Mediabox ziggo verplicht of keuze?

Mediabox ziggo verplicht of keuze? 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Ik kan het niet vinden....

    Ik heb een mooie mediabox van Ziggo welke ik niet kwijt wil: Humax Duovisio IPVR 9200-C.
    Ik heb een downgrade aangevraagd naar het startpakket alles in 1 en een nieuwe Mediabox Humax IRHD-5300C ontvangen terwijl ik duidelijk zei dit niet te willen.

    Mijn huidige Mediabox heb ik van mijn ouders gekregen en dat is niet bekend bij Ziggo.
    Nu schrijven ze in de mail dat ze mijn huidige box afsluiten...Smile

    Maar hoe kan dat??
    Ze weten immers niet wat ik heb (kaart-loos model) dus wat betekend dat?
    De dame aan de lijn vertelde dat ik niets hoefde te doen en dat ik gewoon op een gegeven moment overgestapt zou zijn...

    Hoe werkt dat nu?
    Moet ik nog iets regelen zodat ik mijn huidige Mediabox kan behouden?
    De oude kan wel opnemen en de nieuwe niet. Alleen met extra aan te schaffen harde schijf...
    4 jul '17 - 22:31:12 / 4 jul '17 - 22:42:30
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Volgens mij zit er weldegelijk een smart-card in je mediabox, als ik de specificaties van de box bekijk. Sterker nog: dat zal wel moeten, anders kan hij niet communiceren met Ziggo. Kijk maar eens of je de voorkant kan open maken, daar zit een smartcard dan achter met waarschijnlijk een smartcard van je ouders nog.
    Wat betreft het "niet kunnen zien welke decoder". Dat kan ziggo volgens mij dus weldegelijk. Er vindt namelijk 2-weg communicatie plaats tussen Ziggo en de mediabox. Vermoedelijk is het tekstje over het afsluiten van de oude box een standaard regeltje die ze altijd in die mail zetten, niets van aantrekken dus.
    Kan Ziggo deze afsluiten zodat jij geen tv meer kan kijken hiermee? Geen idee, vermoed van niet, aangezien het geen smartbox is, wat je nieuwe wel is.

    Het specifiek niet willen ontvangen van een mediabox is een puntje die ziggo lastig uit kan voeren. Bij het contract staat specifiek een mediabox op bruikleen basis. Die zijn ze dan ook verplicht te leveren, ook al wil je dit echt niet. Maar je kan hem gewoon in de doos laten en niet gebruiken. Lekker je oude mediabox blijven gebruiken.

    Veel plezier ermee!
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Als je een nieuw abo neemt zit daar een box aan vast. Normaal gesproken vragen ze je toch ook om de oude te retourneren? Tenminste, bij mij wel.

    Kan opnemen ?berhaupt wel als het niet in je pakket zit? Los van de vraag of je box het technisch kan? Je betaald er dan ook niet meer voor, dus wie weet kunnen ze dat op afstand uitzetten?

    Er zit niks anders op dan het maar af te wachten denk ik.
    Ben benieuwd
  4. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Een paar jaar geleden, toen nog upc, kreeg ik ook een opnamebox van.?emand. Ik dacht ook dat ik kon gaan opnemen. Dat lukte dus niet, kreeg een melding. Ook bij afsluiten van ziggo kun je de opgenomen dingen niet bekijken.

    Eenmaal om kun je niet zo snel terug, dus ik zou t er niet op wagen.

    Uitkijken naar een dvd recorder is een.optie, die kosten niets meer tweedehands, zijn helemaal uit.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Bij een bepaald abonnement hoort een bepaald apparaat. Wat je er mee kunt bepalen ze op afstand. Je hebt straks - denk ik - niets meer aan het apparaat va je ouders.
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Ik denk dat hij nog wel bruikbaar is, maar alleen de abo-functies inderdaad.
    Ik kon nl ook kiezen voor een of ander kaartje... en dan had ik dus geen nieuwe box gekregen. Ik koos niets (ja ik wilde een nieuwe router, maar dan mocht niet...Smile) en kreeg automatisch een nieuwe box.

    De huidige box mocht naar de vuilstort, stond in de mail Smile


    We gaan het zien en anders heb ik dan toch de nieuwe Mediabox Smile
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Gewoon de oude houden. Mijn nieuwe staat in een doos op zolder. Mijn oude smartcard zit ook nog in oude box die wel op neemt. Ze kunnen je geen nieuw abonnement geven zonder nieuwe decoder.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Kom er later op terug.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik denk dat hij nog wel bruikbaar is, maar alleen de abo-functies inderdaad.
    Ik kon nl ook kiezen voor een of ander kaartje... en dan had ik dus geen nieuwe box gekregen. Ik koos niets (ja ik wilde een nieuwe router, maar dan mocht niet...Smile) en kreeg automatisch een nieuwe box.

    De huidige box mocht naar de vuilstort, stond in de mail Smile


    We gaan het zien en anders heb ik dan toch de nieuwe Mediabox Smile

    Je kunt terug naar de oude situatie, dan verandert er niks. Hiervoor moet je bellen of de levering weigeren.

    Als in deze box niks zit, qua kaart (kijk overal achter en in), dan is het slechts een decoder en kun je ws ook niet films bestellen en zo. De oude generatie media boxen had altijd een kaart, alleen horizon niet.

    Verder: upc en Ziggo zijn niet te vergelijken qua apparatuur en netwerk.
  10. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Je kunt terug naar de oude situatie, dan verandert er niks. Hiervoor moet je bellen of de levering weigeren.


    Hoe bedoel je?
    Dan ga ik terug naar m'n oude abo of bedoel je dat ik de nieuwe abo kan houden, alleen geen Mediabox ontvang of hoef te vervangen?

    Ik ga iig even kijken naar dat kaartje, het betreft geen horizon.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dan ga je terug naar oude abo met je oude mb.

    Je had gebeld omdat je een nieuw modem wil. Waarom wil je een nieuw modem?
  12. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dan ga je terug naar oude abo met je oude mb.

    Je had gebeld omdat je een nieuw modem wil. Waarom wil je een nieuw modem?

    Oh nee... nee ik wilde minder betalen per maand (15 euro) omdat ik de internetsnelheid thuis nooit haal. Dan val je automatisch in een pakket waarbij je niet kan opnemen volgens mij (startpakket)
    Daarbij kon ik kiezen uit een Mediabox of een kaartje van iets, maar ik had gevraagd om een nieuwe modem Smile. Dat kon niet, want dan moest ik een servicemelding doen en een servicemonteur in huis laten komen om alles te laten controleren en te laten installeren.

    Ik wil niemand in huis, we zijn zelf capabel genoeg... dus werd het automatisch de standaard Mediabox Smile

    De dame van ziggo aan de telefoon zei dat ik niets hoefde te doen, dat alles vanzelf ging.
    Maar de mail van de bestelling zei dat de oude Mediabox geblokkeerd zou worden, vandaar...
Terug naar de lijst