geen stereo in de auto wanneer ik mijn telefoondinges in de auxdinges stop

geen stereo in de auto wanneer ik mijn telefoondinges in de auxdinges stop 

Onderwerp van Kip

Terug naar de lijst
  1. Kip
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kip
    Misschien dat hier iemand raad weet. Ik rijd graag onder het genot van een lekker moppie muziek. Nu heb ik een normale ingebouwde muziekdoos in de auto. Daar kan ik wel normale cd's in afspelen, geen mp3 cd's. Nu wil ik graag muziek vanaf mijn telefoon luisteren. Dat kan. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een audiokabel met jack-aansluiting aan beide kanten gekocht. Daar sluit ik aan de ene kant mijn telefoon op aan en de andere kant stop ik in het aux-gat van mijn autoradio.
    Dat werkt wel, alleen niet stereo. Het geluid komt dan ook nog eens alleen uit de speaker aan de passagierskant.
    Wat nu?
  2. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    quote:
    Dit schreef Stellaaa
    Misschien dat hier iemand raad weet. Ik rijd graag onder het genot van een lekker moppie muziek. Nu heb ik een normale ingebouwde muziekdoos in de auto. Daar kan ik wel normale cd's in afspelen, geen mp3 cd's. Nu wil ik graag muziek vanaf mijn telefoon luisteren. Dat kan. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een audiokabel met jack-aansluiting aan beide kanten gekocht. Daar sluit ik aan de ene kant mijn telefoon op aan en de andere kant stop ik in het aux-gat van mijn autoradio.
    Dat werkt wel, alleen niet stereo. Het geluid komt dan ook nog eens alleen uit de speaker aan de passagierskant.
    Wat nu?

    Is het een mini jack(3,5mm) naar mini jack?Bij stereo moet op de plug 2 zwarte smalle ringen(li/re kanaal) zichtbaar zijn,zie je er maar 1 dan is het een mono snoertje.Waar je ook nog naar kunt kijken of je de stand stereo op de radio staat ingesteld.Dat er uit 2luidsrekers geluid komt wil niet zeggen dat dit altijd stereo is kan ook 2x mono geluid zijn.
  3. Het kan diversen oorzaken hebben.
    - Verkeerde kabel. (Jack 3.5mm Mono Male)
    - Slechte verbinding ( als je een hoesje gebruikt wil de Jack-plug er wel eens niet helemaal in gaan)
    Sommige telefoons hebben ook een Jack-plug met een zone voor een afstandbediening.

    Dit is misschien een oplossing voor je
    FM Transmitter met ingebouwde batterij en LCD scherm

    Deze heb ik ook en werkt perfect met spotify.

    Suc6
  4. Kip
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kip

    Ik heb zo'n kabeltje, daar zitten twee ringetjes op. >>LINK<<
    Ik zal morgen even kijken of er op mijn radio een mogelijkheid op zit om hem op mono of stereo te zetten, dat was me nog niet opgevallen.
  5. Kip
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kip

    Alvast bedankt voor het meedenken. Daar ben ik blij mee. Smile
    Maar nu eerst even lekker slapen. Truste!
  6. Ja dit is een stereo kabel.
    ( er van uitgaan dat deze goed is)
    kan je het volgende proberen.

    Een andere telefoon aansluiten.
    Een andere geluidsdrager ( oude walkman bv)
    En als je een hoesje deze even verwijderen en dan de Jackplug er in steken.

    Heb je wel stereo als je een koptelefoon op je telefoon aansluit??
  7. Kip
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kip

    quote:
    Dit schreef DaYaCol


    Heb je wel stereo als je een koptelefoon op je telefoon aansluit??

    Ja dat werkt wel stereo.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    aux en koptelefoon hebben vaak wel de zelfde stekker, echter het signaal is anders. heeft volgens mij te maken met de "impedantie"

    mechanisch dus wel passend, maar signaal-technisch niet compatibel.

    is de AUX gat op jouw autoradio een "ingangssignaal" (AUX-in) of een "uitgangssignaal" (AUX-out)? dit zou in het instructieboekje van je autoradio moeten staan.
Terug naar de lijst