Muizen tussen spouwmuur

Muizen tussen spouwmuur 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Muizen tussen spouwmuur. Is al een paar weken zo. Maar ben steeds zo druk met van alles en nog wat.
    Ik ben niet bang van 1 muisje...maar het moet natuurlijk niet vol gaan lopen met muizen Smile.
    Is vooral s ''avonds, vooral bij dochter op kamer, niet in hun kamers maar tussen de muren op hun kamer.
    Al hebben ze er al wel 1 zien lopen, dus poes moet mee naar slaapkamer...

    Ik zie op internet iets staan 'Plug-in PestFree' , n apparaatje dat je in het stopcontact stopt en Muizen milieuvriendelijk zonder gif bestrijdt.

    >>LINK<<

    Ik moet er toch maar even achteraan deze week ....

    Heeft iemand ervaring met zo'n plug in pest free apparaatje, of andere tips...?
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Carlita
    .........
    Ik moet er toch maar even achteraan deze week ....

    Heeft iemand ervaring met zo'n plug in pest free apparaatje, of andere tips...?


    ik zou gaas voor de spouwmuur ventilatie gaten doen......
  3. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef koen


    ik zou gaas voor de spouwmuur ventilatie gaten doen......


    Dan kunnen ze iig niet meer weg? ;)
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Muizen tussen spouwmuur. Is al een paar weken zo. Maar ben steeds zo druk met van alles en nog wat.
    Ik ben niet bang van 1 muisje...maar het moet natuurlijk niet vol gaan lopen met muizen Smile.
    Is vooral s ''avonds, vooral bij dochter op kamer, niet in hun kamers maar tussen de muren op hun kamer.
    Al hebben ze er al wel 1 zien lopen, dus poes moet mee naar slaapkamer...

    Ik zie op internet iets staan 'Plug-in PestFree' , n apparaatje dat je in het stopcontact stopt en Muizen milieuvriendelijk zonder gif bestrijdt.

    >>LINK<<

    Ik moet er toch maar even achteraan deze week ....

    Heeft iemand ervaring met zo'n plug in pest free apparaatje, of andere tips...?


    Dit onderwerp is al eens eerder hier besproken en ik meen me te herinneren dat die plug-in dingen niet werken.
  5. Bericht van elly69 is op 27-07-2015 om 00:13:07 uur verwijderd door elly69.

    Reden: verwijderen

     
  6. Kwanyin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kwanyin
    ik had vorig jaar ook muizen op zolder
    ik hoorde ze terwijl ik in bed lag, boven mijn hoofd feestvieren op zolder, tussen de houten plafonds hoorde ik ze lopen

    ik had toen van een andere lieve OA ster een apparaatje dat onhoorbare hoge tonen afgeeft en ze zou verjagen, over mogen nemen.
    dat staat hier nog steeds aangesloten, verder had ik nog wat muizenvallen, maar toen ik daar enkele exemplaren mee had gevangen, hadden ze dat door denk ik en trapten ze daar niet meer in
    op een gegeven moment werd het toch rustig vorig jaar in de winter. Daarna werd het voorjaar, en geen last meer.

    afgelopen najaar heb ik de openingen in de spouwmuur hiermee muisdicht gemaakt >>LINK<<

    toch hoorde ik van de winter op een gegeven moment weer wat geluiden op zolder, en heb toen overal ook nog vergif ( van de boerenbond ) gestrooid op zolder, langs de zijkanten van die hele ruimte
    ik ben er niet te zuinig mee geweest.

    het is nu weer rustig!
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Dit onderwerp is al eens eerder hier besproken en ik meen me te herinneren dat die plug-in dingen niet werken.

    Klopt .


    Elk huis heeft zijn muis . En ze moeten ergens van leven . Dus aantal is afhankelijk voedsel aanbod .

    Er is ook een verschil tussen veldmuisjes en de normale huismuis .
  8. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Er is ook een verschil tussen veldmuisjes en de normale huismuis . [/B][/QUOTE]


    Haha, qua soort wel dirk, maar vanuit de optiek van de vrouw niet hoor: het is bij beiden: help een muis!
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef koen


    ik zou gaas voor de spouwmuur ventilatie gaten doen......



    @ Koen :...Ik woon in een heel oud huis (17 eeuws)...(boerderie) ik zie geen spouwmuurgaten.

    @ Elly 69 : idd....wat die kinderen allemaal niet naar hun kamer slepen qua voedsel, en dat blijft daar soms wel weken liggen...Smile, ik heb het even maar zo gelaten, kids (en ik dus ook) zitten nu zelf met dit probleem, want die muisjes zitten bij hun kamertjes....

    Het zijn geloof ik veldmuisjes, best schattig, eentje Smile.

    Ik ga later alle andere reacties nog eens even goed nalezen, en ook het draadje waar Tuwa naar verwijst...

    Vannacht bedacht ik me opeens, is ook wel gelijk een grote investering zo'n apparaat...ik kan eerst ook eens met iets kleins beginnen , tip van Elly69 spreekt me wel aan.....

    Bedankt alvast voor jullie reacties...

    Wat fijn toch dat OA Smile
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Je weet dat als je 1 muis hoort en waarschijnlijk wel 4 of 5 al bij zijn?

    Even een hart onder de riem steken ;-)

    Succes
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Je weet dat als je 1 muis hoort en waarschijnlijk wel 4 of 5 al bij zijn?

    Even een hart onder de riem steken ;-)

    Succes



    Smile , dank je
Terug naar de lijst