Hooikoorts bij hond

Hooikoorts bij hond 

Onderwerp van scar

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn hond heeft hooikoorts. Kreeg prednison, nu de prednison wordt afgebouwd is hij weer aan het niezen en snotteren en de hond die normaal gesproken alleen maar buiten wil zijn wil niet meer wandelen.

    Iemand hier ervaring daarmee? Met hondenhooikoors, homeopathie of andere effectieve behandelingen? Die prednison is troep dus daar wil ik wel vanaf.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Niemand?
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Is er anti-histamine voor honden?
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Frodo krijgt nu prednison, ik was al aan het afbouwen maar dan krijgt hij zoveel last (continu niezen, benauwd, zijn keel irriteert) dat hij nu weer een "hele" pil krijgt tot ik morgen de dierenarts gebeld heb. Er is wel bepaalde medicatie (atopica) met minder bijwerkingen, daar ga ik morgen naar vragen. Hij niest zodra hij buitenkomt, wil eigenlijk niet naar buiten maar moet op gezette tijden toch he? Hij heeft het ook benauwd denk ik, zijn ademhaling is echt anders. Hij drinkt meer door de prednison, en heeft nu een keer op een matje geplast en in het toilet (slimme hond), althans ik denk dat hij het was. Hij is ook veel meer gefocust op eten, ook niet handig.

    Als we naar buiten gaan moet ik hem echt onder de bank vandaan lokken, in de fiets zetten of dragen en ergens naar gras of bij een boom neerzetten. Dit is zo niet mijn hond. Ik had mijn hoop gevestigd op de enorme regen die zou komen zodat de wereld zou schoonspoelen. Maar helaas.

    Ik overweeg iets homeopatisch te zoeken, maar wil dan eerst ervaringen horen. Iets kopen is zo gedaan maar wil niet zondermeer met hem experimenteren.
Terug naar de lijst