ANWB of marktplaats?

ANWB of marktplaats? 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door BeBritty zelf op 4 mei 2017 om 22:43:19

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef elly69
    I (..)
    Een eigen auto vond ik altijd gezeik, dan weer de banden dan weer dit dan weer dat, stond ik op een verlaten industrieterrein te bedenken hoe ik de tijd door zou komen terwijl ze met drie man onder die motorkap lagen.
    (..)


    Idee: vanaf de koffietafel bij de garage (dealer) naar die kerels kijken? Smile

    (gratis) leenfiets heeft zowat ieder garagebedrijf wel dat op een (afgelegen) autoboulevard zit..

    Auto van de zaak biedt inderdaad veel gemak, iets dat tegenwoordig met Priv?kease tegenwoordig ook kan. Mits je de kleine lettertjes weet ?n de risico's. Smile

    @BeBritty. Graag gedaan, succes met je keuze Smile
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Private leasen vind ik echt veel geld, dat is toch altijd duurder?
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef scar
    Private leasen vind ik echt veel geld, dat is toch altijd duurder?

    199 euro private lease is 40000 minder hypotheek. En dat staat niet in de kleine lettertjes. Daar kom je pas achter als je een hypotheek af wilt sluiten.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MaNu

    199 euro private lease is 40000 minder hypotheek. En dat staat niet in de kleine lettertjes. Daar kom je pas achter als je een hypotheek af wilt sluiten.


    Klopt. Dus de volgorde andersom doen, dan is de toetsing wat minder streng. Smile

    Of Priv? lease duur is of niet.. gemak, vaste uitgaven, zorgeloosheid mag iets kosten toch?
    En een vergelijkbare auto nieuw rijden, van eigen geld, kost echt niet minder op voorhand.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef SFR
    Of Priv? lease duur is of niet.. gemak, vaste uitgaven, zorgeloosheid mag iets kosten toch?
    En een vergelijkbare auto nieuw rijden, van eigen geld, kost echt niet minder op voorhand.
    niet op voorhand maar wel op achterhand.
  6. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    En?? wa ist geworre?Smile
  7. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Kaarul
    En?? wa ist geworre?Smile

    Dah wik noch nie. Gin hoast he?
  8. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Dah wik noch nie. Gin hoast he?


    was de prijs voor t karretje..de vraogprijs?
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef scar
    niet op voorhand maar wel op achterhand.


    Nou.. als particulier loop je dan tegen het feit aan, zoals ook TS'er.. W?t krijg ik nog voor mijn auto terug. Dat blijft een schatting en dus een potentieel risico.

    Een risico dat de leasemaatschappij ook loopt.. maar deels afdekt door een begrote restwaarde, aan de (hopelijk) verstandige kant, op te nemen in de prijsberekening en daar iedere maand een stukje afschrijving voor terug te krijgen.
    Het is maar de vraag of de particulier iedere maand voldoende afschrijving opzij heeft gezet..
  10. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Wellicht is het ook een idee om eens te informeren bij garagebedrijven in de buurt ( niet te ver)
    Vaak hebben ze "leen"auto's die te weinig rijden. Die willen ze dan graag verhuren voor een erg aardige prijs.

    Zelf heb ik zo'n deal met de garage om de hoek en ik betaal daar:

    ? 11,- per dag voor een kleine auto
    100 km vrij en daarna ? 0.10 per extra gereden kilometer.
    Daar komen dan verder alleen de brandstof kosten en de btw nog bovenop

    Voor een middenklasser ? 13,- per dag
    100 km vrij en ? 0.12 per km
    Dan brandstof en btw

    En zondag 1e paasdag heb ik een busje gebruikt voor de verhuizing van mijn zoon. Ik mag dat ding dan al ophalen op zaterdagochtend en hem na afloop voor de deur parkeren en de sleutel in de brievenbus doen.
    Afstand van Rijsenhout naar Den Haag en terug ongeveer 125 km.

    Vanochtend kreeg ik de rekening:
    Busje heeft een dagprijs van ? 25,-
    Geen extra kilometers in rekening gebracht!
    De diesel die ik heb verreden was ? 11,21
    Btw: ? 7,60

    Totaal prijs was ? 43, 81 Smile
Terug naar de lijst