CV vraagje

CV vraagje 

Onderwerp van Meisje69

Terug naar de lijst
  1. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69
    Mijn badkamer wordt gerenoveerd. Vandaag is alles eruit gesloopt, ook de radiator.

    Vanavond kwam ik erachter dat mijn CV het niet doet. Op de ketel staat "fill" en de vulslang hangt eraan, ik denk het werk van de loodgieter.

    Misschien een domme vraag: heeft het feit dat er een radiator tussenuit is te maken met de "problemen" met mijn CV ketel? Of zou dat niet uit mogen maken?
  2. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    is de leiding waar de radiator is afgekoppeld wel afgedopt? als de buizen open zijn heb je kans dat heel t systeem "droog" staat , en kan je niet veel dan wachten tot morgen
  3. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69

    Ik denk niet afgedopt, neem aan dat er dan een afsluiter op de buis moet zitten? Dat zit er niet.
    Feit dat er "fill" staat terwijl 'ie twee maanden geleden gevuld is en dat de slang er nog aanhangt (dat is niet standaard hier) zegt mss genoeg?

    Misschien toch maar even gaan logeren tijdens de verbouwing, het is inmiddels 16 graden hier :-)
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef --Anja1969--
    Ik denk niet afgedopt, neem aan dat er dan een afsluiter op de buis moet zitten? Dat zit er niet.
    Feit dat er "fill" staat terwijl 'ie twee maanden geleden gevuld is en dat de slang er nog aanhangt (dat is niet standaard hier) zegt mss genoeg?

    Misschien toch maar even gaan logeren tijdens de verbouwing, het is inmiddels 16 graden hier :-)



    lekker fris in huis dan, wel erg dat een loodgieter het niet even vermeld dat je geen verwarming en warm water dan hebt
  5. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69

    Heb hem alleen vanochtend even gezien, ze waren al weg toen ik thuiskwam. Mss was het anders gepland.

    Nou ja, mijn moeder heeft slaapplekken (en een toilet, dat heb ik de komende 2 dagen ook niet :-))
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef --Anja1969--
    Ik denk niet afgedopt, neem aan dat er dan een afsluiter op de buis moet zitten? Dat zit er niet.
    Feit dat er "fill" staat terwijl 'ie twee maanden geleden gevuld is en dat de slang er nog aanhangt (dat is niet standaard hier) zegt mss genoeg?

    Misschien toch maar even gaan logeren tijdens de verbouwing, het is inmiddels 16 graden hier :-)

    Weer lekker geregeld dus Smile

    Elders logeren misschien best goed idee
  7. Eduardo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eduardo
    als je een verwarming ergens tussen uit haalt moet je uiteraard je water uit je cv laten lopen voor je hem los haalt. de stekker van de ketwl haal je er dan ook uit. anders loopt je pomp droog. pas als je leidingen weer waterdicht zijn kan je het systeem vullen.

    heb er talloze aangelegd en zette dat ook stand?ard in de offerte dat de ketel uit zou staan zodat men get weet.
  8. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69

    Dank voor jullie reacties, het was idd fijn geweest als het even gezegd was. Misschien had ik het zelf ook wel kunnen weten als ik logisch nagedacht had. Maar goed, ik laat me vanaf vandaag maar een weekje verwennen door mijn moeder en mss een nachtje extra naar vriendjelief. Elk nadeel heb z'n voordeel zal ik maar zeggen ;-)
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Bij moderne opstellingen hoeft niet het hele systeem meer leeg, tenzij een deel van de buizen bij de verwarming zelf ook veranderd worden. Bij nieuwbouw woningen wordt bij de verwarmingsaansluitingen een afsluiter gemonteerd, zodat de verwarming er tussen uit gehaald kan worden zonder dat het hele systeem afgesloten hoeft te worden.

    Maar blijkbaar was dit niet het geval bij Anja. Succes.
  10. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Bij moderne opstellingen hoeft niet het hele systeem meer leeg, tenzij een deel van de buizen bij de verwarming zelf ook veranderd worden. Bij nieuwbouw woningen wordt bij de verwarmingsaansluitingen een afsluiter gemonteerd, zodat de verwarming er tussen uit gehaald kan worden zonder dat het hele systeem afgesloten hoeft te worden.

    Maar blijkbaar was dit niet het geval bij Anja. Succes.


    Nee, echt een moderne opstelling is het niet. Het is deze week 30 jaar geleden dat mijn ouders in dit (toen nieuwbouw) huis trokken. Zo oud zijn de radiatoren en buizen dus ook.

    Heb vanochtend bij de aannemer aangegeven dat wij vanaf vanmiddag gaan logeren omdat de CV het niet deed, hij was verbaasd dat er niet afgedopt en gevuld was en zou vandaag actie nemen. Dus mogelijk maar 1 nachtje logeren (we hebben op dit moment geen werkend toilet, morgen wel weer, dus mss morgenavond maar weer naar huis).
  11. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Beetje raar.
    Je laat simpel het systeem leeg lopen tot het onder het niveau is waar je de verwarming hebt verwijderd.
    Die dop je af en vult het systeem en start het weer op.
    Dat kost 15 min om alles zo'n beetje weer te vullen en op te starten.
Terug naar de lijst