Hoge ruimte en verwarming

Hoge ruimte en verwarming 

Onderwerp van Jazz_i


Dit onderwerp is gesloten.
door Jazz_i zelf op 22 mei 2017 om 01:08:31

Terug naar de lijst
  1. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Ik heb een huis gekocht met een benedenruimte van bijna 4 mtr hoog. De aannemer en architect zeggen dat vloerverwarming de enige manier is om dit warm te krijgen. Dit heeft 2 nadelen, ik houd niet van warme voeten en ik wil graag een boeren eiken vloer. Weet iemand of het ook te verwarmen is met gietijzeren radiatoren? Een ander/beter idee is natuurlijk ook welkom!
  2. Bericht van Dirk is op 16-05-2017 om 16:44:11 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Verwijder

     
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij conventionele verwarming (radiatoren) gaat de warmte daar zitten waar jij niet zit, nl bij het plafond. Met vloer verwarming gaat de warmte in je meubels zitten die dit constant aan de omgeving afgeven. Deze warmte blijft laag bij de grond, waar jij je begeeft. Of je warme voeten krijgt hangt af van het soort vloer verwarming. Bij laag temperatuur verwarming valt dat heel erg mee. (heb ik in de vorm van stadsverwarming icm warmte/koude opslag)

    Indien mogelijk zou je muur verwarming kunnen overwegen of infrarood panelen.
  4. Peet
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peet
    Er zijn ook houtenvloeren die geschikt zijn voor vloerverwarming.
  5. Ventilator ophangen?
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Jazz_i
    Ik heb een huis gekocht met een benedenruimte van bijna 4 mtr hoog. De aannemer en architect zeggen dat vloerverwarming de enige manier is om dit warm te krijgen. Dit heeft 2 nadelen, ik houd niet van warme voeten en ik wil graag een boeren eiken vloer. Weet iemand of het ook te verwarmen is met gietijzeren radiatoren? Een ander/beter idee is natuurlijk ook welkom!


    Ik heb ook zo een woning gehad (>4 meter hoog) , verwarmen ging prima met gewone radiatoren.
    Was renovatie bouw en de woning was wel prima geisoleerd.

    We hadden 2 ventilatoren aan het plafond gehangen met het idee dus om soms wat van die warme lucht boven naar beneden te blazen, maar als we dat 5 keer gedaan hebben is het veel Smile
  7. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i

    Thx all voor de tips.
    @ Dayenne, ook met lage temperatuurverwarming zetten mijn benen en voeten op als ballonnetjes. Ik ga vragen aan de architect of muurverwarming een optie is.
    @ Leonard, dit is ook renovatiebouw en wordt goed geisoleerd.
Terug naar de lijst