Laminaat of grenen vloertje

Laminaat of grenen vloertje 

Onderwerp van Liz7

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    quote:
    Dit schreef loezepoes

    Nou, als ik een hoop geld uitgeef voor een vloer, stel ik daar zeker wel eisen aan.
    Dan wil ik weten welke kleur en hoelang de planken zijn...Smile


    De kleur van een vloer bepaal je zelf ik weet ook niet precies wat ze hier mee bedoelen.

    De lengte vd planken is niet relevant, want als je bv 60m2 nodig hebt krijg je meer aantallen delen als dat de lengte vd delen langer zijn.De delen zijn rondom voorzien van messing en groef.
    Juist door te ""spelen"" met variabele lengtes verkrijg je een ""speels""effect.
  2. Liz7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liz7

    Beste mensen,

    wat zou t handig zijn als ik snel kon kiezen of een vette bankrekening had.
    Nu weer dubben of ik zaterdag een roteind ga rijden naar een zaak die "lamelparket"(vreselijke naam, dat vind ik nog eens oudbollig, naar mijn mening is grenen aan een opkomst bezig Smile) in een enorme aanbieding heeft. Zo'n aanbieding dat je denkt...naaah, dat kan niet veel zijn. Maar alle reviews gelezen en t schijnt een goede zaak te zijn met mooie spullen waar t schreeuwend druk is (echt iets waar ik nu op zit te wachten...). Had bijna iemand gevonden die een foto voor me ging maken van de betreffende plank...maar toch niet. Zucht. Oh, bij deze dan: iemand in de buurt van Vriezenveen en veel tijd: wil je een foto maken van t laminaatparket nu in de aanbieding voor 14,98 m2?
    Dat spul is dan helemaal t beste van beide: makkelijk leggen, weinig werking en...toch echt! tsjaaaa
    veel groeten!
  3. quote:
    Dit schreef Liz7
    Beste mensen,

    wat zou t handig zijn als ik snel kon kiezen of een vette bankrekening had.
    Nu weer dubben of ik zaterdag een roteind ga rijden naar een zaak die "lamelparket"(vreselijke naam, dat vind ik nog eens oudbollig, naar mijn mening is grenen aan een opkomst bezig Smile) in een enorme aanbieding heeft. Zo'n aanbieding dat je denkt...naaah, dat kan niet veel zijn. Maar alle reviews gelezen en t schijnt een goede zaak te zijn met mooie spullen waar t schreeuwend druk is (echt iets waar ik nu op zit te wachten...). Had bijna iemand gevonden die een foto voor me ging maken van de betreffende plank...maar toch niet. Zucht. Oh, bij deze dan: iemand in de buurt van Vriezenveen en veel tijd: wil je een foto maken van t laminaatparket nu in de aanbieding voor 14,98 m2?
    Dat spul is dan helemaal t beste van beide: makkelijk leggen, weinig werking en...toch echt! tsjaaaa
    veel groeten!


    Beste Liz, weet je zeker dat het om echt hout gaat? Je schrijft eerst lamelparket, en op het eind LAMINAATparket ..... De laatste omschrijving past meer bij die prijs. Maar dat zal dan geen echt hout zijn vrees ik. Als je een rot eind moet rijden en het blijkt nep te zijn is geen feest.
  4. alex
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van alex
    quote:
    Dit schreef marc
    ik zou ook niet weten waarom niet...

    Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met glitsa. het verhard het hout, waardoor het slijtvaster wordt.
    Bij een vriendin van mij (met hond en kinderen) heb ik chipwoodtegels (40x40cm tegels van met lijm geperste houtsnippers van 4-5 mm dik) gelegd op de vloer van de de gang en de keuken en dit met glitsa (gemixed met een witte verf voor een white wash-look) en dat ligt er nu 3 jaar en geen spoor van vuil of slijtage te bekennen.


    Dat is ook precies het probleem...
    Glitsa is enorm slijtvast omdat het keihard wordt. Kenmerkend voor goede parketlak is echter dat het vooral flexibel/elastisch is waardoor het "meevormd" met eventuele beschadigingen en niet barst. Dat doet Glitsa wel. Bovendien merk je vanzelf wat ik bedoel als je ooit een met Glitsa behandelde vloer moet schuren....
    Als professional ben ik geneigd voor dit soort vloeren dubbel tarief te rekenen.
  5. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    quote:
    Dit schreef Liz7
    Beste mensen,

    . Oh, bij deze dan: iemand in de buurt van Vriezenveen en veel tijd: wil je een foto maken van t laminaatparket nu in de aanbieding voor 14,98 m2?
    Dat spul is dan helemaal t beste van beide: makkelijk leggen, weinig werking en...toch echt! tsjaaaa
    veel groeten!


    Liz,

    Als je me verteld wanneer ze open zijn dan wil ik er wel even voor je langs rijden. Is het soms bij Bebo parket???
  6. Liz7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liz7

    Hoi!
    Zou je dat echt serieus willen doen??? T zou wel te gek zijn, maar alleen als t niet te ver weg voor je is.
    Het is idd bij beboparket. Ze zijn op woensdag van 9 tot 9u open, op donderdag van 9 tot 16 op vrijdag van 8 tot 16 en op zaterdag van 8 tot 12.30.

    Nogmaals: alleen als t niet te ingewikkeld en te veel moeite is, je zou me er een enorm plezier mee doen, dat wel! Als ik zeker weet dat t goed is, kan ik t gewoon telefonisch bestellen en dan kan ik die tijd gebruiken om mijn nieuwe huis te schilderen!
    Ik hoor t wel?
    Hoe dan ook bedankt dat je t zou willen doen

    ps zal ik voor je kijken bij een winkel hier in Brabant???Smile
  7. quote:
    Dit schreef Liz7
    Hoi,

    Ik heb een luxe probleem wat ik s fijn ga voorleggenSmile
    Ik ben aan t kijken voor een vloer voor mijn nieuwe woonkamer. Nu leek me een grenen vloer helemaal leuk, als goedkoop alternatief voor eikenhouten vloer. Maar t leggen moet dan wel door zo'n mannetje van de winkel worden gedaan. Doen ze, dus geen punt. Maar...grenen vloeren zijn erg zacht, dus beschadigen ze snel, niet handig met 2 kleine kinderen. Natuurlijk maak ik t mezelf veel makkelijker met een leuke laminaat vloer. Toch blijft dat grenen bij me hangen...
    Ik zie wel dat laminaat t.w. veel "echter" is geworden, glimt niet meer zo enz. Maar t is maar een dun laagje hoor. Terwijl zo'n grenen plank, nou dan ligt er ook echt iets!
    Iemand ervaring, mening, ideeen of tips?
    groetjes!



    er ligt bij mij al 13 jaar een grenen vloer, voordeel is dat het meer leeft in huis, mijn vloer heb ik in white wash kleur gebeitst en toen afgelakt met vloerlak. nadeel is wel dat grenen een geligehoudsoort blijft en dat gelige ook door de white wash komt zetten na verloop der jaren.
  8. ik heb in een vorige relatie vorige eeuw een grenen vloer laten leggen en gelakt met jachtlak,ben nu 30 jaar verder en de vloer ligt nog steeds in die woning,tis blok verderop
Terug naar de lijst