Fietsendrager voor e-bike. Welke?

Fietsendrager voor e-bike. Welke? 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door twelve zelf op 9 april 2017 om 09:24:48

Terug naar de lijst
  1. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Ik heb de Spinder Cross (past op standaard trekhaak, 7 polige stekker). Ben er tevreden over. Goed te hanteren, als ik het kan kan iedereen het. De drager kan met fietsen en al gekanteld worden, zodat de klep van de auto (ik heb een station) nog open kan zonder de fietsen er eerst af te moeten halen. Met een bestelbus heb je een deur denk ik die naar de zijkant openzwaait. Ik weet niet of dat past. Als ik met 1 fiets rijd, zet ik die altijd op de buitenste goot. Geen probleem, maar ik rijd wel met lichte fietsen. Een e-bike is een stuk zwaarder, voorzichtig rijden over drempels enzo. Anders kom je ermee aan de grond (maar daar heb ik met de station denk ik meer last van, vanwege de lengte, als jij met een bestelbus). Je woont helaas ver weg zie ik, anders had je 'm wel even op je auto kunnen passen.
    7 apr '17 - 14:16:27 / 7 apr '17 - 14:28:40
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef SFR
    Waarom geen oprijplank kopen en de fiets ?n de bus zetten? Smile



    In mijn vorige auto, een Opel Combo zonder trekhaak, had ik de fiets weleens in de laadruimte vervoerd. Dan lag hij plat en een heel gedoe om hem er in te krijgen en dan paste het net.

    Maar jouw opmerking zette mij toch aan denken...

    De laadruimte van de Dacia Dokker is ietsjes groter dan die van de Opel Combo, dus dat was al meegenomen. Verder heb ik mij vervolgens verdiept of ik zonder al teveel gedoe en ingegrepen het stuur van de fiets kon verstellen.
    Dat was mazzel, want Stella heeft op YouTube heel veel instructiefilmpjes staan en het was zeer eenvoudig om het stuur om te klappen, zodat de hoogte van de fiets wat lager werd.

    Nu ben ik ook nog de trotse bezitter van een hondenloopplankje..en ja voila...ik kon de fiets er vrij eenvoudig in rijden. Er uit rijden via het plankje is wat ingewikkelder (eigenlijk niet te doen), maar eruit tillen was eigenlijk ook nog wel te doen voor mij. Deze auto heeft ook betimmering, zodat ik fiets aan de zijkant van de auto kan vastmaken. Fiets hoeft niet te liggen.

    Ik denk dat ik zo wel vooruit kan! Kampeervakanties met de kinderen doe ik al lang niet meer, dus qua ruimte is het ook geen probleem om de fiets in de laadruimte te vervoeren.

    Ik denk dat ik mij van de zomer op deze manier prima kan redden. Fiets mee, tentje mee en dan alleen nog mooi weer. Laat de zomer maar komen.Smile
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Top Smile

    (Ik had eigenlijk verwacht dat je zou schrijven dat de laadruimte geen plek bied doordat deze gevuld is met spullen voor je onderneming. Dat is dus niet zo..Smile)
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    vanochtend zag ik deze:
    >>LINK<<

    de fiets lag helemaal stabiel, dat zie ik wel eens andersSmile
  5. johan012
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan012
    Kijk anders even naar deze. >>LINK<<
    Deze kan zakken zodat je de fiets er zo op kan rijden.
    Het zal waarschijnlijk wel wat kosten
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Bedankt voor de reacties. Ik sluit het draadje.
Terug naar de lijst