Mobiele airco

Mobiele airco 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Werkt een mobiele airco op een zolder? Of is dat niks? Ik had een split unit maar die is overleden.

    Voor zover ik het begrijp heb je bij een mobiele airco geen slang naar buiten nodig, toch? Ik zoek een niet te dure, makkelijke oplossing eigenlijk.

    Graag ervaringen en of advies. (Ik heb er echt zero verstand van).
  2. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Ik heb er veel over opgezocht etc.
    Mobiele airco s ook met slang naar buiten maar dit staat bijna nooit op de advertentie foto.

    Zo'n mobiel apparaat is geen airco maar het haalt de temperatuur paar graden naar beneden.
    Het doet niet zoveel bij hoge temperaturen.
    En is duur.

    Beter wat meer uitgeven en een echte kopen!
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar zoiets. Zover ik weet, heb je bij een aircooler geen afvoer nodig, maar bij een airco wel d.m.v. een slang die naar buiten moet. Dat weerhoudt mij ervan er eentje aan te schaffen, want dat zou betekenen dat ik de horren uit de ramen moet halen en dan heb ik een ander probleem Smile
  4. quote:
    Dit schreef heleni
    Ik heb er veel over opgezocht etc.
    Mobiele airco s ook met slang naar buiten maar dit staat bijna nooit op de advertentie foto.

    Zo'n mobiel apparaat is geen airco maar het haalt de temperatuur paar graden naar beneden.
    Het doet niet zoveel bij hoge temperaturen.
    En is duur.

    Beter wat meer uitgeven en een echte kopen!



    Dank je voor je reactie. Misleidende naam dus: mobiele airco. Smile
  5. quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar zoiets. Zover ik weet, heb je bij een aircooler geen afvoer nodig, maar bij een airco wel d.m.v. een slang die naar buiten moet. Dat weerhoudt mij ervan er eentje aan te schaffen, want dat zou betekenen dat ik de horren uit de ramen moet halen en dan heb ik een ander probleem Smile



    Inderdaad. Ik zag jouw draadje over het folie waardoor ik dacht " oh Ja, daar moet ik ook nog iets mee". Smile
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Clara



    Inderdaad. Ik zag jouw draadje over het folie waardoor ik dacht " oh Ja, daar moet ik ook nog iets mee". Smile


    Smile

    Ik hoop maar dat de zomer niet al te warm gaat worden Smile Ik ga in ieder geval op zoek naar een goede (bijna geluidloze) ventilator en plaats er tijdens eventuele hittegolf wel koelelementen voor ofzo. Goedkoper dan een mobiele airco die helemaal niet zo mobiel schijnt te zijn Smile Aircooler heb ik ook nog naar gekeken, maar is blijkbaar niet veel anders dan een ventilator met koelelementen.....
  7. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Een mobiele aircooler, dat is betere naam, is wel mobiel,slang dus uit ander raam!
    Maakt hoop lawaai ook nog zo'n ding.
  8. Er bestaat dus gewoon niet echt een mobiele airco blijkbaar. Zucht.

    Ik heb zo geen zin me te verdiepen in een nieuwe split airco, klusmeneren, offertes. Geen zin en geen energie.
    Kan overgaan tot de strategie van Kaatje en hopen op een koele zomer maar dat vind ik dan ook weer jammer.
    Hebben we geen OA er die groepskorting regelt en installeert? Smile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wij hadden ooit zo een ding, zolang hij aan is, is het een stuk koeler. Maar hij maakt ook veel herrie, met het slapen dus wel uit gezet, waarna het welb weer warmer wordt.
    Het helpt dus even en het werkt als je met herrie kunt slapen
    De slang moet idd uit het raam.
  10. freddy
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van freddy
    Laat ik net afgelopen weekend mijn mobiele airco aan dochter en schoonzoon gegeven hebben .
    Die jonge is Timmerman en weet zich wel te redden met de afvoerslang van de Tristar unit.

    Zelf ben ik bezig met de opleiding F gassen categorie 1 dat noemde men vroeger STEK .
    Verwacht rond de bouwvak mijn examens te mogen doen .
    Het eerste wat ik ga doen met mijn Stek erkenning is thuis een airco (split inverter) plaatsen .Inverter houd in dat deze ook kan verwarmen .

    Na 3 maand koeltechniek begin ik het een beetje te snappen .Maar ik vrees dat tegen die tijd de zomer en de eventuele warme dagen al voorbij zijn .
    Smile
  11. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Wij hadden ooit zo een ding, zolang hij aan is, is het een stuk koeler. Maar hij maakt ook veel herrie, met het slapen dus wel uit gezet, waarna het welb weer warmer wordt.
    Het helpt dus even en het werkt als je met herrie kunt slapen
    De slang moet idd uit het raam.



    +1
Terug naar de lijst