Ik kan het niet vinden....
Ik heb een mooie mediabox van Ziggo welke ik niet kwijt wil: Humax Duovisio IPVR 9200-C.
Ik heb een downgrade aangevraagd naar het startpakket alles in 1 en een nieuwe Mediabox Humax IRHD-5300C ontvangen terwijl ik duidelijk zei dit niet te willen.
Mijn huidige Mediabox heb ik van mijn ouders gekregen en dat is niet bekend bij Ziggo.
Nu schrijven ze in de mail dat ze mijn huidige box afsluiten...
Maar hoe kan dat??
Ze weten immers niet wat ik heb (kaart-loos model) dus wat betekend dat?
De dame aan de lijn vertelde dat ik niets hoefde te doen en dat ik gewoon op een gegeven moment overgestapt zou zijn...
Hoe werkt dat nu?
Moet ik nog iets regelen zodat ik mijn huidige Mediabox kan behouden?
De oude kan wel opnemen en de nieuwe niet. Alleen met extra aan te schaffen harde schijf...
-
4 jul '17 - 22:31:12 / 4 jul '17 - 22:42:30
-
Volgens mij zit er weldegelijk een smart-card in je mediabox, als ik de specificaties van de box bekijk. Sterker nog: dat zal wel moeten, anders kan hij niet communiceren met Ziggo. Kijk maar eens of je de voorkant kan open maken, daar zit een smartcard dan achter met waarschijnlijk een smartcard van je ouders nog.
Wat betreft het "niet kunnen zien welke decoder". Dat kan ziggo volgens mij dus weldegelijk. Er vindt namelijk 2-weg communicatie plaats tussen Ziggo en de mediabox. Vermoedelijk is het tekstje over het afsluiten van de oude box een standaard regeltje die ze altijd in die mail zetten, niets van aantrekken dus.
Kan Ziggo deze afsluiten zodat jij geen tv meer kan kijken hiermee? Geen idee, vermoed van niet, aangezien het geen smartbox is, wat je nieuwe wel is.
Het specifiek niet willen ontvangen van een mediabox is een puntje die ziggo lastig uit kan voeren. Bij het contract staat specifiek een mediabox op bruikleen basis. Die zijn ze dan ook verplicht te leveren, ook al wil je dit echt niet. Maar je kan hem gewoon in de doos laten en niet gebruiken. Lekker je oude mediabox blijven gebruiken.
Veel plezier ermee!4 jul '17 - 23:26:55 -
Als je een nieuw abo neemt zit daar een box aan vast. Normaal gesproken vragen ze je toch ook om de oude te retourneren? Tenminste, bij mij wel.
Kan opnemen ?berhaupt wel als het niet in je pakket zit? Los van de vraag of je box het technisch kan? Je betaald er dan ook niet meer voor, dus wie weet kunnen ze dat op afstand uitzetten?
Er zit niks anders op dan het maar af te wachten denk ik.
Ben benieuwd5 jul '17 - 06:59:26 -
Een paar jaar geleden, toen nog upc, kreeg ik ook een opnamebox van.?emand. Ik dacht ook dat ik kon gaan opnemen. Dat lukte dus niet, kreeg een melding. Ook bij afsluiten van ziggo kun je de opgenomen dingen niet bekijken.
Eenmaal om kun je niet zo snel terug, dus ik zou t er niet op wagen.
Uitkijken naar een dvd recorder is een.optie, die kosten niets meer tweedehands, zijn helemaal uit.5 jul '17 - 07:23:29 -
Bij een bepaald abonnement hoort een bepaald apparaat. Wat je er mee kunt bepalen ze op afstand. Je hebt straks - denk ik - niets meer aan het apparaat va je ouders.
5 jul '17 - 07:43:11 -
Ik denk dat hij nog wel bruikbaar is, maar alleen de abo-functies inderdaad.
Ik kon nl ook kiezen voor een of ander kaartje... en dan had ik dus geen nieuwe box gekregen. Ik koos niets (ja ik wilde een nieuwe router, maar dan mocht niet...) en kreeg automatisch een nieuwe box.
De huidige box mocht naar de vuilstort, stond in de mail
We gaan het zien en anders heb ik dan toch de nieuwe Mediabox5 jul '17 - 08:43:36 -
Gewoon de oude houden. Mijn nieuwe staat in een doos op zolder. Mijn oude smartcard zit ook nog in oude box die wel op neemt. Ze kunnen je geen nieuw abonnement geven zonder nieuwe decoder.
5 jul '17 - 15:27:11 -
Kom er later op terug.
5 jul '17 - 15:35:32 -
quote:
Dit schreef Margo
Ik denk dat hij nog wel bruikbaar is, maar alleen de abo-functies inderdaad.
Ik kon nl ook kiezen voor een of ander kaartje... en dan had ik dus geen nieuwe box gekregen. Ik koos niets (ja ik wilde een nieuwe router, maar dan mocht niet...) en kreeg automatisch een nieuwe box.
De huidige box mocht naar de vuilstort, stond in de mail
We gaan het zien en anders heb ik dan toch de nieuwe Mediabox
Je kunt terug naar de oude situatie, dan verandert er niks. Hiervoor moet je bellen of de levering weigeren.
Als in deze box niks zit, qua kaart (kijk overal achter en in), dan is het slechts een decoder en kun je ws ook niet films bestellen en zo. De oude generatie media boxen had altijd een kaart, alleen horizon niet.
Verder: upc en Ziggo zijn niet te vergelijken qua apparatuur en netwerk.5 jul '17 - 16:03:54 -
quote:
Dit schreef Dayenne
Je kunt terug naar de oude situatie, dan verandert er niks. Hiervoor moet je bellen of de levering weigeren.
Hoe bedoel je?
Dan ga ik terug naar m'n oude abo of bedoel je dat ik de nieuwe abo kan houden, alleen geen Mediabox ontvang of hoef te vervangen?
Ik ga iig even kijken naar dat kaartje, het betreft geen horizon.5 jul '17 - 16:11:13 -
Dan ga je terug naar oude abo met je oude mb.
Je had gebeld omdat je een nieuw modem wil. Waarom wil je een nieuw modem?5 jul '17 - 16:32:23 -
quote:
Dit schreef Dayenne
Dan ga je terug naar oude abo met je oude mb.
Je had gebeld omdat je een nieuw modem wil. Waarom wil je een nieuw modem?
Oh nee... nee ik wilde minder betalen per maand (15 euro) omdat ik de internetsnelheid thuis nooit haal. Dan val je automatisch in een pakket waarbij je niet kan opnemen volgens mij (startpakket)
Daarbij kon ik kiezen uit een Mediabox of een kaartje van iets, maar ik had gevraagd om een nieuwe modem . Dat kon niet, want dan moest ik een servicemelding doen en een servicemonteur in huis laten komen om alles te laten controleren en te laten installeren.
Ik wil niemand in huis, we zijn zelf capabel genoeg... dus werd het automatisch de standaard Mediabox
De dame van ziggo aan de telefoon zei dat ik niets hoefde te doen, dat alles vanzelf ging.
Maar de mail van de bestelling zei dat de oude Mediabox geblokkeerd zou worden, vandaar...5 jul '17 - 17:07:16