Slipcursus

Slipcursus 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Waar moet ik op letten, wie weet een goede cursus?
    Ik wil mijn oudste een slipcursus, of moet ik zeggen anti-slipcursus cadeau doen voor zijn verjaardag. En zelf doe ik mee natuurlijk!
    Er wordt op internet heel veel aangeboden. Ook cursussen met korting, maar dan betaal je nog aan een tussenparij die een leuke website heeft opgezet en daar zelf aan verdient.

    Dus..wie weet een goed adres (het dichtst bij) regio West Friesland?

    Graag tips en ervaringen. Smile
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    ANWB doet dergelijke trainingen in Lelystad.

    Zelf zou ik Prodrive van Mark Maaskant adviseren. Zelf ooit zo'n dag meegemaakt. Smile (is wel wat jaartjes geleden)..
    Vaak heb je wel te maken met zelfstandig ingehuurde instructeurs.

    Altijd leuk / goed om zoiets te doen.

    Zelf heb ik er o.a. geleerd om vanuit je ellebogen te sturen ipv met je handen te 'trekken' aan het stuur, Vanuit de ellebogen hoef je niet te corrigeren als je een bocht neemt op, bijvoorbeeld, een op- of afrit van de snelweg.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik ben via mijn werk een paar keer geweest in Lelystad.
    Maar ik begreep dat ze daar gingen stoppen.
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik ben via mijn werk een paar keer geweest in Lelystad.
    Maar ik begreep dat ze daar gingen stoppen.


    En wie is "ze" dan? Wat zoals ik het zie op de website van het rijvaardigheidscentrum bieden zij zelf geen cursussen aan maar enkel het parcours.

    En...wat is wijsheid...met je eigen auto? Geeft dat niet veel slijtage? Of liever eentje van de cursus?
  5. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef SFR
    ANWB doet dergelijke trainingen in Lelystad.

    Zelf zou ik Prodrive van Mark Maaskant adviseren. Zelf ooit zo'n dag meegemaakt. Smile (is wel wat jaartjes geleden)..
    Vaak heb je wel te maken met zelfstandig ingehuurde instructeurs.

    Altijd leuk / goed om zoiets te doen.

    Zelf heb ik er o.a. geleerd om vanuit je ellebogen te sturen ipv met je handen te 'trekken' aan het stuur, Vanuit de ellebogen hoef je niet te corrigeren als je een bocht neemt op, bijvoorbeeld, een op- of afrit van de snelweg.


    Klinkt leuk Sander. Leuk om te doen en leerzaam en zeer waardevol.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef SSimone


    En wie is "ze" dan? Wat zoals ik het zie op de website van het rijvaardigheidscentrum bieden zij zelf geen cursussen aan maar enkel het parcours.

    En...wat is wijsheid...met je eigen auto? Geeft dat niet veel slijtage? Of liever eentje van de cursus?


    Wij moeten jaarlijks verplicht van mijn werkgever maar ik weiger meestal omdat ik weet dat ze het niet kunnen verplichten Smile
    Dit jaar was het voor het laatst omdat "ze" daar zouden stoppen werd ons verteld. Die "ze" zal de organisatie zijn neem ik aan. Wij gebruikten altijd de auto's die daar bschikbaar werden gesteld. Ik denk dat dat geen probleem is. Je hoeft denk ik niet met je eigen auto te oefenen om te ervaren waar het om gaat. Het gaat om het opdoen van theoretische en praktijk kennis. Je zult daar daadwerkelijk slippen en ervaren wat dat is en wat je moet doen om eruit te komen en ook hoe je het eventueel kunt voorkomen.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef SSimone


    En wie is "ze" dan? Wat zoals ik het zie op de website van het rijvaardigheidscentrum bieden zij zelf geen cursussen aan maar enkel het parcours.

    En...wat is wijsheid...met je eigen auto? Geeft dat niet veel slijtage? Of liever eentje van de cursus?


    Met je eigen auto zou ik niet doen. Los van slijtage.. je gaat een circuit op ?n dat is veelal uitgesloten van je verzekering.
    Alhoewel daarin ook wel nuances zijn, heb ik begrepen.
    Immers, een rijvaardigheidstraining is nog geen racecursus ?n al helemaal geen wedstrijd..
    Dus, dat wordt dan goed je verzekeringspolis nalezen..
  8. DickT
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van DickT
    Ik heb twee keer bij ANWB zo'n cursus gedaan in Lelystad. Voor beginners ( met auto van ANWB) en voor gevorderden ( met eigen auto). Beide keren vond ik het zeer leerzaam en leuk. Met de beginners cursus zit je met twee of drie cursisten in de auto en moet je steeds wisselen. Van de anderen kun je ook wel weer wat leren, maar het is het allerleukst om zelf te doen. Een ander auto geeft je toch ook een andere beleving dan je eigen auto. Met die gevorderde training met eigen auto kwam ik erachter dat het door de winterbanden die ik eronder had veel langer duurde voordat ik in een slip kwam. De snelheid moest daarom veel hoger dan bij anderen zonder winterbanden. Op het moment dat ik in slip kwam was er bijna geen houden aan omdat de snelheid veel te hoog lag. Voor mezelf ben ik me daar vanaf toen wel meer bewust van om niet te hard te rijden bij gladde omstandigheden ondanks dat het nog super stabiel voelt. Naast training kreeg je ook wat theorie en een lunch aangeboden.
Terug naar de lijst