Dyslexietest

Dyslexietest 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Mijn oudste, zoon van 8jr is nu op EED getest. Maar eer de testen gedaan worden moet je door de jeugdzorg afd van de gemeente met alle papierwinkel die er bij komt. Heeft hier 6maand geduurd . Uitslag al binnen en gemeente nog steeds t aanvraagplan aan t opstellen want t is blijkbaar erg ingewikkeld

    Waarom via jeugdzorg/gemeente?
    En niet via school of via een zelf gekozen instantie?
    Mijn jongste is ook n?t getest, via school naar Onderwijs Advies (Onderwijszorg Nederland), een bureau hier in de buurt, getest en na 1 week al de uitslag.
    Hulpjuf werkt op school, dus nu de wachtlijst afwachten. Oudste zit nu bij de hulpjuf (orthopedagoog?) op dezelfde school
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik heb de voorwaarden in je link doorgekeken, maar ik kom dus echt niet in aanmerking voor vergoeding.
    Er is namelijk hoe dan ook geen sprake van ernstige dyslexie, in ieder geval niet zo ernstig dat hij niet het grootste deel kan compenseren.
    Dus ik wacht de brugklas maar af. Ja, het kan zijn dat deze hoogbegaafd is en dan is havo ietwat laag ingestoken. Maar zijn ambities liggen vooralsnog toch niet erg op het academische vlak.


    Ik ben vanavond gebeld en er is nu (in de brugklas) reden (na de schooltesten) om zoon daadwerkelijk te testen op dyslexie.
    Eind deze maand wordt hij getest en in december krijgen wij hiervan de uitslag.
  3. Jolanda7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jolanda7
Terug naar de lijst