vegetarisch: pasta met groenten-saffraan saus

vegetarisch: pasta met groenten-saffraan saus 

Onderwerp van Dee53

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    Ingredienten
    * Safraan (3 buisjes)
    * kurkuma
    * beker cr?me fra?che 200 ml. (evt. light)
    * slagroom (50 ml., evt. light)
    * kruidenbouillon (naar smaak)
    * thee (2 a 3 koppen, earl gray, jasmijn)
    * olijf olie mild
    * mosterd (1 a 2 koffielepel)
    * zout & peper
    * paar takjes bladpeterselie
    * 2 paprika's (oranje, rood, of geel)
    * half selderij knolletje
    * 1 prei
    * 1 grote ui
    * 1 venkel
    * 1 courgette (geel of groen)
    * 1 rode peper
    * kleine worteltjes

    Voorbereidingen
    (1) Snij de geschilde halve selderijknol in dobbelstenen van ong. 1,5 cm., zo ook de courgette (ongeschild).
    (2) Snij ui in kleine stukjes, preitje in dunne ringen. Ontdoe de venkel van harde stukje en snij in plakjes
    (3) Snij de paprika's in grove stukken. Ontdoe de peper van zaadjes en snij in kleine reepjes.

    Bereiding
    (1) Neem een grote sauspan met dikke bodem. Verhit wat olie en boter in de pan en bak de selderijknol wat aan. Voeg ui, prei en venkel en worteltjes toe. Daarna courgette en paprika's, als laatste rode peper.
    (2) Nadat groenten geglaceerd zijn voeg je de saffraan toe, even aanbakken, goed mengen, wat thee toevoegen. Zet vuur laag, laat 10 minuten inkoken op laag vuur met wat bouillonpoeder.
    (3) Klop de cr?me fra?che los met wat thee en voeg met de mosterd toe aan het mengsel. Af en toe wat slagroom en thee toevoegen plus de kurkuma. 10 minuten laten simmeren op laag vuur.
    (4) nachtje laten rusten in gesloten pan.
    (5) Saus opwarmen, proeven, evt. nog licht laten inkoken totdat groenten beetgaar zijn, evt. binden, zout peper. Opdienen met peterselie.

    Ik at er Gnocchi bij, tortiglioni of strikjes kan ook, eerst evt. met een beetje boter en pamazaanse kaas onder de grill
    Plaatje
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ziet er lekker uit,,Smile
Terug naar de lijst