Laptop ineens traag, heel traag

Laptop ineens traag, heel traag 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik ga AVG er afgooien. Belangrijke dingen heb ik op een externe schijf staan dus mocht er iets mis gaan, jammer dan.


    Als dit inderdaad klopt ben je slim bezig. En als je windows 10 heb is het erg eenvoudig om een herinstallatie van de laptop uit te voeren. Is vaak sneller dan het zoeken naar de oorzaak.

  2. quote:
    Dit schreef EmC
    Ik ga er vanuit dat je een recente versie van Windows hebt?
    Doe eens control-alt-delete en klik op taakbeheer en dan op details.
    Dan kun je zien wat je CPU uitspookt en hoeveel % van de processor wordt gebruikt voor welke applicatie.
    Als het processor verbruik tegen de 100% is er iets gaande maar dat kun je dan als het goed is in dat lijstje zien.

    AVG verwijderd (niet zonder slag of stoot) maar processor springt toch steeds weer richting de 100%
    Nu is het dit wat vreet:
    Plaatje
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Oke.
    Geen idee.
    Ik zie hier wel mensen met precies hetzelfde probleem en ook wat mogelijke oplossingen maar ik weet niet wat service host precies is.

    >>LINK<<

    Wordt tijd dat iemand met wat meer software kennis inspringt denk ik :-)

  4. quote:
    Dit schreef EmC
    Oke.
    Geen idee.
    Ik zie hier wel mensen met precies hetzelfde probleem en ook wat mogelijke oplossingen maar ik weet niet wat service host precies is.

    >>LINK<<

    Wordt tijd dat iemand met wat meer software kennis inspringt denk ik :-)

    Ik heb ook geen idee wat het is.(nu is het trouwens weer veel minder, zucht) Net zoals meer dingen die in de lijst van programma's staan(geen idee wat ik nu veilig kan verwijderen)

    Traagheid is overigens over Smile
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb ook geen idee wat het is. Net zoals meer dingen die in de lijst van programma's staan(geen idee wat ik nu veilig kan verwijderen)

    Traagheid is overigens over Smile


    Oke. Dan zou ik het eerst zo laten.
    Ik heb ooit een gouden tip gekregen van een computer expert;

    "nooit iets repareren dat niet kapot is" Smile
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    AVG verwijderd (niet zonder slag of stoot) maar processor springt toch steeds weer richting de 100%
    Nu is het dit wat vreet:

    'Servicehost: Lokaal Systeem" is een procesgroep waar enkele systeemprogramma's van Windows onder draaien. Als je dubbelklikt op die regel, zie je welke dat zijn.
    Een daarvan -en dat is de meest waarschijnlijke- is Windows Update. Het zou kunnen dat Windows op dat moment aan het uitzoeken was of er updates beschikbaar zijn. Aangezien de update-service daarvoor een heleboel (en ik bedoel dan ook echt: een h?leboel) moet controleren, is het systeem dan vaak een tijd druk bezig.
Terug naar de lijst