grote afbeeldingen downloaden: worden klein opgeslagen

grote afbeeldingen downloaden: worden klein opgeslagen 

Onderwerp van Anne1967

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ik weet niet eens hoe ik dit moet uitleggen Smile.

    Ik ben bezig om een aantal foto's te zoeken van internet, die ik in een publicatie (kwartetspel) wil gebruiken. Ik selecteer op grotere foto's -vanaf plm 800x800, opdat ik ze nog een beetje fatsoenlijk scherp op dat kwartet krijg. Maar: als ik zo'n foto download, wordt ie opgeslagen in een kleiner formaat (250x250, 9 kb ofzo). Dat schiet niet op.

    Ik heb een Macbook Air uit 2016. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik de foto's in het originele formaat opgeslagen krijg. ongetwijfeld ergens een instelling, maar google is vandaag niet mijn vriend. OA wel Smile. Hoop ik....
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Kun je uitleggen welke stappen je neemt om de foto's op je computer op te slaan?
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Ik typ een zoekterm in, selecteer (in google) op formaat foto's, via instellingen, geavanceerd zoeken, kies formaat. Klik foto aan, klik op bewaar afbeelding en sla m op in de gewenste map.
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ik weet niet eens hoe ik dit moet uitleggen Smile.

    Ik ben bezig om een aantal foto's te zoeken van internet, die ik in een publicatie (kwartetspel) wil gebruiken. Ik selecteer op grotere foto's -vanaf plm 800x800, opdat ik ze nog een beetje fatsoenlijk scherp op dat kwartet krijg. Maar: als ik zo'n foto download, wordt ie opgeslagen in een kleiner formaat (250x250, 9 kb ofzo). Dat schiet niet op.

    Ik heb een Macbook Air uit 2016. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik de foto's in het originele formaat opgeslagen krijg. ongetwijfeld ergens een instelling, maar google is vandaag niet mijn vriend. OA wel Smile. Hoop ik....



    zijn de gewenste foto's niet beschermd waardoor je een geen hoge resolutie kan laden?
  5. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ik typ een zoekterm in, selecteer (in google) op formaat foto's, via instellingen, geavanceerd zoeken, kies formaat. Klik foto aan, klik op bewaar afbeelding en sla m op in de gewenste map.


    je moet dan wel eerst de foto openen, dan wordt hij het opgevraagde formaat. daarna opslaan.
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    zijn de gewenste foto's niet beschermd waardoor je een geen hoge resolutie kan laden?

    Nee, de meeste niet.
  7. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je moet dan wel eerst de foto openen, dan wordt hij het opgevraagde formaat. daarna opslaan.

    Ow. Ok?. Dus eerst even erop klikken (maar dan niet nogmaals, want dan word ik doorgeleid naar de site waar ie vandaan komt en dat schiet weer niet op 😅), en dan opslaan. Grootte is nu geen 9 kb, maar 66 dat scheelt!

    Thx.
  8. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Rechter muisknop
    Originele afbeelding openen
    En als die op je scherm staat
    Rechter muisknop
    Afbeelding opslaan
  9. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    OK, dus wat ik deed was de thumbnails opslaan. Schiet niet op. Had ik zelf kunnen verzinnen, maar gelukkig is er OA. Kreeg net bericht van Bart dat mijn abo bijna afloopt. Ga geloof ik nog maar een jaartje verlengen Smile
Terug naar de lijst