Vaatwasser lekt water

Vaatwasser lekt water 

Onderwerp van miranda1966

Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Help ....!
    Paar weken terug had ik ineens een natte vloer in de keuken. Tijdens een snelle inspectie van het witgoed leek de wasmachine de boosdoener. Niet zo gek, machine was al behoorlijk op leeftijd. Direct besloten om een nieuwe te kopen. Deze werd al snel bezorgd en ge?nstalleerd. Om er goed bij te komen moest ik de vaatwasser een stuk naar voren schuiven. Hierbij lekte deze wat water aan de achterkant bij de slang van de watertoevoer. Ik dacht dat het kwam doordat de slang gespannen stond. Als ik 'm namelijk terug schoof was er niks aan de hand. Vond het toch wat eng om de vaatwasser te gebruiken dus was al een tijdje weer gewoon met de hand af. Al die weken de wasmachine gewoon gebruikt, zonder problemen.

    Heb deze week vrij en wilde eigenlijk de plank die boven m'n witgoed bevestigd is er af halen zodat ik overal beter bij kan. Dus de vaatwasser weer naar voren getrokken. En ja hoor, weer flink wat water. Heb de kraan uitgedraaid, zelfs de stekker er uit getrokken, maar telkens als ik de kraan nu openzet lekt de vaatwasser flink wat water. Baal enorm want kan nu de wasmachine ook niet gebruiken. Beide water toevoeren zitten namelijk met een 'splitter' (geen idee hoe zo'n ding heet) aan de kraan.

    Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En, nog belangrijker, hoe kan ik dit (laten) oplossen?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    De splitter er tussenuit halen en de wasmachine vervolgens rechtstreeks op de kraan aansluiten. Is simpel klusje. Kan je de wasmachine in ieder geval gebruiken en rustig (laten) bekijken wat het probleem met je vaatwasser is.
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Als de slang wat gespannen staat kan het zijn dat er water lekt bij de aansluitkopppeling aan de kraan . Of bij de aansluiting aan de machine . Nieuw rubber er in en de slang spanning vrij maken .
Terug naar de lijst