mijn zoon van 16 wil zich(zijn bedrijf) inschrijven bij de kamer van koophandel.

mijn zoon van 16 wil zich(zijn bedrijf) inschrijven bij de kamer van koophandel. 

Onderwerp van anouschka

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Peppie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peppie
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Misschien niet tegenhouden, maar ik zou wel goede afspraken maken. Het kan toch niet zo zijn dat je het zelf bij wijze van met 200 euro per maand minder moet doen en zoon riant kan leven zonder jou te compenseren?


    Een paar regels eerder heb ik dat ook al aangegeven over de bijdrage in de huishoudpotSmile

    Voor de rest, natuurlijk moet hij zich voorbereiden. De punten die Lamagaan aanhaalt, kun je van de eerste beste zzp pagina afhalen, of info bij de KvK. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Ik zal de laatste zijn die haar zaakjes niet geregeld zou hebben (zie ook mijn profiel) en kom ook nog eens uit een ondernemersgezin. En ja, een eigen bedrijf is meer dan het inschrijven bij de KvK. Normaal gesproken groei je in een bedrijf en de zoon zal niet meteen een miljoenenbedrijf runnen. Als ouder kijk je mee of als die chemie er niet is, laat dan een andere volwassene meekijken.
  2. Lamagaan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lamagaan
    quote:
    Dit schreef Pappanora


    En dit voor iemand die Lamagaan heet h? en levenskunstenaar is. Misschien je naam toch maar aan passen?


    Uhmmm ok... wat gaat niet samen waarmee?
  3. Lamagaan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lamagaan
    quote:
    Dit schreef Peppie


    Een paar regels eerder heb ik dat ook al aangegeven over de bijdrage in de huishoudpotSmile

    Voor de rest, natuurlijk moet hij zich voorbereiden. De punten die Lamagaan aanhaalt, kun je van de eerste beste zzp pagina afhalen, of info bij de KvK. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Ik zal de laatste zijn die haar zaakjes niet geregeld zou hebben (zie ook mijn profiel) en kom ook nog eens uit een ondernemersgezin. En ja, een eigen bedrijf is meer dan het inschrijven bij de KvK. Normaal gesproken groei je in een bedrijf en de zoon zal niet meteen een miljoenenbedrijf runnen. Als ouder kijk je mee of als die chemie er niet is, laat dan een andere volwassene meekijken.


    Dat klopt inderdaad. Toch zie en ken ik genoeg mensen die helemaal geen acht slaan op deze punten en iets simpels als een KvK advies overslaan. Het is natuurlijk veel interessanter om gewoon te starten en alleen maar bezig te zijn met de inkomstenkant. Helaas zijn er ook risico's verbonden aan het ondernemerschap en is het goed om hier rekening mee te houden.

    Zeker voor een (handige en professionele) minderjarige lijkt het me goed om alle aspecten mee te wegen, en niet alleen te focussen op wat te doen met de inkomsten.
Terug naar de lijst