Eigen risico

Eigen risico 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Mijn vriendin vertelde mij gisteren het volgende,,


    Ze kreeg dit jaar nog een rekening
    Die eigenlijk van vorig jaar was,,

    Nu is die van dit jaar van haar eigen risico afgetrokken,,(en een deel van vorig jaar omdat dat nog niet op was,,)
    Dit is al eens eerder gebeurt vertelde ze mij
    Ze is er al eens eerder achter aan geweest en ziekenfonds zegt
    Als het ziekenhuis zo laat is met indienen mogen wij dit doen,,


    Ik vind dit een raar verhaal,,dat wat vorig speelde dat ze dat op dit jaar mogen verhalen,,


    Hebben jullie hier ervaringen mee,,ik ben erg benieuwd,,
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Mijn vriendin vertelde mij gisteren het volgende,,


    Ze kreeg dit jaar nog een rekening
    Die eigenlijk van vorig jaar was,,

    Nu is die van dit jaar van haar eigen risico afgetrokken,,(en een deel van vorig jaar omdat dat nog niet op was,,)
    Dit is al eens eerder gebeurt vertelde ze mij
    Ze is er al eens eerder achter aan geweest en ziekenfonds zegt
    Als het ziekenhuis zo laat is met indienen mogen wij dit doen,,


    Ik vind dit een raar verhaal,,dat wat vorig speelde dat ze dat op dit jaar mogen verhalen,,


    Hebben jullie hier ervaringen mee,,ik ben erg benieuwd,,


    Lijkt me sterk dat dit mag eerlijk gezegd.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Mij dus ook,,


    Maar ik ben een vastbijter als ik iets niet snap of vertrouw
    dan zoek ik het uit,,

    Vriendin vind het al gauw goed zeg maar
    Maar het laat mij niet los,,Smile
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Mij dus ook,,


    Maar ik ben een vastbijter als ik iets niet snap of vertrouw
    dan zoek ik het uit,,

    Vriendin vind het al gauw goed zeg maar
    Maar het laat mij niet los,,Smile


    Ik zoek zulke dingen ook altijd uit.

    Je vriendin zal geld genoeg hebben denk ik dan maar Smile
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    >>LINK<<

    Citaat uit link

    Het eerder gegeven antwoord is onjuist. Sinds 2012 zijn de regels van de NZA, afdeling dbconderhoud, gewijzigd. Sindsdien is een dbc NIET meer 1 jaar geldig. Er zijn regels over de beeindiging van de eerste dbc ( startdatum eerste onderzoek of eerste consult) en voortzetting in een nieuwe dbc met begindatum de einddatum van de eerste. Ik weet dat een dbc eindigt: 90 dagen naar een poliklinisch consult, 42 dagen na de laatste opname dag. Hoe het precies in elkaar zit met een consult op bijvoorbeeld 20 november, een vervolgconsult op 20 januari en een tweede vervolgconsult op 22 februari en een operatie op 15 april weet ik niet exact. Dit probleem kunt u voorleggen aan de zorgadministratie van het ziekenhuis. Ik verwacht in dit geval een dbc met startdatum 20-11-2014 ( dus eigen risico 2014) en een vervolgdbc met startdatum 18 februari 2015. Deze laatste drukt dus op het eigen risico 2015 en deze loopt w?l 1 jaar lang, dus tot 18 februari 2016. Dit kost u dus twee keer eigen risico.

    Een bekende valkuil is ook een ziekenhuisopname en nacontrole. Deze is meestal na 6 weken, maar als dit toevallig 43 dagen later is en in het nieuwe jaar valt, dan kost dit twee keer eigen risico.

    Het is heel oneerlijk dat wij, consumenten, verzekerden, niet op de hoogte gesteld zijn van deze regelingen/afspraken.

    Een andere plek waar u een dergelijke casus kan voorleggen is de afdeling dbconderhoud van de NZA.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef nibo


    Ik zoek zulke dingen ook altijd uit.

    Je vriendin zal geld genoeg hebben denk ik dan maar Smile



    Smile
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef meeuw
    >>LINK<<

    Citaat uit link

    Het eerder gegeven antwoord is onjuist. Sinds 2012 zijn de regels van de NZA, afdeling dbconderhoud, gewijzigd. Sindsdien is een dbc NIET meer 1 jaar geldig. Er zijn regels over de beeindiging van de eerste dbc ( startdatum eerste onderzoek of eerste consult) en voortzetting in een nieuwe dbc met begindatum de einddatum van de eerste. Ik weet dat een dbc eindigt: 90 dagen naar een poliklinisch consult, 42 dagen na de laatste opname dag. Hoe het precies in elkaar zit met een consult op bijvoorbeeld 20 november, een vervolgconsult op 20 januari en een tweede vervolgconsult op 22 februari en een operatie op 15 april weet ik niet exact. Dit probleem kunt u voorleggen aan de zorgadministratie van het ziekenhuis. Ik verwacht in dit geval een dbc met startdatum 20-11-2014 ( dus eigen risico 2014) en een vervolgdbc met startdatum 18 februari 2015. Deze laatste drukt dus op het eigen risico 2015 en deze loopt w?l 1 jaar lang, dus tot 18 februari 2016. Dit kost u dus twee keer eigen risico.

    Een bekende valkuil is ook een ziekenhuisopname en nacontrole. Deze is meestal na 6 weken, maar als dit toevallig 43 dagen later is en in het nieuwe jaar valt, dan kost dit twee keer eigen risico.

    Het is heel oneerlijk dat wij, consumenten, verzekerden, niet op de hoogte gesteld zijn van deze regelingen/afspraken.

    Een andere plek waar u een dergelijke casus kan voorleggen is de afdeling dbconderhoud van de NZA.



    Dank je wel Meeuw ik ga me er eens in verdiepen,,,Smile
Terug naar de lijst