Geen verbinding NAS

Geen verbinding NAS 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Sinds ik een nieuwe router heb, kan ik geen verbinding meer maken met m’n NAS.
    Ik kan online niet vinden hoe dit werkt, iemand een duidelijke uitleg?

    Router is van Ziggo en NAS is van LaCie (NetworkSpace)

    De NAS wordt wel gedecteerd via de PC maar verbinden lukt niet.. Er wordt geen reden aangegeven helaas.
  2. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Bij het openen van de Connect Box van Ziggo staat de NAS niet onder verbonden apparaten.
  3. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    heb je de nas een vast ip nummer gegeven in het verleden?
    dan zou je de nieuwe router in de zelfde reeks ip nummers moeten instellen als je oude router of nog even je oude router aansluiten en via die de nas op dhcp automatish zetten.
  4. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef rdolfijn
    heb je de nas een vast ip nummer gegeven in het verleden?
    dan zou je de nieuwe router in de zelfde reeks ip nummers moeten instellen als je oude router of nog even je oude router aansluiten en via die de nas op dhcp automatish zetten.


    De oude router is weg.
    En verder heb ik geen idee ... zo lang gelden alweer...

    Ik heb een stuurprogramma geïnstalleerd, maar ook die detecteerd geen NAS... dus die doet ook niets.

    Maar kan je mij vertellen of het een normaal probleem is?
    Dan kan ik iig een beetje ontspannen want alle foto’s van de kinderen staan er op Smile
    En dat alleen maar als je wisselt van router... dat moet toch simpel op te lossen zijn??? Smile


    Of ben ik nu alles kwijt? Smile
    De NAS doet het nog prima immers... Smile
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Weet je nog welke ip-range je oude router op werkte? Of misschien hier je oude provider/router vermelden.

    Je hebt vast wel een laptop met netwerkaansluiting of kent iemand die dat heeft. Zet die laptop vast op een ip-adres in die range, sluit je laptop direct op je nas aan, dus zonder router en laat dan dat lacie tooltje nog eens draaien. Misschien vindt hij hem dan wel.

    Lees dat je de nas via een uit/aan actie kan resetten en dat je data daarbij wel wordt geback uipped, maar dat hangt denk ik wel af of de nas niet helemaal vol stond. Is een wat riskantere manier die ik niet snel zal doen, maar is wel een optie
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Een Ubee EVW 3200 of 321B of 3226

    Ik dacht de 3200.

    Ziggo kan dat vast ook nog wel terugvinden in mijn gegevens?
  7. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    even een check
    heb je na het aansluiten van de nieuwe router de nas al opnieuw opgestart?

    optie die arno zegt "pc of laptop met netwerkkabel direkt aansluiten op de nas en kijken of je er bij kunt"moet ook werken
  8. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef rdolfijn
    even een check
    heb je na het aansluiten van de nieuwe router de nas al opnieuw opgestart?

    Ja vandaag al 2x Smile


    Dit is hem

    >>LINK<<
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ziggo heeft als netwerksettings 192.168.178.xxx.
    Als je een laptop in kan stellen met ip-adres 192.168.178.1 en die rechtstreeks met een netwerkkabel aansluiten op de nas en probeer dan het tooltje nog eens.

    Vooropgesteld dat je nieuwe router niet hetzelfde ip-adres range gebruikt.
  10. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Ik ga het zondag proberen...durf dat niet alleen.. hahaha.... zondag komt er bezoek die dat wel aandurft.

    Ik zal jullie advies delen.
    En het hier laten weten.

    Er zal toch wel een oplossing zijn?
    Niet snel maar uiteindelijk wel....vast...
  11. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Je NAS heeft ook een usb aansluiting, dan kun je in de software het ipadres opzoeken/aanpassen zonder dat ze in dezelfde iprange zitten.
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Dit schijnt een oplossing te zijn die niet de gegevens op de schijf aantasten.
    het komt van de officiele >>LINK<< site dus zou moeten kloppen.

    IP Configurator en Network Assistant kunnen een Network Space niet vinden

    Begin de probleemoplossing met een onderzoek van de fysieke installatie van de Ethernet Disk. Sluit de drive en de computer bij voorkeur aan via dezelfde switch of router. Zorg ervoor dat kabels goed bevestigd zijn en dat de lampjes bij de Ethernet-poorten oplichten.

    Schakel antivirus- of antispywareprogramma's uit. IP Configurator en Network Assistantgebruiken een minder bekend protocol (ARP) om een Ethernet Disk te vinden. Omdat het protocol niet vaak wordt gebruikt door computergebruikers, belemmeren veel firewalls en beveiligingsprogramma's de goede werking ervan.

    Sluit de drive direct aan op de computer met een Ethernet-kabel (gebruik een gekruiste kabel als de computer enkele jaren oud is). Hiermee wordt bepaald of de router het ARP beïnvloedt. Als de drive dan werkt, maakt u verbinding met het webbeheer van de router en zoekt u de drive in de DHCP-tabel. Deze term verschilt per router, maar de meeste routers geven een lijst met alle verbonden computers weer (inclusief de Ethernet Disk).

    Als niets werkt, reset u de drive naar de fabrieksinstellingen om te controleren of het probleem te maken heeft met de configuratie van de drive.

    Met behulp van de onderstaande procedure kunt u de Network Space terugzetten naar de fabrieksinstellingen:

    1. Schakel de drive UIT. Wacht tot de drive is uitgeschakeld. Als de drive niet binnen twee minuten is uitgeschakeld, koppelt u het netsnoer los en sluit u dit opnieuw aan.

    2. Schakel de drive IN. Na ongeveer drie seconden verplaatst u de stroomschakelaar naar de UIT-stand en vervolgens opnieuw naar de AAN-stand.

    3. Als het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De gegevens worden door deze procedure niet aangetast.
Terug naar de lijst