Welke hobbykok heeft ervaring met vacumeermachine?

Welke hobbykok heeft ervaring met vacumeermachine? 

Onderwerp van BeastofBurden

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Nog niet zo lang geleden gescheiden, en nog druk doende te wennen aan een zuiniger levensstijl. Dat gaat op zich heel aardig. Hoewel ik van lekker eten houd heb ik mijn budget voor dagelijkse boodschappen weten te halveren. Geen kant en klare maaltijden van de traiteur meer, maar gewoon weer zelf koken met aanbiedingen van markt of Lidl. Heb ik nog wel lol in ook. Maar toch, de combinatie laat thuis na drukke werkdag & ouderschap maakt het plannen van maaltijden wel ingewikkeld. Het handigste blijkt nog om in het weekend voor een paar dagen vooruit te koken. En de maaltijden dan in te vriezen. Het is alleen jammer dat niet alles wat ik kook even smakelijk uit de vriezer komt :Smile

    Zou een (degelijke) vacumeermachine uitkomst kunnen bieden? Wie van jullie heeft daar ervaring mee? Heb je zo?n apparaat? Gebruik je dat inderdaad voor eten dat zich slecht laat invriezen? Was de vacumeermachine voor jou een verstandige investering waar je geld en tijd mee hebt bespaard? Of was het juist een miskoop die nu in de berging staat te verstoffen?

    Graag reacties. Als jij een enthousiaste hobbykok bent die wekelijks quiche, tortilla of overgebleven zalmmoten vacumeert hoor ik natuurlijk graag met welk apparaat je dat doet. En wat dat apparaat gekost heeft.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb er eentje. Sinds een jaar en een paar gebruikt voor fruit wat ik gedroogd heb en een keer wat hapjes die ik voor een picknick had gemaakt.

    Zou hem wel vaker willen gebruiken, maar dat lukt niet wegens tijdgebrek.

    Als ik iets in kan vriezen heeft dat mijn voorkeur.

    Ik heb een Krups Plus. Het is een oud model, maar weinig gebruikt. Ik heb hem op een FB-ruilsite verkregen voor 2 pakjes rijst of een ontbijtkoek of iets dergelijks.

    Veel mensen hebben zo'n ding in de kast staan en doen er helemaal niets mee.
  3. Het lukt mij dagelijks om in 20 minuten een heerlijke maaltijd op tafel te toveren.
    Ik weet nooit hoe laat ik thuis kom (tussen 1700 en 1900 uur), en doe eens per week boodschappen.
    Ik werk het meest met verse producten.
    Het kan dus wel
  4. Dank, zal eens speuren naar een tweedehands vacumeermachine. Denk inderdaad dat nogal wat mensen dit apparaat ongebruikt in de kast hebben staan. Vacumeren (en wanneer dat kan invriezen) van in het weekend bereide maaltijden zie ik mezelf toch eerder doen dan iedere dag met verse producten koken. Ben op werkdagen pas na 19 uur thuis. Heb dan meestal geen puf meer om nog te koken. Terwijl ik er in het weekend wel plezier in heb.
  5. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    mocht ik kiezen tussen wecken en vacuumeren koos ik voor wecken
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef saar-tej
    mocht ik kiezen tussen wecken en vacuumeren koos ik voor wecken

    Een left-over wecken???

    Ik zou eerder investeren in goede bakken voor de vriezer, evt een tafelmodel erbij. Op de dag zelf haal je de maaltijd eruit en zet je te ontdooien op het aanrecht. 's Avonds in de magnetron en klaar. Of, als je het goed wil doen, de avond ervoor in de koelkast.
  7. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik kies ervoor om bijv. saous voor pasta in te vriezen of wokgroente ed. Ik laat dat dan van te voren ontdooien wat Dayenne zegt. Ook vries ik gekookte rijst in.
    gekookte aardappels houdt je 1 a 2 dagen goed in water in de koelkast en kun je dan met hete melk prima puree van maken.
    Dan kook ik de pasta vers of de woknoedels vers en doe er de saus door.
    Ook pasta spinazie e.d zet ik op die manier in 10 minuten op tafel.

    Helaas geen ervaring met de vacuum ding.

    O ja: sla, kruiden etc hou je goed vers in je koelkast als je ze in een plasticzak doet met ietsiepietsie water (echt theelepel) en dan de zak opblazen en dichtknopen.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef meeuw

    O ja: sla, kruiden etc hou je goed vers in je koelkast als je ze in een plasticzak doet met ietsiepietsie water (echt theelepel) en dan de zak opblazen en dichtknopen.

    Of met aanhangend water. Wel onderin de koelkast.
Terug naar de lijst