laptop laadt moeilijk op

laptop laadt moeilijk op 

Onderwerp van MaaikeSchildert

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Ik heb een HP folio notebook 13. Prachtig ding, maar hij is al wat ouder en het opladen gaat steeds moeilijker.

    Als ik de oplader er in doe aan de zijkant, gaat hij normaal opladen. Ter herkenning wordt het lampje ernaast oranje in plaats van blauw. Maar hij laat tegenwoordig niet altijd op. Ik moet af en toe drukken, of duwen, of een beetje trekken. Soms doet hij het eerst, dan zet ik hem voorzichtig neer en dat doet hij het niet meer. Of hij laat op terwijl hij rustig staat en even later houdt hij er mee op. Andersom kan ook. Hij staat 's avonds op de oplader, niet op te laden, dat is niet gelukt. Maar de volgende ochtend blijkt hij toch wel opgeladen. Oftewel, hij is spontaan 's nachts wel verbinding gaan maken met de elektra. Het lijkt alsof het in het de connectie zit met het pennetje dat in de laptop gaat.

    Ik durf de laptop niet open te maken. Bang dat hij definitief stuk gaat. Maar het wordt wel steeds erger, dus er moet iets gebeuren. Heeft iemand een tip voor me?

    Maaike
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Bij mij bleek het toch in het snoertje te zitten net achter de bocht.
    Ik heb hem doorgeknipt en weer vast gesoldeerd en gefixeerd met een trekbandje.
    Niet echt charmant maar zo leef ik Smile
    Plaatje
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    En nu ik langer nadenk, ik heb ook een keer het probleem gehad van een slecht contact makende ingang.
    Die heb ik toen onder spanning naar 1 kant gefixeerd op de laptop met tape Smile
    Dan kun je daarna alleen nooit meer het snoer eruit halen maar ook dat kan mij niet zoveel schelen.
  4. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Je brengt me op een idee Eric. Ik heb nog een andere oplader op het werk liggen. Die ga ik proberen.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert
    Je brengt me op een idee Eric. Ik heb nog een andere oplader op het werk liggen. Die ga ik proberen.


    Dat is wel het proberen waard voordat je de schroevendraaier erin zet denk ik zo Smile
  6. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    ja inderdaad.
  7. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert
    Je brengt me op een idee Eric. Ik heb nog een andere oplader op het werk liggen. Die ga ik proberen.



    Daar zou ik mee oppassen want iedere laptop heeft zijn eigen laadkabel met oplader en dat is niet voor niets. De laadcapaciteit van de lader moet aan bepaalde specificaties voldoen anders kan het weer andere problemen veroorzaken.
  8. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Blazen wil ook wel eens helpen. Stof koekt aan en dat heeft invloed op de geleiding bij het contact.
  9. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef indigo
    Blazen wil ook wel eens helpen. Stof koekt aan en dat heeft invloed op de geleiding bij het contact.

    Ik blaas inderdaad ook af en toe, maar dat helpt eigenlijk niet.
    Hoewel? Ik heb nog niet in de laptop zelf geblazen. Hahaha, bij deze gedaan.

    quote:
    Dit schreef lemons
    Daar zou ik mee oppassen want iedere laptop heeft zijn eigen laadkabel met oplader en dat is niet voor niets. De laadcapaciteit van de lader moet aan bepaalde specificaties voldoen anders kan het weer andere problemen veroorzaken.

    De grap is, dat deze laptop van mijn werk afkomt. Hij werd na 3 jaar afgeschreven op het werk en ik kon hem voordelig overnemen. Die oplader hoort bij deze serie. Ter meerdere (onnodige) informatie: het is een oplader die op meerdere laptops past en bij dit model een tussenstukje heeft. Dat tussenstukje heb ik daar nog liggen in mijn locker. Ook een oplader, maar dat is het zeer waarschijnlijk niet. Het is het contact tussen het tussenstukje en de laptop.
Terug naar de lijst