mulchlaag

mulchlaag 

Onderwerp van Frank-en-kids

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Frank-en-kids zelf op 22 maart 2017 om 16:54:34

Terug naar de lijst
  1. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Hallo mede tuinierdera

    Vorige maand was bij mij 1 spar van kleine 11 afgebroken en een andere beschadigd. Beide sparren zijn nu omgezaagd en nu heb ik van beide bomen een bult takken liggen. Nou werd door me zus geopperd van doe ze door een hakselaar en maak er een mulchlaag van of verwerk t met het nieuwe grasmaaisel dit jaar tot compost.

    Maar iwe heeft er ervaring met spar en mulch laag?

    onder de bomen deed niets het al goed. deels natuurlijk door de voedsel opname door de bomen deels door de droogte. maar verzuurt gehakslede sparrentakken de grond of compost niet?
  2. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Zelf zou ik het omzetten tot compost nadat je het door takken snipperaar gedaan hebt.

    Wel goed omzetten zodat het goede compost is en dus ook kalk er tussen mengen zodat het
    sneller composteerd.

    Als compost klaar is kan je het bij zuur minnende struiken en bomen verwerken .
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Sjaak1303
    Zelf zou ik het omzetten tot compost nadat je het door takken snipperaar gedaan hebt.

    Wel goed omzetten zodat het goede compost is en dus ook kalk er tussen mengen zodat het
    sneller composteerd.

    Als compost klaar is kan je het bij zuur minnende struiken en bomen verwerken .


    Mijn tuin bestaat uit Een liguster haag, gazon moestuin en klein fruit.zover ik weet geen van alle liefhebbers van zure grond
  4. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Dan zou ik het gewoon afvoeren naar brengstation(Milieustraat)
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je kunt versnipperd hout heel goed gebruiken tegen onkruid onder bv struiken, of gewoon voor het bodemleven.
    Gras is zuur en composteert niet heel makkelijk. Het verstikt snel.

    Alleen houtsnippers muv eik zijn niet heel zuur en ook geen probleem onder bomen en struiken
  6. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
Terug naar de lijst