Gieser Wildeman

Gieser Wildeman 

Onderwerp van elly69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Sjak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sjak
    Half bessensap half rode port vanillestokje kaneel en wat suiker.... mjammie en je huis ruikt zo heerlijk.
  2. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef elly69
    Heb jij weleens van de mooie naam Gieser Wildeman gehoord?
    Past bij dit seizoen, hoe ga jij er mee om?
    Hoe krijg je die smaak van vroeger?

    Tuurlijk ken ik die.
    Heel goed ga ik er mee om.
    Gewoon maken zoals ze vroeger deden :-)
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Stoven
    Met suiker, kaneel en een scheutje rode wijn
    Heerlijke stoofperen!


    Zeker, al een keer gemaakt dit seizoen. Kaneel er nog niet door gedaan, wel bruine basterdsuiker en beetje appelstroop plus de scheut rode wijn.
    Oh ja, niet te gaar stoven, mijn tanden moeten wel iets te doorklieven hebbenSmile
  4. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    quote:
    Dit schreef elly69
    Heb jij weleens van de mooie naam Gieser Wildeman gehoord?
    Past bij dit seizoen, hoe ga jij er mee om?
    Hoe krijg je die smaak van vroeger?


    Gewoon koken. Een uur of drie op een heel zacht pitje laten staan. Wijn, bessensap..... ??? Geen idee wat er allemaal bijgegooid wordt maar niet nodig, ze kleuren vanzelf wel, het duurt alleen heel lang. Eerlijkgezegd: is het daarom iets voor hooguit ??n keer per jaar op een zondagmiddag ofzo.Smile
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef An-drea


    Gewoon koken. Een uur of drie op een heel zacht pitje laten staan. Wijn, bessensap..... ??? Geen idee wat er allemaal bijgegooid wordt maar niet nodig, ze kleuren vanzelf wel, het duurt alleen heel lang. Eerlijkgezegd: is het daarom iets voor hooguit ??n keer per jaar op een zondagmiddag ofzo.Smile

    Echt? Ik zet het savonds op of idd op een zondag. Veel te lekker voor 1 x per jaar, het liefst lauw met echte slagroom :-)
  6. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    quote:
    Dit schreef Edith64

    Echt? Ik zet het savonds op of idd op een zondag. Veel te lekker voor 1 x per jaar, het liefst lauw met echte slagroom :-)



    Ik eet ze wel vaker maar dan kook ik ze niet zelf. Maar mmmm, met slagroom. Is niet eerder in me opgekomen om dat te doen. Probeer ik een keer uit, wel met ijs. Combi van heet en ijskoud.
  7. Leona
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Leona
    Heerlijk stoofpeertjes....ik maak ze altijd met bessensap omdat de kinderen dat lekkerder vinden, perenrood, kaneel en dan een uur of 3 laten koken. Al een paar keer gemaakt dit seizoen! Alleen van de geur word ik al blij .
Terug naar de lijst