Kun je een gipsen vorm schuren?

Kun je een gipsen vorm schuren? 

Onderwerp van Mica

Terug naar de lijst
  1. Goedenavond,

    Ik weet niet zeker of dit de juiste rubriek is, maar ik heb een knutselvraag. Samen met mijn jongste heb ik vandaag een hart van gips gemaakt voor een jonge asielzoekster die ziek is. Morgen willen we het gaan versieren. Nu zijn de randen nogal rafelig. Kunnen we die schuren om ze glad te krijgen? Of wordt het alleen maar lelijker als je dat bij knutselgips doet? Ik weet dat je gips dat op de muur zit prima kunt schuren maar dit gips lijkt me minder stevig.

    En weet iemand wat voor verf je het beste gebruiken kunt om gips te kleuren?

    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Mica
  2. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Hoi, ik zou het gewoon zachtjes schuren met fijn schuurpapier en verven met acrylverf. Moet volgens mij lukken! Veel succes!
  3. Chantalleke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Chantalleke
    Of met een zachte nagelvijl
  4. Bedankt Ster en Chantalleke, ik ga het proberen. Fijne avond verder!
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Je zou ook een natte spons kunnen gebruiken als schuren niet werkt
  6. Ravian
    Relax...

    Toon alleen de berichten van Ravian
    Schuurspons! Smile
  7. quote:
    Dit schreef meeuw
    Je zou ook een natte spons kunnen gebruiken als schuren niet werkt


    Bedankt. Ik ga het proberen. Mijn nagelvijl was na een paar cm al niet meer bruikbaar.
  8. quote:
    Dit schreef Ravian
    Schuurspons! Smile


    Briljant! :)
  9. Ik probeer een foto te uploaden van het eindresultaat, maar dat kan blijkbaar niet met de smartphone. Het hart is best aardig geworden. Ik heb het niet helemaal glad gemaakt, maar de scherpe randjes ronder gemaakt. Mijn zoontje heeft er met viltstift op getekend. Helaas zijn de kleuren in een paar uur tijd vervaagd. Dat gaan we een volgende keer anders doen.

    Bedankt voor het meedenken allemaal!
    Mica
    Plaatje
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Gips kun je heel goed schuren met een fijn gaas . Wij doen dat in de droogbouw( drywall) altijd . Je vouwt dat over een blokje hout en klaar . Het gaas moet van metaal zijn en fijne mazen . Zal van de week eens kijken in de voorraad en je er een paar opsturen . Pb even adres


    Ook een fijne houtrasp met verwisselbaar blad is prima gereedschap.
Terug naar de lijst