UWV deskundige in tha house?

UWV deskundige in tha house? 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    quote:
    Dit schreef Mikky



    Niet verwijtbaar is inderdaad de term die belangrijk is. Wat ik bedoel; Ontslag is niet aan de orde. Daar zit in de term een wezenlijk juridisch verschil. Het gaat om beeindiging met wederzijds goedvinden. de vaststellingovereenkomst is vervolgens volgens welke afspraken je dat dan doet.

    Verweer in die zin is dus sowiezo niet aan de orde, omdat het niet om ontslag gaat..


    JUridisch is er inderdaad geen sprake van ontslag maar zo zal het in de meeste zo niet vrijwel alle gevallen niet voelen voor de werknemer. De werkgever wil je kwijt en probeert via een vaststellingsovereenkomst in overleg een nette (goede) regeling te treffen. Veel werknemers zullen zich gedwongen voelen hieraan mee te werken omdat het alternatief vaak veel slechter is. De stress die tijdens zo'n traject beleefd wordt is denk ik vergelijkbaar met de stress rond een ontslag.

    Peter
  2. Dank je Mikkie en PeterPan voor jullie reacties.."Grappig" hoe dit draadje in ene weer leeft..
    WW mag ik ondertussen al weer een paar maanden ontvangen. De vaststellingsovereenkomst is goedgekeurd door het UWV en ik heb recht op 25 maanden WW..
    Relaxed zou je denken. Ik ben heel blij met dit recht maar ik zou best weer aan het werk willen.
    Omdat ik eigenlijk heel graag met kinderen werk wil ik daar een opleiding in gaan doen en het was hardstikke mooi geweest als het UWV me daarin geholpen had in de vorm van een soll.plicht ontheffing en doorbetalen van WW. Maar voor de opleiding die ik wil doen duurt de stage langer dan het UWV wil en kan goedkeuren dus moet ik een andere manier vinden om dit financieel rond te breien. Ondertussen blijf ik wel zoeken naar werk wat ik wel kan maar totaal geen zin meer in heb.
  3. quote:
    Dit schreef Lian
    Balen Liek, werken en leren, lukt dat? Of is dat teveel uren?


    Werken en leren lukt best, maar net als de gewone banen liggen leerbanen al helemaal niet voor het oprapen. Ik ga het wel voorstellen bij de instelling, waar ik maandag een gesprek mee heb gehad, die een stagiaire voor 24 uur zoekt, misschien hebben zij (financiele) ruimte hebben om me in dienst te nemen en dat ik dan alsnog de opleiding kan gaan volgen.
    Hier zullen ivm opleiding e.d. ook wel veel haken en ogen aan zitten.. Maar zoals mijn oma zei "Nee heb je, ja kun je krijgen" Smile
Terug naar de lijst