Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen

Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen 

Onderwerp van lonnekethomas

Terug naar de lijst
  1. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    quote:
    Dit schreef Erna

    Het is een verbouwing van 4 maanden geweest.

    En er is vast wel iemand die het in 3 maanden kan.
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Ik denk dat het er niet over gaat dat deze klussen prima in je eentje te doen zijn maar zoals ik TS lees ziet zij er tegenop omdat zij nu werkt dus weinig tijd en het er alleen voor staan met deze klussen dan 3 klussen bij elkaar kan dan even teveel zijn om te overzien.
    Dan lijkt elke klus al te veel om alleen aan te beginnen.

    @Lonnekethomas:Ik denk dat in zo'n geval plannen goed werkt. Bedenk welke klus als eerste aangepakt moet worden. Zorg dat je alle boodschappen in huis hebt, kook lekker makkelijk, geen afspraken van fisio,tandarts noem maar op plannen. Huishouden maar op een lager pitje, dat komt later wel weer.Smile Zorg dat je alle spullen voor die klus in huis hebt van begin tot eind zodat je niet halverwege nog naar de winkel moet. Voorbereiding is het halve werk. Zo kun je op je gemak gaan beginnen.

    Je kunt deze klussen wel alleen doen maar het hoeft niet, je kunt ook een combinatie van en zelf doen en hulp voor de grotere klus die je echt niet ziet zitten inschakelen. belangrijkste is dat jij deze klussen niet te groot maakt in je hoofd omdat je er alleen voor staat. Uiteindelijk zullen ook deze klussen in jouw huis geklaard gaan worden Smile
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Heb diverse klanten die werken met een meerjaren planning voor mij en zichzelf en daar staat precies op wat acute is en wat niet en meer jaren planning wbt schilderwerk, ketel onderhoud, dak en goot inspectie en schoonmaak.


    En Erna idd een aannemer is geen schilder /Sterker heb er zelfs een bloedhekel aan en doe het ook niet .En een schilder is niet altijd een schilder maar vaak iemand die het vanuit hobby of noodzaak is gaan doen .Ik werk al jaren met een schilder die nu 67 is en met zijn laatste jaar als zelfstandig schilder bezig is en wat hij maakt is gewoon super goed.Nog een echte geschoolde schilder .
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Ik denk dat het er niet over gaat dat deze klussen prima in je eentje te doen zijn maar zoals ik TS lees ziet zij er tegenop omdat zij nu werkt dus weinig tijd en het er alleen voor staan met deze klussen dan 3 klussen bij elkaar kan dan even teveel zijn om te overzien.
    Dan lijkt elke klus al te veel om alleen aan te beginnen.


    Ja, zo lees (las) ik het ook.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef lonnekethomas
    Dag allemaal,

    ik worstel regelmatig met de klussen in huis. Er is groot en klein onderhoud blijven liggen. Hoe lossen anderen dat op?

    Groetjes, Lonneke

    Ik heb een lijst gemaakt met klussen per ruimte van de woning. Om de zoveel tijd pak ik er eentje aan. Gaat prima zo. Zit nu wel even aan te hikken tegen de zoldertrap. Moet tapijt verwijderen, glad schuren en schilderen. Vorig jaar de benedentrap gedaan. Telkens een paar treden.
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ik heb een lijst gemaakt met klussen per ruimte van de woning. Om de zoveel tijd pak ik er eentje aan. Gaat prima zo. Zit nu wel even aan te hikken tegen de zoldertrap. Moet tapijt verwijderen, glad schuren en schilderen. Vorig jaar de benedentrap gedaan. Telkens een paar treden.


    Heb ook een "planning"
    Ik ga in april 2 trappen (weer) doen. In mei buitenschilderwerk achter+ schutting.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik ben klaar met zelf klussen en huur tegenwoordig overal iemand voor in. Die kan het sneller en beter dan ik en ik heb wel leukere dingen te doen in mn vrije tijd.
  8. quote:
    Dit schreef Boep
    Ik ben klaar met zelf klussen en huur tegenwoordig overal iemand voor in. Die kan het sneller en beter dan ik en ik heb wel leukere dingen te doen in mn vrije tijd.

    +1.
  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Boep
    Ik ben klaar met zelf klussen en huur tegenwoordig overal iemand voor in. Die kan het sneller en beter dan ik en ik heb wel leukere dingen te doen in mn vrije tijd.

    Ook voor schilderen muren binnen, dat soort klussen?

    Ik doe meestal deel zelf , deel laat ik doen.Dus buitenboel boven laten schilderen, onder doe ik zelf..... etc. Er is echt continue wel een klus, zou mij echt te veel kosten als ik dat allmaal altijd zou uitbesteden.....
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Fantamas

    En er is vast wel iemand die het in 3 maanden kan.


    Vast wel. Er zou ook vast wel iemand 5 maanden over hebben gedaan.
    Ik heb dan ook niet gezegd dat ik het snelheidsrecord verbouwen wilde verbreken. Net zo min als het feit dat ik meedeed/doe aan een wedstrijd. Ik vind klussen gewoon leuk, ben er goed in en doe dat gewoon in eigen tijd en tempo. Dat zou iedereen moeten doen, die zelf wil klussen.

    Walgelijk vind ik je reacties.
    29 jan '17 - 00:28:52 / 29 jan '17 - 08:20:39
Terug naar de lijst