Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, het moest kennelijk even. Ik had mij echt vrij rustig en beschaafd nog gehouden ... Maar er zat opgekropte woede die er toch nog uitmoest :D

    Dat is gelukt. Zij zijn heel afhankelijk van mijn lawaai verder. Dus het ergste is bovengehaald in mij ... Maar ik verlaagde me tot hetzelfde niveau. Dat was ze dus ook nog gelukt :achja:

    Wat een geneuzel allemaal over mijn achterom. Maar ja, je leert soms veel van onbenulligheden.

    En zij zijn verder zelf niet lawaaierig. Dus ik vond ondanks alles dat ze dit niet verdiend hadden ook nog :haha: Hij rijdt echt als een muis zo stil met zijn motor weg. Het is vooral mijn buurvrouw en haar nerveuze kuchje die "lawaai" maakt en de motor is van alles. Bij de buurmannen zag ik nog iets van mededogen in hun ogen, bij haar alleen maar agressie.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ja, het moest kennelijk even. Ik had mij echt vrij rustig en beschaafd gehouden ... Er zat opgekropte woede die eruit moest :D

    Dat is gelukt. Zij zijn heel afhankelijk van mijn lawaai verder. Dus het ergste is bovengehaald in mij ... Maar ik verlaag me tot hetzelfde niveau. Dat was ze dus ook nog gelukt :achja:

    Wat ern geneuzel allemaal over mijn achterom. Maar ja, je leert soms veel van onbenulligheden.

    En zij zijn verder zelf niet lawaaierig. Dus ik vond ondanks alles dat ze dit niet verdiend hebben ook nog :haha: Hij rijdt echt als een muis zo stil met zijn motor weg. Het is vooral mijn buurvrouw en haar nerveuze kuchje die "lawaai" maakt

    Ik kan me helemaal voorstellen dat de frustratie er is/was en tegelijk dat je niet zo wilt zijn. Gewoon omdat jij zo niet met anderen wilt omgaan.
    Jammer dat anderen soms zo wel met jou omgaan, maar bij jezelf blijven is de mooiste en zeker niet altijd de makkelijkste oplossing.

    Ik heb wel wat aan jouw manier. Hier ook gedoe met buren en schutting, afdak enzovoort. Zeker niet in die mate als jij hebt ervaren, maar ik heb er soms wel last van.
    Het gesprek erover is geweest. De wil om rekening te houden met elkaar ook. Het zijn alleen gewoon luidruchtige mensen. Ze praten hard, lachen hard, zitten nu vaak tot laat buiten onder hun afdak die werkt als een klankkast en het geluid versterkt. Erover blijven klagen heeft gewoon geen zin. Voor hun doen, zijn ze rustig en houden ze rekening met anderen. Ze hebben niet eens door dat hun stemgeluid echt decibellen harder is dan dat van de anderen in de straat.
    Het zij zo. We hebben een oke buren contact en dat vind ik ook wat waard. (Bovendien gaan er geruchten dat ze bij de Turkse Maffia zitten, dus ik heb zeker geen zin in ruzie Smile maar ik neem dat met een grote korrel zout.

    Als ik een keer zin heb in harde muziek voel ik me daar nu vrijer in. In die zin leven en laten leven. Ik weet alleen dat ik dit huurhuis nooit zal kopen en als de kids uit huis gaan sneller wat anders zal zoeken.
  3. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, ik had het echt een stuk slechter kunnen treffen. Knap hoe jij dit doet, Cato.

    Ik woonde vroeger onder een heel druk gezin. Echt extreem lawaaierig en zij liep ook nog op hakken te trippelen op het laminaat

    Van dat laatste had ik iets kunnen zeggen, niet gedaan want ik zag haar niet op sloffen lopen zoals ik. Het was een gezin waar iedereen last van had. En met erge ruzies ook. Kinderen aan het huilen in de badkamer. Kasten die om werden gegooid. Verschrikkelijk! Dus die hakken mocht ze van mij aanhouden.

    Ze deden het niet expres. Dit met dat achterom was wel expres en gezeik. Ook dat ik een keer een plant net over mijn stoepje voor het huis had gezet. Was haar erf ook, maar staat gezellig zei ze. Toen woonde ik er nog maar net en dacht huh? Stoepen zijn van de gemeente hoor. Mijn tuin is 2x zo groot, ik heb de helft erbij gepakt toen bleek bij het kadaster dat de vorige buren een hek neer hadden gezet precies naast mijn huis, maar dat er nog een heel stuk "erf" bijhoorde Smile Niet aan haar kant. Waarschijnlijk ook jaloezie. Ze zei letterlijk ... Jij wilt steeds meer. Op zich had ze daar wel een beetje gelijk in :D

    Ik probeer haar te snappen reeds ... Maar mijn vorige buren waren geen zeikers. Ook al maakten ze veel meer lawaai. Ik kon meer van ze hebben. Met ieder conflict heb je er zelf ook schuld aan. Dat vind ik echt en zelfs in dit geval ook.

    Ik had nooit moeten beginnen over het iets breder maken van mijn achterom!!! Al bood ik aan zelf het werk te doen en het had ook makkelijk gekund nu ze aan het verbouwen zijn daar.

    Smile
    10 sep '16 - 10:28:31 / 10 sep '16 - 10:42:29
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Dus ik ben ook een zeikert natuurlijk met mijn 10 cm extra te vragen zodat er ook een motor doorkan bijv. Of mijn kanofietskar.

    Verder is mijn abrikozenboom nu op. Ligt op het pad of zit in het hek van de zij-ingang.
    Half af maar ik kan er nu wel door met alles.
    En gaat op in de natuur. Niet makkelijk overheen te klimmen ook.

    En dan heb ik nog een zelfgemaakte tuindeur achterin die er nu voor de show staat en geen functie meer heeft. Maar die blijft symbolisch staan. Ik wil geen contact met een schutting van hun. Er zit een stukje tussenin van ongeveer 10 cm :D

    Smile
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    10 cm maar? Jammer. Je had anders heel wat lege potten en zo achter die deur kunnen opslaan.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Wel mooi hoe je de takken invlecht! Smile
  7. Suus1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Suus1969
    Inderdaad een zeer vreemde situatie.. Misschien moet je eens contact opnemen met het programma: "Bonje met de Buren".. Meestal als het in de media terecht komt kan er een hele hoop ineens wel wat eerder niet kon.. Proberen waard, toch?

    Heel veel succes met je strijd

    Groetjes Susan
  8. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Inge65
    10 cm maar? Jammer. Je had anders heel wat lege potten en zo achter die deur kunnen opslaan.

    Het loopt iets schuin naar binnen bij hen.
    Ik denk dat ik er wat zakken tuingrond in kwijt kan :7
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Wel mooi hoe je de takken invlecht! Smile

    Eigenlijk is het meer erin proppen. Was best een takkenwerk :-)
  10. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    ziet er goed uit!
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Als het allemaal af is later nog wat foto's
    Volgend jaar in het tuindraadje.

    Ik krijg dit niet meer goed deze zomer. Maar ik kan eruit tenminste met eea

    Dank voor het meeleven! Er staan reacties tussen die dit hele draadje niet helemaal lezen. Begrijpelijk ook, maar geen zin meer om op tv te komen met deze bonje met de buren ;-)

    Dus ik sluit het nu maar. Alles is er al over gezegd en gezwegen. Smile



    Smile
Terug naar de lijst