Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn.

Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn. 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Pf wat een gedoe zeg....
    Ik heb een onderzoek gehad , weer bloedprikken en een longfoto.
    Je bent zo 4 uur bezig in zo,n ziekenhuis , vooral met wachten helaas.......Smile

    Maar ik kreeg de folder Fibromyalgie ( jeez wat een bekbrekerSmile )mee en eigenlijk schrok ik daar wel van toen ik las wat voorkomende de klachten zijn daarbij......
    Want dat is te herkenbaar.....Smile
    Het zal toch niet ?

    Het is nog niet aangetoond ( al lees ik net ook dat dit niet echt aan te tonen is ) maar daarom ook de andere onderzoeken om alles uit te sluiten , ze gaan ook naar mn suiker en nog iets kijken.
    Volgende maand mag ik terug komen....
    Pfff weer zo lang wachten Smile
  2. Ik ga vandaag weer werken bij A , de Arbo heeft haar maanden geleden al gezegd dat ik licht stofwerk kan doen maar niet stofzuigen en dweilen, maar toen nam ze daar geen genoegen mee en heeft onderzocht hoe ze van me af kon komen.......
    Dat is niet gelukt , ook omdat ik niet zelf ontslag kan nemen zonder mijzelf in de problemen te werken.

    Ik heb haar vorige week verteld dat ik dus Fibromyalgie heb , en een folder met daarin een beetje de uitleg van mn klachten .
    Ik kreeg helaas weinig tot geen respons , alleen een blik van nouja t zal wel.....
    Je ziet er toch gezond uit.

    Ik zei ook dat ik geen 3 uur achter elkaar kan werken , dat ik af en toe even mn rust moet nemen ( bij mn andere werkgever is dat geen probleem) zegt ze : nou dan blijf je elke keer dat je gaat zitten na die 3 uur gewoon langer Smile

    Voor mijn gevoel is ze nu gewoon aan het zieken.
    Nouja ik zie het wel , ik ga er straks gewoon heen en ik ga heel rustig aan doen wat ik kan doen en dan zie ik wel hoe het gaat of hoe de sfeer zal zijn.....
    Ik kan niet zeggen dat ik me er op verheug. Smile
  3. quote:
    Dit schreef Angelika-72

    Ik zei ook dat ik geen 3 uur achter elkaar kan werken , dat ik af en toe even mn rust moet nemen ( bij mn andere werkgever is dat geen probleem) zegt ze : nou dan blijf je elke keer dat je gaat zitten na die 3 uur gewoon langer Smile

    Dat vind ik anders helemaal niet zo'n rare opmerking. Lekker is dat.. betaal je een medewerker om te werken.. en dan zitten ze steeds 'te rusten'.
    Draai het even om.. dan kan jij namelijk ook zonder schuldgevoelens uitrusten.. niemand heeft daar dan namelijk last van, zelfs niet als je een uur in het zonnetje gaat zitten. Dat is voor jou toch ook prettig?
  4. Nee maar het is ook niet zo dat ik meer dan normaal rust , ik heb nu een stoel gepakt bij het stofwerk ( kasten) waar ik anders voor moest bukken , dat is ook een soort rusten voor mij ( oftewel minder zwaar als wanneer ik het zonder stoel moet doen)
    Ik snap ook wel dat ik geen half uur oid extra pauze kan nemen.

    Maar het is op zich goed gegaan , ik heb het gedaan zoals het voor mij het beste is en kunnen doen wat er afgesproken is en we zien wel hoe het verder gaat.
  5. De instantie die je het beste en gratis kan adviseren is het juridisch loket. Ik zou kijken welke het dichtst bij jou in de buurt is, en daar info vragen.
    Als je fouten maakt in dit soort zaken kan je dat duur komen te staan. Dus mijn advies: wees zorgvuldig en ga professioneel advies inwinnen.
    Succes!
  6. Ja heb ik gebeld idd , en ze mag me ook niet vragen ontslag te nemen of me ontslaan.

    Dus ik zie wel hoe het verder gaat , voorlopig heb ik me weer afgemeld daar.
    Morgen gaat de arbo weer bellen , ben benieuwd wat hij zal zeggen.
Terug naar de lijst