OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel?

OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel? 

Onderwerp van EmC

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef bart
    Jee, een probleem!

    Even samenvatten: er worden veel draadjes geplaatst, maar er zit maar zo nu en dan iets interessants tussen.

    Help, wat nu? Smile


    Smile
  2. Ik heb niet veel met de nieuwsklep maar vind het wel een normale vraag van Eric en er wordt best negatief geantwoord terwijl dat denk ik niet Eric zijn bedoeling was.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Ik heb niet veel met de nieuwsklep maar vind het wel een normale vraag van Eric en er wordt best negatief geantwoord terwijl dat denk ik niet Eric zijn bedoeling was.


    Klopt, het was een vraag, omdat je met een mouseover kunt zien hoe vaak iets gelezen wordt en gemiddeld worden nieuwsberichten nauwelijks gelezen. Smile Maar zo snel mogelijk in sarcasme duiken om de eigen frustraties af te reageren is makkelijker dan inhoudelijk reageren. Er zaten gelukkig ook normale reacties tussen maar op OA is een opmerking/vraag/mening al gauw een reden tot een persoonlijke aanval of belachelijkmakerij.
    Ik laat me daarin ook weleens meetrekken dus ben ook schuldig maar ben toch blij met je reactie.
  4. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    Ik lees niet alle berichten, maar wel alle koppen, net zoals ik bij nu.nl zou doen.
    Voor mij heeft het meerwaarde omdat ik niet, naast oa, ook nog een nieuwssite hoef te bezoeken.
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    De selectie van artikelen is mij niet duidelijk. Zie totaal geen relatie met OA. Waarom worden sommige artikelen wel geplaatst en anderen niet?
    Wat my betreft volledig willekeur.
  6. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef piera


    Dan stel.ik voor dat je ook de werkwijze van het beheer zelf bespreekt.

    Art 1 van de GW uitlegt en hen vertelt wat een persoonlijke mening is.

    En dat het welhaast niet anders kan dan dat er sprake is van verregaande vriendjespolitiek als een woord/vraagstelling als "Want"? Verwijderd wordt.

    Ik heb zeer grote twijfels bij de kwaliteit van het beheer van de NieuwsKlep.

    Ik ken blijkbaar behalve OA geen enkel forum waar een vraag als "want"? Wordt verwijderd door beheerders. Nog nooit zoiets bizars meegemaakt.
    Ook ken ik geen enkel forum waarin mensen hun persoonlijke mening niet mogen geven. Vrijheid van meningsuiting enzo.

    Het lijkt mij noodzakelijk dat beheer zeer spoedig bijscholing ontvangt, want dit is van een triest niveau.


    Het is een beetje off topic, maar ik kan deze niet laten passeren.

    Ik ben bijzonder blij met hoe het beheer ingrijpt. Zeker wat betreft het draadje waar jij waarschijnlijk aan refereert. Zeer goed ingegrepen. Top!

    Piera, je verwart "vrijheid van meningsuiting" met "vrijheid van belediging". Dat eerste is er zeer zeker wel, dat tweede is er niet. Je bericht is dus zeer terecht verwijderd en zal ook steeds weer verwijderd worden als je mensen gaat beledigen. Het is helemaal prima als je het niet met iemand eens bent, maar om dan vervolgens te zeggen dat die ander dom is (of geen hersenen heeft of zoiets) is onzinnig, beledigend en slaat uiteindelijk alleen maar terug op jezelf.

    Dus ja, we willen graag ook jouw standpunten en argumenten lezen, maar verwachten dat je respect op kunt brengen voor andere standpunten en voor degenen die met je in discussie gaan.


    Beheerders: goed werk! Zulke beledigingen moeten absoluut aangepakt worden. Bij herhaling moet iemand uitgesloten worden van een discussie.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef elly69
    De selectie van artikelen is mij niet duidelijk. Zie totaal geen relatie met OA. Waarom worden sommige artikelen wel geplaatst en anderen niet?
    Wat my betreft volledig willekeur.

    het goede is dus, dat alle artikelen van Nu.nl geplaatst worden. Zonder willekeur dus. Er wordt niets tegengehouden, alles wordt direct geplaatst.

    Enige is, dat er bij nu.nl wel een schifting plaatsvind. Dit zijn de nieuwsberichten in hun categorie "algemeen". Dan heb je het grote nieuws er in ieder geval bij.

    Als we zelf gaan bepalen welke berichten wel of niet geplaatst worden, dan dreigt juist die willekeur. Dus dan maar allemaal.

    Een andere "feed" zou mogelijk zijn. Bijvoorbeeld de NOS of de Telegraaf of de Volkskrant of... Maar nu.nl is vrij neutraal. beetje pvv-ig misschien, maar dat is ook de tijdsgeest.
  8. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Je hebt gelijk Bart ik heb het ff gecheckt. Smile
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef bart


    Een andere "feed" zou mogelijk zijn. Bijvoorbeeld de NOS of de Telegraaf of de Volkskrant of... Maar nu.nl is vrij neutraal. beetje pvv-ig misschien, maar dat is ook de tijdsgeest.


    NU is voor OA maar het beste inderdaad :D
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Dit is de feed van nu:

    >>LINK<<

    En dan moet je de algemene feed kiezen. Die zou 1 op 1 gelijk moeten zijn aan wat op OA geplaatst wordt.
  11. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik vind de plaatsing van de nieuwsberichten prima. Is er nieuws wat je elders leest en waar je toch graag een draadje over wilt beginnen, dan kan dat toch in eigen klep.
Terug naar de lijst