oh ik heb een 6 misschien bij 6s niet mogelijk.
    Oh en ik heb geen Vodafone laat maar😬


    Dat is dus het probleem. Dat staat er niet. Alleen de optie 4G. Anders was het geen probleem. Het blijkt een instelling te zijn die ze alleen bij Vodafone kunnen aanpassen. Maar de klantenservice weet niet hoe.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Nee, haar bundel is in no-time op. Ze heeft 5GB in de bundel. Op 4G is dat in 3 dagen op. Terwijl ze het meeste op WiFi doet. Met haar vorige smartphone had ze dat probleem niet. Toen kon ze een maand vooruit met 5GB.
    Zij wil haar nieuwe smartphone, een Apple I-phone, op 3G hebben. Maar niemand weet hoe ze dat in kan stellen. Zelfs de klantenservice van Vodafone en Apple niet.
    dan moet ze eens goed kijken naar de instellingen van haar apps. Ik krijg met geen mogelijkheid vijf gig op en ik gebruik mijn mobiel heel vaak. Ze heeft een gigrovende app geinstalleerd schat ik in.

    Heeft ze haar iphone gejailbreaked?
  12. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef scar
    dan moet ze eens goed kijken naar de instellingen van haar apps. Ik krijg met geen mogelijkheid vijf gig op en ik gebruik mijn mobiel heel vaak. Ze heeft een gigrovende app geinstalleerd schat ik in.

    Heeft ze haar iphone gejailbreaked?


    Ze doet het meeste op WiFi. Met haar vorige telefoon had ze dit probleem niet. Apps staan grotendeels uit. Behalve Whatsapp app. Ik krijg ook geen 5 gig op. Nog geen 500 mb per maand zelfs.
    Het rare is, dat op deze iPhone de optie er niet op zit om over te schakelen naar 3G.

    Ze gaat hem opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurt.
Terug naar de lijst