Thermostaatkraan

Thermostaatkraan 

Onderwerp van Visje

Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Diegene
    Mss heeft de cv boer de uitgaande heet watertemperatuur hoger afgesteld.
    Dan moet de mengkraan warmwater meer knijpen en mss daardoor meer gaan fluiten.
    Of je douchekop is meer vervuild waardoor warmwater meer geknepen staat.



    De cv-ketel staat op 60 graden. Dat moest een thermostaatkraan kunnen hebben zei de cv "boer".

    En voor de rest was alles schoon.
    De man van de kraan zei nog een keer dat dit een probleem is van een Grohe kraan icm een combi-ketel.
    En dat het installatiebedrijf waar hij werkt ook geen Grohe kranen meer gaat installeren.
  2. even uit elkaar halen en weer in elkaar zetten hier heb je het bouwschema

    maar even zonder dollen als de kranenman de borging er niet eens goed in terug kan zetten twijfel ik eerder aan hem.
    Plaatje
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Dat is het hem nu, ik ben niet zo handig. (niet met kranen) en durf niet goed. Oke, ik durf hem helemaal niet uit elkaar te halen.

    De kranenman werkt bij een installatiebedrijf en kwam heel kundig over, maar dat de kraan nu niet meer een stop heeft is wel heel stom. Kan ik dat zelf goed krijgen?
  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Toch kranenman maar weer gemaild, want op 38 graden gaf hij lauw water.

    Hij had geloof ik door dat hij het gister niet goed had achtergelaten want het was vandaag alweer gefixt.
    Dus op zich is de kraan weer goed, alleen maakt hij dat geluid nog wel.
    Zal het de komende dagen in de gaten houden.

    Eigenlijk zou ik het hierbij willen laten, maar ik had nog 1 tip gekregen die ik nog ga proberen.
    Daarna houdt het voor mij op, veel te druk met van alles en nog wat.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Inmiddels had ik Grohe ook gemaild en uitgelegd wat voor geluid het was.
    Grohe zei: kleppen.
    En stuurde een mannetje.
    En nu kunnen we weer geluidloos douchenSmile

    Deze man heeft de kleppen afgesteld. Er blijken van die veertjes in te zitten die lijken op die in pennen zitten en heeft die ingekort.
    Hij vroeg wel of het altijd al zo'n geluid had gehad en toen vertelde ik dat de cv-ketel onderhoud had gehad en dat het daarna begon.
    Het kon zijn dat de cv-monteur wel aan de waterdruk had gezeten volgens hem.

    Nou ja, eind goed, al goed. (hoop ik)
Terug naar de lijst