Vloerverwarming

Vloerverwarming 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    [/IMG]Ik ben recent verhuisd naar een appartement..tot afgelopen week was het goed te doen zonder de vloerverwarming aan.
    Nu is het 16 graden in huis en dat wordt me toch iets te gortig. Helaas heb ik geen gebruiksaanwijzing van de thermostaat en zie ook geen merk op de thermostaat.. Dus kan ik er helaas niets over opzoeken op het internet.
    Ik heb met het plusknopje en ok hem op 18 gezet.. Enig idee hoe lang het gaat duren, voor de thermostaat 18 aangeeft? Het is de enige verwarming in mijn appartement van ongeveer 90 vierkante meter.Of heeft iemand van deze thermostaat een gebruiksaanwijzing? Ook tips zijn meer dan welkom!
    Smile
    Plaatje
  2. Bericht van Geanna is op 12-11-2016 om 17:24:29 uur verwijderd door Geanna.

    Reden: Niet

     
  3. Zweef
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zweef
    Ik heb ook vloerverwarming. Bij mij duurt het enige uren voordat ik iets merk dat de vloer zijn warmte gaat afgeven. Daarom staat de vloerverwarming ook 24/7 op de gewenste temperatuur.
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Wij kregen het advies om de vloer altijd op minstens 18 graden te houden. Omdat het opstoken vanaf erg lage temp. zo veel meer energie kost dan op temp. houden. Bovendien erg slecht voor de plavuizen ook om m ver af te laten koelen en dan weer opstoken. Mijn energierekening is niet echt hoog.
  5. freddy
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van freddy
    Zoals al gemeld hier,

    Vloerverwarming op constante temperatuur houden .
    Afkoelen en opwarmen van de vloer is niet zuinig nl.

    Merk je wel verschil nu ?
  6. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Dank voor jullie reacties..geduld is dus een schone zaak met vloerverwarming.. Ga zeker het advies te harte nemen dat de temperatuur niet teveel moet schommelen.
    Temperatuur is nu opgelopen tot 18.. Heb hem op 18.5 gezet.. Overdag doe ik dan 20..
    Gebruik nu alleen maar de hoog/ laag en Ok knop.
    De programmeerknop..das dan voor later...
Terug naar de lijst