Spaarlampen

Spaarlampen 

Onderwerp van loezepoes

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef HarryHL


    Dat is waarschijnlijk ook het probleem, heb ik op m'n werk ook vaak.

    Remedie: Zet voor de zekerheid de stroomgroep uit in groepenkast (ff checkenof de stroom er echt af is) dan met een klein schroevendraaiertje de contacten in de fitting een klein beetje uitbuigen (1 aan de zijkant en in onderin) lamp er weer in groep weer inschakelen en testen.


    Dat ga ik doen met een wiebelschemerlamp in de kamer
  2. Bij een gloeilamp kun je zien dat deze kapot is maar is dat bij een spaarlamp ook zo???
  3. gewoonharm
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gewoonharm
    quote:
    Dit schreef Dee53
    je kunt mss die lampjes on line bestellen via Aurora >>LINK<< (onder gloeilampen)



    NIET DOEN!!! Die draaien je echt een poot uit. Je betaalt veel meer dan de adviesprijs van de fabrikant/importeur!
  4. gewoonharm
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gewoonharm
    quote:
    Dit schreef WilM

    Tegenwoordig zijn er ook spaarlampen die je met een gewone dimmer kunt dimmen.


    Sorry dat ik hier even NEE op zeg. Je kunt geluk hebben maar in spaarlampen zit een stukje electronica die vaak slecht reageert op gewone (triac) dimmers.


    Je kunt even hier even kijken voor een algemeen stukje over dimbare spaarlampen : >>LINK<<

    En neem bijv deze lijst: >>LINK<< om te zien welke dimmers bijvoorbeeld geschikt zijn. De lijst is NIET compleet, maar geeft een goede indicatie welke dimmers je kunt gebruiken icm Megaman dimbare spaarlampen.

    Er bestaan ook zgn DORS dimbare spaarlampen. Dan zit de dimfunctie in de lamp ingebouwd (in 4 stappen dimbaar via de gewone lichtschakelaar), maar deze lampen gaan tzt uit productie.
  5. triac zoeken we even op
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef GewoonHarm
    NIET DOEN!!! Die draaien je echt een poot uit. Je betaalt veel meer dan de adviesprijs van de fabrikant/importeur!

    Ik zat er net even te kijken, en het leek mij ook wl erg duur, die Aurora.

    Ik baal ook van de spaarlampen, die het maar zo kort uithouden. Ik moet z? ontzettend vaak lampjes vervangen, vaker dan met de gloeilampen, heb ik het idee.
  7. gewoonharm
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gewoonharm
    Beter kijk je hier:
    >>LINK<<
    of
    >>LINK<<
    of
    via de Nuon >>LINK<<

    En zo zijn er wel meer adressen waar je goed spaarlampen kunt kopen.
  8. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik wil juist g??n spaarlampen: ik vind ze duur, ze gaan snel kapot, maken hun beloftes dus helemaal niet waar, ?n hebben geen mooi flamelicht wat ik de laatste jaren juist zo prettig vond.
  9. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Ik net op een aantal plaatsen thuis de bestaande lampen / armaturen vervangen door Powerleds. Veel licht, gebruik slechts 7,5 wat, mooi licht --> lijkt op halogeen, levensduur zou 20 jaar zijn, dimbaar.

    1 groot min-punt (nog) is de prijs. Mss toch de moeite als ie heel veel brand
Terug naar de lijst