Pauzes in winkels

Pauzes in winkels 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef jieke



    eerlijk gezegd weet ik dat niet goed, wat ik wel weet dat als ze de hele dag moest ze inderdaad gewoon koffiepauzes had (die ze ook wel gebruikte om kaarten voor popconcerten te bestellen haha), dus ik denk dat als ze 4 uur moest werken er ook wel even een moment van koffiepauze was

    (misschien toch maar naar de jumbo sturen, ze heeft er altijd met veel plezier gewerkt!)


    Hij komt er steeds niet tussen en is verder wel blij bij de Blokker, dus ik laat hem gewoon maar even. De ah kan momenteel wel weer mensen gebruiken, maar ook daar werken ze op vrijdag vier uur. ( weet ik van vriendje van zoon die bij ah werkt, is dus iets wat vaker voorkomt)
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef elly69
    Dat begrijp ik Roos, maar jij schrijft zelf in je eerste post :" misbruik van jongeren"..dus ik vroeg me af of dat jouw mindset is als iemand zich 4 uur in moet zetten.


    dat was wat te zwaar geschreven idd.
  3. quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat doet toch niet ter zake.?



    Jij zegt: Bij 4,5 uur werken heeft hij recht op een pauze.

    Ik zeg dat dat klopt maar dat die pauze in dit geval een rekbaar begrip is omdat het half uur voor en het half uur na die 4,5 uur ook als pauze geldt. Met andere woorden: het wil dan niet zeggen dat hij na 2 of 3 uur werken een half uur pauze krijgt.


    Ik neem aan dat je zoon niet alleen is tijdens zijn werkzaamheden. Kan hij niet aan zijn collega's vragen hoe het werkt met even een slokje drinken?
    Hier een zoon die jaren in de afwaskeuken van een wokrestaurant heeft gewerkt. De ene keer hadden ze wat meer pauze dan de andere keer. Hing van de drukte en het aantal werknemers af. Maar even snel een slokje drinken pakken mocht (en kon) altijd. Hij heeft ook op de markt gewerkt en dan kon het bij drukte wel voorkomen dat hij (en de rest van het personeel) vijf, zes uur constant in touw waren. Omzet draaien. De klant wacht niet omdat jij even een plasje moet plegen of een slokje drinken wilt pakken. Hoewel dat drinken meestal nog wel lukte. Gewoon een flesje bij de hand houden.
  4. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ik heb hier net verteld dat je ook niet alles hoeft te vragen aan je leidinggevende, regel gewoon met je collega dat jij even naar de wc kan en wat kan drinken en over een uur gaat je collega.
    Het allemaal formeel regelen kan, maar het onder mekaar even oplossen is in de praktijk het makkelijkst.
    Er is geen goede werkgever die dat verbiedt, het is maar net inderdaad geven en nemen. Soms is het rustig en kan er meer, en soms is het druk en moet je met mekaar de schouders er onder zetten, dat is niet met een schaartje te knippen. Leuk als onze kinderen aan de slag gaan, ik lach me suf om die verhalen hier thuis.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Wiebeline



    Jij zegt: Bij 4,5 uur werken heeft hij recht op een pauze.

    Ik zeg dat dat klopt maar dat die pauze in dit geval een rekbaar begrip is omdat het half uur voor en het half uur na die 4,5 uur ook als pauze geldt. Met andere woorden: het wil dan niet zeggen dat hij na 2 of 3 uur werken een half uur pauze krijgt.


    Ik neem aan dat je zoon niet alleen is tijdens zijn werkzaamheden. Kan hij niet aan zijn collega's vragen hoe het werkt met even een slokje drinken?
    Hier een zoon die jaren in de afwaskeuken van een wokrestaurant heeft gewerkt. De ene keer hadden ze wat meer pauze dan de andere keer. Hing van de drukte en het aantal werknemers af. Maar even snel een slokje drinken pakken mocht (en kon) altijd. Hij heeft ook op de markt gewerkt en dan kon het bij drukte wel voorkomen dat hij (en de rest van het personeel) vijf, zes uur constant in touw waren. Omzet draaien. De klant wacht niet omdat jij even een plasje moet plegen of een slokje drinken wilt pakken. Hoewel dat drinken meestal nog wel lukte. Gewoon een flesje bij de hand houden.


    Nee het is zo dat wanneer hij 4.5 uur werkt hij halverwege wel recht heeft op een koffiepauze.

    De andere werken meer uren en hebben dan recht op de pauze, hij niet dus.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Nee het is zo dat wanneer hij 4.5 uur werkt hij halverwege wel recht heeft op een koffiepauze.

    (..)


    Ja, kennelijk is het dus zo geregeld dat als er voor 4,5 uur of meer ingeroosterd is, er dan een pauze van 15 minuten ( de wettelijk geregelde pauze dus) is, ergens in het midden van die roosteruren is. Prima, netjes gepland.. maar voor de wet hoeft het niet, die pauze mag ook aansluitend op.die 4,5 uur..

    Alleen, als het na die 4,5 uur ook klaar is met die dienst, kom je dus in de situatie dat het kind nog niet naar huis mag want het moet de wettelijke pauze nog genieten. Die 15 minuten moet de werkgever ook weer roostertechnisch) kunnen verantwoorden.

    Dan is het logischer om.de pauze.in het midden te plannen wegens de (op papier) meer geborgen tijd d?t de pauze ook daadwerkelijk genoten.is.
    Volgens mij is dat een reden van het plannen van pauzes in het midden van.diensten., want de wet schrijft die handelswijze niet voor. In theorie zou je zelfs kunnen starten.met het nemen van.15 minuten pauze (na aanvang diensttijd) en.dan 4,5 uur knallenSmile.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef SFR


    Ja, kennelijk is het dus zo geregeld dat als er voor 4,5 uur of meer ingeroosterd is, er dan een pauze van 15 minuten ( de wettelijk geregelde pauze dus) is, ergens in het midden van die roosteruren is. Prima, netjes gepland.. maar voor de wet hoeft het niet, die pauze mag ook aansluitend op.die 4,5 uur..

    Alleen, als het na die 4,5 uur ook klaar is met die dienst, kom je dus in de situatie dat het kind nog niet naar huis mag want het moet de wettelijke pauze nog genieten. Die 15 minuten moet de werkgever ook weer roostertechnisch) kunnen verantwoorden.

    Dan is het logischer om.de pauze.in het midden te plannen wegens de (op papier) meer geborgen tijd d?t de pauze ook daadwerkelijk genoten.is.
    Volgens mij is dat een reden van het plannen van pauzes in het midden van.diensten., want de wet schrijft die handelswijze niet voor. In theorie zou je zelfs kunnen starten.met het nemen van.15 minuten pauze (na aanvang diensttijd) en.dan 4,5 uur knallenSmile.



    Ja dat zou kunnen, maar praktisch gezien zal een werknemer beter presteren als hij halverwege zijn dienst pauze zal houden.
Terug naar de lijst