Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Singa

    Wow, zou tof zijn! Is echt leuk wijkje..


    Jaaaa! Maar ik reken er niet op. Nog een paar jaar wachten denk ik. Huis staat op de brede laan...met rails ih midden. Echt kei tof.

    Sta inmiddels op nummer 15. Gaat em dus niet meer worden. En dan sta je ruim 8 jaar ingeschreven als woningzoekende...dramatisch.
    23 feb '16 - 14:47:07 / 23 feb '16 - 20:55:15
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef piera


    Jaaaa! Maar ik reken er niet op. Nog een paar jaar wachten denk ik. Huis staat op de brede laan...met rails ih midden. Echt kei tof.

    Sta inmiddels op nummer 15. Gaat em dus niet meer worden. En dan sta je ruim 8 jaar ingeschreven als woningzoekende...dramatisch.

    Zou wel heeeel leuk zijn!!
    En ja, ik kreeg ook pas appartement (centrum) nadat ik al zo'n 10 jaar ingeschreven stond. Waardeloos.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Wat spannend!

    Snap het alleen niet wat inkomen betreft. Als je inkomen hier te laag of te hoog is of je bent met een te kleine huishoudgrootte, dan is reageren niet mogelijk.
  4. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat spannend!

    Snap het alleen niet wat inkomen betreft. Als je inkomen hier te laag of te hoog is of je bent met een te kleine huishoudgrootte, dan is reageren niet mogelijk.



    Degene met het meest passende inkomen komt hoger op de lijst. Huis is beschikbaar voor meerdere inkomenscategorieen (tot 35.000 geloof ik).
    Tot dat inkomen kun je reageren, maar omdat huur 586 is, heb je onder de 30k met 2 personen meer kans. En grote gezinnen al helemaal. Iedereen kan dus reageren hier.

    Maar gaat em niet meer worden dus. Was er langs gefietst (5 min hier vandaan) en echt mooi huis. Dus bij de 1e 5 zit vast een kandidaat...

    Ach. Nog 10 jaar ingeschreven staan...Smile
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Gelukkig blijven sommigen out of the box denken
    Trouw/Rotterdamse stichting koopt huizen voor Syrische gezinnen
    >>LINK<<
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik merk wel dat het overal anders gaat. Hier bestaat nog wel voor bepaalde gevallen urgentie. Er worden wel (huur)huizen verkocht, maar dat gaat maar om enkele huizen (waar de WS vanaf wil). Ik kan mijn huis niet kopen. In principe hebben gezinnen voorrang bij gezinswoningen, maar toch zie ik bij nieuwe huurwoningen ook mensen zonder kinderen zo'n huis krijgen.
    Ik zelf heb 7 jaar geleden ook urgentie gekregen. Ondanks dat ik 6 jaar stond ingeschreven (hier maximale inschrijvingsduur) kwam er in die tijd niets vrij. Dat kwam doordat er flats werden afgebroken (en vervangen) en deze mensen "tijdelijk" ergens anders ondergebracht moesten worden (veel mensen zijn blijven zitten). Ik heb geluk gehad, ik heb nu een leuk huis in een leuke buurt (op 100 meter van mijn oude huis). Wel klein, maar met zijn 2en (soms 3en als mijn dochter thuis is) goed te doen.

    Er gaan wel nieuwe huurwoningen gebouwd worden. Niet alleen voor statushouders, maar ook voor "eigen" bevolking. In de Raad is dit uitgebreid besproken, maar zulke procedures gaan traag.

    Over het algemeen vind ik het bezopen dat er zulke lange wachtlijsten bestaan.
  7. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef Bea


    Het kan wel, volgens mijn boekhouder. Ze gaan voor hypotheken uit van andere cijfers bij zzp-ers. De winst, geloof ik. Of omzet minus persoonlijke kosten. Ik weet het niet meer. En dan van de laatste 3 jaar. Ik ben al 10 jaar zelfstandig, ik heb toch goede hoop dat het me dit keer wel gaat lukken. Desnoods ga ik shoppen bij familie 😉


    Even dit draadje omhoog gehaald. Ik ben op onderzoek gegaan en kwam in eerste instantie van een kouwe kermis thuis. Ik zit korter dan 10 jaar voor mijn AOW/pensioen en dan gelden er nog weer beperkende regels. Ze kijken dan ook naar wat je inkomen is op je AOW leeftijd. Volgens adviseur 1 kon het daarom niet. Ik zou nu teveel moeten aflossen om op mijn 67e op ? 180,- draagkracht per maand uit te komen, want meer kon ik dan niet aflossen van mijn AOW en pensioen. Belachelijk, ik ben nog nergens een huis, flat, nee, zelfs geen kamer tegengekomen voor die prijs.
    Adviseur 2 idem dito. Ik had de moed al opgegeven toen iemand me tipte om naar de RABO-bank te gaan. So I did. Daar werd het niet meteen afgewezen, sterker nog, ze keken verder en na heel veel papierwerk aanleveren kreeg ik vandaag definitief groen licht Smile
    Ik kan zelfs nog zonnepanelen en een dakkapel meefinancieren. Ik ben helemaal blij. En trots. Smile
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bea


    Even dit draadje omhoog gehaald. Ik ben op onderzoek gegaan en kwam in eerste instantie van een kouwe kermis thuis. Ik zit korter dan 10 jaar voor mijn AOW/pensioen en dan gelden er nog weer beperkende regels. Ze kijken dan ook naar wat je inkomen is op je AOW leeftijd. Volgens adviseur 1 kon het daarom niet. Ik zou nu teveel moeten aflossen om op mijn 67e op ? 180,- draagkracht per maand uit te komen, want meer kon ik dan niet aflossen van mijn AOW en pensioen. Belachelijk, ik ben nog nergens een huis, flat, nee, zelfs geen kamer tegengekomen voor die prijs.
    Adviseur 2 idem dito. Ik had de moed al opgegeven toen iemand me tipte om naar de RABO-bank te gaan. So I did. Daar werd het niet meteen afgewezen, sterker nog, ze keken verder en na heel veel papierwerk aanleveren kreeg ik vandaag definitief groen licht Smile
    Ik kan zelfs nog zonnepanelen en een dakkapel meefinancieren. Ik ben helemaal blij. En trots. Smile


    Super Bea, gefeliciteerd!

    Zelf heb ik een iets minder goede ervaring vwb meedenken van de Rabobank (ging dan wel niet over een hypotheek, maar dan nog)
Terug naar de lijst