WOZ waarde woning laten veranderen

WOZ waarde woning laten veranderen 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Ik ben aan het kijken of ik de WOZ waarde van mijn woning kan laten verlagen.
    Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb gehoord dat dat mogelijk is. Moet je dan geen recent taxatie rapport meesturen? Wegen de kosten daarvan tegen de baten op?

    De prijzen gaan weer omhoog. Vraag me af of het je gaat lukken.
  3. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    Ja, er is een procedure voor. Verschil moet wel meer dan een x bedrag zijn. Zoek vergelijkbare woningen die verkocht zijn lager dan de woz waarde. De gemeente hier geeft ook woningen door die vergelijkbaar zijn, waarop de woz is gebaseerd. Indien deze meer oppervlakte hebben of anders afwijken kun je dat als argument gebruiken.
    Jaren geleden ook geprotesteerd tegen de wozwaarde en bij de rechtbank zijn wij en een vertegenwoordiger van de gemeneente gehoord. Vervolgens is in overleg de nieuwe waarde bepaald.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Vorig jaar heeft de makelaar van het huis van mijn moeder een bezwaarschrift ingediend en deze is gehonoreerd.

    Een jaar of 15 geleden heb ik dit zelf ook eens gedaan bij mijn toen eigen huis. Er kwam toen een makelaar om een second opinion te doen. Ook deze is destijds gehonoreerd. Ik zou eens op de site van je gemeente kijken hoe bij jullie de procedure werkt of wellicht staat dat in de brief van de WOZ-bepaling. Maar dit is vaak wel binnen een bepaalde periode dat je dit kunt doen.
Terug naar de lijst