Onvoldoende opslagruimte update navigatiesysteem

Onvoldoende opslagruimte update navigatiesysteem 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Wim zelf op 14 mei 2016 om 20:48:44

Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Voor mijn Garmin n?vi 1340 van een paar jaar oud krijg ik automatisch meldingen van kaartupdates. Zo ook vandaag kwam er weer een melding voor een nieuwe kaartupdate.

    Er verschijnt echter een melding dat er onvoldoende opslagruimte op het navigatiesysteem is om de update te kunnen downloaden.

    Ik had als oplossing het micro sd geheugenkaartje (dat aan de zijkant van het navigatiesysteem ingebracht kan worden) opgewaardeerd.

    Dit verhelpt echter het probleem niet. De melding blijft, zie afbeelding.

    Wat betekent dit? Betekent het dat de harde schijf (geheugen van het toestel) van het navigatiesysteem vol is?

    Zijn daar oplossingen voor en zo ja, hoe.

    Ik wacht met belangstelling af.

    Alvast bedankt voor de moeite.
    Plaatje
    14 mei '16 - 15:33:54 / 14 mei '16 - 17:14:55
  2. Er staat toch dat er onvoldoende ruimte op de computer is? Niet op het navigatiesysteem.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Precies
  4. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Toch denk ik dat met daar waar "computer" op de afbeelding vermeld staat, het navigatiesysteem bedoeld wordt.

    Aanvullende informatie:

    - de update is 3,74 gb

    - de geheugenruimte van het toestel is voor 2% vol (er staat dat nog 3,81 gb vrij is)

    Dat er minimaal 8 gb vrij zou moeten zijn, klopt dus.

    Maar zou er geen mogelijkheid zijn om de update op het micro sd kaartje te downloaden en niet op het geheugen van het toestel? Dat zou volgens mij de oplossing zijn.
    Plaatje
  5. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Bij mijn tomtom kan ik via instellingen aangeven dat de kaart op de sd moet worden ge?nstalleerd in plaats van op het eigen geheugen. Kun deze optie in jouw programma niet ergens vinden?
  6. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    ik heb geen verstand van, of ervaring met Garmin.
    Maar bij updates via een pc wordt heel vaak een bestand gedownload en uitgepakt op de pc, alvorens het (elders) te installeren.
    Het lijkt mij dan ook de makkelijkste route om eerst eens te kijken wat er op je pc fout kan gaan, en daar ruimte te maken, of een andere download plek op te geven in je browser.
    Verder ontgaat mij jouw logica om tot 8GB te komen in bovenstaande.
    Het enige dat ik er met zekerheid uit kan concluderen is dat je op die plek nooit 8GB vrij kunt krijgen (nu 98% maar ruim 3 GB is).
    Dus dat downloaden moet in ieder geval ergens anders.
  7. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Marlies, je had het bij het rechte eind. De harde schijf van mijn pc was vol. Niet bij stilgestaan dat dat natuurlijk ook kan. Na deze opgeschoond te hebben, loopt de download nu wel. Bedankt! Smile
Terug naar de lijst