Cylinderslot waar geen moedersleutel voor is?

Cylinderslot waar geen moedersleutel voor is? 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Marcel1970
    Top Dirk dat je dit wilt oppakken!Smile

    Ik ben maar uit gegaan wat ik in mijn situatie heb gedaan en dat is niet algemeen passend

    Weet je Marcel het zwakste punt van een woning is de bewoner zelf en zeker de kinderen van de bewoner . Als ik beveiligings adviezen geef aan klanten wordt niet alleen gekeken naar de woning maar ook naar het gezin en de gewoontes . Daarnaast wat er allemaal rond het huis aanwezig is zoals kliko's en andere opklim materialen zoals schuttingen en regenpijpen . Bereikbaarheid via buren . Ook de beveiligings verlichting en poortdeuren worden meegenomen . Gevraagt wordt wie er allemaal een sleutel heeft ( buren) en hoe die sleutels bewaard worden ( labels) Beveiligen is maatwerk en dat mag de klant ook verwachten want beveiligen is niet goedkoop .
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Top Dirk! Ik hou je in mn achterhoofd.

    Dat extra slot had ik ook aan zitten denken, direct al toen ik hier kwam wonen, maar niet gedaan. Tis een huurwoning en dan moet er nogal wat aangepast worden aan de deuren en kozijnen...


    Huurwoningen worden op pkvw gebracht en allemaal hetzelfde . Mooi voorbeeld is dat er bijzet slotjes geplaatst worden op een klapraampje dat bij veel mensen vaak open staat . Ik adviseer dan een stang in de dag zodat het toch veilig is .
  3. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Draaiknop sloten zou ik sowieso fijn vinden... Die heb ik op de voordeur zitten, maar niet op de achterdeur.

    3*** sloten dus met dito beslag. We gaan op zoek. Zeker 3 deuren te vervangen. Schuur en hek laat ik dan even voor wat het is. Als het kerntrekken zou zijn, zou dat toch ook te zien moeten zijn? En er is dus helemaal niks te zien.

    Juist schuur en poort meenemen dan heb je maar 1 sleutel nofig, ideaal!
  4. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    Ik heb een beugel op de deur. Zo een waarmee de deur maar een klein stukje open kan.
    Is minder duur en veel makkelijker dan extra slot.
    Ja werkt alleen als je thuis bent. Maar voor snachts prima oplossing.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Ik heb een beugel op de deur. Zo een waarmee de deur maar een klein stukje open kan.
    Is minder duur en veel makkelijker dan extra slot.
    Ja werkt alleen als je thuis bent. Maar voor snachts prima oplossing.

    Inbraken zijn hier overdag....
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Dirk je hebt PB.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dirk je hebt PB.


    Kun je hem dat niet per PB vertellen? Smile
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je voordeursleutel is een gewone sleutel waar geen moedersleutel van is lijkt me. Bij gemeenschappelijke ingangen is wel een moedersleutel, maar dan zijn ze nog niet bij je binnen.

    Als je echt bang bent voor een moedersleutel kan je een andere cilinder aanschaffen.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef scar
    Je voordeursleutel is een gewone sleutel waar geen moedersleutel van is lijkt me. Bij gemeenschappelijke ingangen is wel een moedersleutel, maar dan zijn ze nog niet bij je binnen.

    Als je echt bang bent voor een moedersleutel kan je een andere cilinder aanschaffen.

    Jep een andere cilinder idd. Ik weet nu dat de skg 3* cilinders dermate ingenieus zijn dat je daar niet zo makkelijk mee binnen komt. Voor de skg 2* zijn dus duidelijk moedersleutels in omloop die uiteraard populair zijn bij het inbrekersgilde. Overigens kan het ook zijn dat er sprake is van klopsleutel techniek. Zie filmpje.
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Ik heb een beugel op de deur. Zo een waarmee de deur maar een klein stukje open kan.
    Is minder duur en veel makkelijker dan extra slot.
    Ja werkt alleen als je thuis bent. Maar voor snachts prima oplossing.

    heb ik ook maar dat is alleen voor als je thuis bent, als ik ga werken doe ik echt de deur op nacht slot.
    Wij hebben zelfs tralies voor de voordeur omdat ze onderraam er uit tikken
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Weet je Marcel het zwakste punt van een woning is de bewoner zelf en zeker de kinderen van de bewoner . Als ik beveiligings adviezen geef aan klanten wordt niet alleen gekeken naar de woning maar ook naar het gezin en de gewoontes . Daarnaast wat er allemaal rond het huis aanwezig is zoals kliko's en andere opklim materialen zoals schuttingen en regenpijpen . Bereikbaarheid via buren . Ook de beveiligings verlichting en poortdeuren worden meegenomen . Gevraagt wordt wie er allemaal een sleutel heeft ( buren) en hoe die sleutels bewaard worden ( labels) Beveiligen is maatwerk en dat mag de klant ook verwachten want beveiligen is niet goedkoop .


    Ik woon ook in woning met zogeheten Politie Keurmerk waar Dayenne het al over had. Het woonbedrijf hier doet daar tegenwoordig niet meer aan, omdat het binnen de kortste keren weer achterhaald is.

    Ik denk inderdaad dat beveiliging maatwerk is. Ik heb bijvoorbeeld bij alle ramen en voor- en achterdeur zowel boven- als onder knippen op het raam/de deur, je kunt ze zelfs op slot draaien. Maar dat vind ik zelf echt waardeloos. Je gaat niet de knippen naar beneden doen als er nog een kind thuis moet komen. En ook niet al die knippen op slot draaien, want als er brand uit breekt wil ik zo snel mogelijk weg kunnen.
    Ook heb ik weleens gehad dat een logeerhond zo enthousiast aan het springen was bij de achterdeur als ik binnen wilde komen dat ie met de poten de knip naar beneden duwt zodat ik er niet in kon.

    De zwakste schakel is inderdaad de bewoners zelf. Ja, en hier ook de kinderen die soms achteloos alles open en bloot achterlaten.
Terug naar de lijst