Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef maartje



    Uiteindelijk goed gekomen, wij hebben haar gebracht en gehaald, ze was afgelopen weekend letterlijk ziek van de spanning en vanochtend in tranen. De dag is verder goed verlopen, morgen gaan we oefenen met de bus, ze moet een paar keer overstappen en ik heb haar een kaart van de provincie gegeven. Met de trein zou makkelijker zijn, maar dat is veel duurder.

    Ach arm kind. Hier wel gespannen maar ging best goed. Voordeel is ook dat ze al 3 keer op school geweest was in dr eentje en reizen is ze ook gewend. Maar nu moest de fiets mee dus ik bracht haar. Tot de hoek hihi. Heb nog niks gehoord.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Is dat dal vrij niks voor je zoon?

    Wat me verbaasd, of in elk geval komt het zo over, is dat het lijkt alsof jullie ineens overvallen worden door die kosten. Dat heb je toch vantevoren al bekeken? Dochter heeft veel gewerkt waardoor zij de eerste termijn college geld zelf kan betalen. Evenals de boeken. Zelf heb ik rekening gehouden met altijd vrij abo NS. Maar goedkoper is uiteraard fijner en dat lijkt te lukken.


    Ja, maar dan nog komt het geld niet uit de lucht vallen. Ik heb sinds maart geen KA meer en je hebt niet altijd grip op je uitgaven. De woongroep waar mijn dochter zit is bv overgenomen, de bijdrage is plotseling 3 keer zo duur geworden.

    Het zou fijn zijn als het huis van mijn moeder (erfenis) eindelijk eens verkocht wordt. Dan heb ik weer wat reserves.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ach arm kind. Hier wel gespannen maar ging best goed. Voordeel is ook dat ze al 3 keer op school geweest was in dr eentje en reizen is ze ook gewend. Maar nu moest de fiets mee dus ik bracht haar. Tot de hoek hihi. Heb nog niks gehoord.


    Dochter komt in een compleet andere omgeving, wij reizen vooral op en neer naar Friesland en af en toe naar Amsterdam, komen eigenlijk nooit in Utrecht.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ja, maar dan nog komt het geld niet uit de lucht vallen. Ik heb sinds maart geen KA meer en je hebt niet altijd grip op je uitgaven. De woongroep waar mijn dochter zit is bv overgenomen, de bijdrage is plotseling 3 keer zo duur geworden.

    Het zou fijn zijn als het huis van mijn moeder (erfenis) eindelijk eens verkocht wordt. Dan heb ik weer wat reserves.


    Ik zou toch eens laten uitzoeken of er een regeling is waar je gebruik van kunt maken.
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Is dat dal vrij niks voor je zoon?

    Wat me verbaasd, of in elk geval komt het zo over, is dat het lijkt alsof jullie ineens overvallen worden door die kosten. Dat heb je toch vantevoren al bekeken? Dochter heeft veel gewerkt waardoor zij de eerste termijn college geld zelf kan betalen. Evenals de boeken. Zelf heb ik rekening gehouden met altijd vrij abo NS. Maar goedkoper is uiteraard fijner en dat lijkt te lukken.


    Mijn zoon zat in Arnhem op school was redelijk betaalbaar maar voerde niets uit dus per mei cm school af toen de leuze naar Zwolle moet 1 maand overbruggen. Nadeel loop nu al ruim jaar ziektewet dus minderinken in maart brief huurtoeslag 2014 terugbetalen was nog uit scheiding... Dus ja een gat van ruim 500 euro per maand wat je niet even voorspelt had de hele scheiding noet voorspelt 3 jaar geleden ga je toch anders leven en staat alles op de kop. Dus ja wist van mbo en kosten maar alles eromheen gooit roet in t eten. Zoon werkte ging opvakantie breekt pols tja geen inkomen wat hij voor school wilde reserveren gewoon een rot periode financieel komen vast betere tijden
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
  7. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef maartje
    Kijk eens op >>LINK<<


    Dat heb ik Inderdaad allemaal al. Bedankt voor de tip. Ga eind september weer opleiding volgen en vanaf januari ziet alles er vast anders uit positief denken! Maar dammen wat een rot leeftijd 17 en mbo er hAHa
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ikke71


    Mijn zoon zat in Arnhem op school was redelijk betaalbaar maar voerde niets uit dus per mei cm school af toen de leuze naar Zwolle moet 1 maand overbruggen. Nadeel loop nu al ruim jaar ziektewet dus minderinken in maart brief huurtoeslag 2014 terugbetalen was nog uit scheiding... Dus ja een gat van ruim 500 euro per maand wat je niet even voorspelt had de hele scheiding noet voorspelt 3 jaar geleden ga je toch anders leven en staat alles op de kop. Dus ja wist van mbo en kosten maar alles eromheen gooit roet in t eten. Zoon werkte ging opvakantie breekt pols tja geen inkomen wat hij voor school wilde reserveren gewoon een rot periode financieel komen vast betere tijden

    Ja dat is idd wel veel rottigheid ineens bij elkaar...
  9. butterfly
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van butterfly
    Ik weet niet of het al gezegd is in een draadje ergens. ..

    Wat ik van de provincie Limburg weet is dat deze provincie reiskostenvergoeding geeft voor de gemaakte treinkosten de komende maanden voor minderjarige mbo studenten.
    In oktober is de aanvraag voor de --> gedeeltelijke <--teruggave in te vullen.
    Check dus de site

    >>LINK<<
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik zou toch eens laten uitzoeken of er een regeling is waar je gebruik van kunt maken.


    Vandaag kreeg ik bericht van stichting Leergeld dat ze een en ander (waaronder ook de vrijwillige ouderbijdrage van beide kinderen) gaan betalen. Daar ben ik super blij mee.

    Het was niet gebruikelijk, maar omdat ik nu zo'n hoge kosten heb gaan ze zelfs 1 keer de trein en buskosten van 1 maand betalen.

    Ik denk dat ik het nu wel red totdat de reiskosten in januari vergoed gaan worden.
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Vandaag kreeg ik bericht van stichting Leergeld dat ze een en ander (waaronder ook de vrijwillige ouderbijdrage van beide kinderen) gaan betalen. Daar ben ik super blij mee.


    Smile
Terug naar de lijst