Ready2Help?

Ready2Help? 

Onderwerp van SFR

Terug naar de lijst
  1. Avalon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Avalon
    Samen met dochter aangemeld. Hier nog geen actie maar dat komt wel.
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Wat super van jullie.
    Ik heb al een tijdje geleden hier aangemeld bij ons in het dorp.
    Maar ook nog steeds geen reactie.
    Maar dat gaat nog wel komen.
    Volgens mij hebben ze straks ook nog mensen nodig.
    Ik vind het wel super om te lezen dat er zoveel aanmeldingen zijn dat ze een overvloed aan hulp hebben.
    Dat doet een mens toch goed ... om te lezen dat het in Nederland ook zo kan.

    Groetjes Hetty :)
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Smile
    Geweldig hoe effectief deze campagne/werving blijkt te zijn. Top!
  4. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    al bijna 2 jr vrijwilliger bij vluchtelingenwerk in mijn dorp.
    het wordt zienderogen drukker.
    vaak mooi werk met tevreden klanten
    soms ontevreden veeleisende klanten
    al met al
    het kost en het geeft energie Smile
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    al bijna 2 jr vrijwilliger bij vluchtelingenwerk in mijn dorp.
    het wordt zienderogen drukker.
    vaak mooi werk met tevreden klanten
    soms ontevreden veeleisende klanten
    al met al
    het kost en het geeft energie Smile

    Mooi. Hiervoor: >>LINK<<
    Rode Kruis, zie link Sander.
  6. Dankzij dit topic gaat ook mijn dochter zich opgeven. In het Dam tot Damdorp,aan het eind van onze straat, worden tijdelijk 500 vluchtelingen gehuis(tent)vest . Ze kunnen vast wel hulp gebruiken.
  7. Avalon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Avalon
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    al bijna 2 jr vrijwilliger bij vluchtelingenwerk in mijn dorp.
    het wordt zienderogen drukker.
    vaak mooi werk met tevreden klanten
    soms ontevreden veeleisende klanten
    al met al
    het kost en het geeft energie Smile

    Goed om te lezen. Ja ontevreden mensen heb je ook. Natuurlijk. Nu wordt dat er vaak uitgelicht door tegenstanders.
    Het lijkt me vooral voor de kinderen erg belangrijk dat ze weten dat ze niet ongewenst zijn en dat ze een beetje vrijheid en vrolijkheid kunnen ervaren.
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Ik heb mij opgegeven.
    Maar helaas drie keer opgeroepen en drie keer op een tijd dat ik echt niet kon.
    Morgen zou ik wel kunnen en vrijdag ook, maar je kunt zelf niet kijken wanneer er over een paar dagen hulp nodig is.
    Dat vind ik wel jammer.
    Want je krijgt heel kort van tevoren een berichtje (de eerste keer om 12.00 uur, terwijl de begintijd 13.00 uur was en het is voor mij ruim een half uur rijden).
    Maar ja, er komen vast nog wel meer oproepen.
    Ik hoop dat ik dan wel kan.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    Ja, hier ook 2x een oproep, wel een avond van te voren. 1x aangemeld, was ik niet nodig. 2e keer oproep gemist. En dan is er inderdaad geen mogelijkheid om te kijken waarvoor je bent gevraagd.

    Jammer, maar ook wel begrijpelijk aan de andere kant.. De hulpvraag het beste kanaliseren zal het effectiefst voor het Rode Kruis werken.. allemaal uitlopers in de systemen levert al snel verwarring en fouten op, denk ik.
  10. Avalon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Avalon
    Ik kreeg een mail met data waarop ik kon intekenen. Daar zijn voorlopig 2 middagen uitgerold. Vandaag voor het eerst geweest en onder de indruk. Heel veel kleding ingebracht, maar weinig schoenen. terwijl de mensen op sandalen met blote voeten lopen. En er is geen ondergoed. Ik hoop dat het Rode Kruis toch voor iedereen een setje van 3 nieuw koopt. Ook wat vuile onderbroeken uit de zakken weggegooidSmile Er werd keihard gewerkt. Ik ving een gesprek op over de coordinatie, het is echt noodhulp, dus crisis wat dat betreft. Alkmaar roept nog geen mensen op. Vandaar dat ik naar Den Helder ben getuft. Later dit jaar komt er een nieuwe locatie in Alkmaar, dan schuif ik daar heen.
    Ik ben nu schoenen en ondergoed aan het verzamelen en ga straks in mijn buurtje briefjes door de bus doen met een oproep.
  11. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Avalon
    Ik kreeg een mail met data waarop ik kon intekenen. Daar zijn voorlopig 2 middagen uitgerold. Vandaag voor het eerst geweest en onder de indruk. Heel veel kleding ingebracht, maar weinig schoenen. terwijl de mensen op sandalen met blote voeten lopen. En er is geen ondergoed. Ik hoop dat het Rode Kruis toch voor iedereen een setje van 3 nieuw koopt. Ook wat vuile onderbroeken uit de zakken weggegooidSmile Er werd keihard gewerkt. Ik ving een gesprek op over de coordinatie, het is echt noodhulp, dus crisis wat dat betreft. Alkmaar roept nog geen mensen op. Vandaar dat ik naar Den Helder ben getuft. Later dit jaar komt er een nieuwe locatie in Alkmaar, dan schuif ik daar heen.
    Ik ben nu schoenen en ondergoed aan het verzamelen en ga straks in mijn buurtje briefjes door de bus doen met een oproep.

    je moet er niet aan denken, vieze kleding inleveren.
    Schoenen lijkt mij ook moeilijk, ik loop bijvoorbeeld mijn schoenen echt af.
    En dan zijn ze in zo'n staat dat ik ze niet meer inlever.

    Wel goed van jou dat je zo druk bezig bent. Ik hoop dat er binnenkort iets komt wanneer ik wel kan

    Groetjes Hetty :)
  12. quote:
    Dit schreef Avalon
    Alkmaar roept nog geen mensen op. Vandaar dat ik naar Den Helder ben getuft. Later dit jaar komt er een nieuwe locatie in Alkmaar, dan schuif ik daar heen.
    Ik ben nu schoenen en ondergoed aan het verzamelen en ga straks in mijn buurtje briefjes door de bus doen met een oproep.


    Zit je op Facebook Avalon? Ken je de groep Alkmaar in verbinding? Die is bedoeld om Alkmaarders en vluchtelingen met elkaar in contact te brengen. Dat vind je dan waarschijnlijk ook interessant.
Terug naar de lijst