Port Replicator aansluiten op desktop ?n laptop

Port Replicator aansluiten op desktop ?n laptop 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    We gaan verhuizen met m'n werk. In ons nieuwe pand krijgen we flexplekken. Iedereen heeft daarom een laptop gekregen. Dat hebben ze ruim voor de verhuizing gedaan. Om de laptop aan te sluiten op de huidige grote monitor op het bureau hebben we een Port Replicator gekregen. Op de nieuwe werkplek is die Port Replicator niet meer nodig. Deze mocht dus mee naar huis zodat je 'm daar kunt gebruiken. Heb ook de monitor meegekregen.

    Heb de oude monitor van mijn desktop thuis vervangen voor de nieuwe monitor. Het liefst wil ik de desktop gewoon kunnen gebruiken maar als ik de laptop van m'n werk thuis nodig heb wil ik deze aansluiten op m'n monitor. Iemand enig idee of dat kan? Zo ja, hoe moet ik dit dan aansluiten?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Dit hangt een beetje af van wat voor mogelijkheden om aan te sluiten er zijn.
    Hoeveel en wat voor aansluitingen heeft de monitor (type en merk is voldoende om daar achter te komen als je dat zelf niet weet).
    Wat voor aansluiting heeft die "port replicator"?
    Wat voor aansluiting heeft je pc?
  3. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Monitor is een Nec MultiSync LCD225WXM
    Port Replicator is deze: >>LINK<<
    PC, zie foto:

    Bedankt dat je met me wil meedenken!
    Plaatje
  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Laten we eerst eens kijken wat voor aansluitingen er allemaal zijn op de diverse apparaten:

    De monitor heeft -als ik de juiste specs heb bekeken, tenminste- twee ingangen voor video: DVI-D en VGA.
    Je desktop heeft alleen een VGA-aansluiting; dat is die blauwe connector rechtsonder met 3x5 gaatjes.
    De port replicator heeft HDMI en DisplayPort.

    Het lijkt mij het meest waarschijnlijk (kwalitatief gezien) dat de port replicator is aangesloten via de DVI-ingang van de monitor. In dat geval kun je je desktop met een gewone VGA-kabel aansluiten. Op de monitor zal ergens een knopje zitten waarmee je kunt aangeven welke ingang je wilt gebruiken; op die manier kun je omschakelen tussen desktop en laptop. Het zou ook kunnen dat het via het OSD-menu moet; dat is iets omslachtiger, maar werkt ook.

    Het zou ook kunnen dat de port replicator is aangesloten op de VGA-ingang van de monitor. In dat geval kun je de desktop aansluiten op de DVI-ingang. Dat kan met een VGA-DVI-kabel of met een verloopstekker tussen de VGA-kabel en de monitor. Verder geldt ook hier dan het verhaal met het knopje/OSD-menu. Smile

    Let overigens op dat als je een kabel of verloopstekker koopt, je er specifiek een van het type DVI-D moet hebben. Je hebt bijvoorbeeld ook DVI-I, maar die heeft meer pennetjes en zal dus niet in de monitor passen. Van DVI-D zijn er trouwens ook twee types (single link en dual link), en ik kan uit de documentatie van NEC niet opmaken welk type hier wordt gebruikt. De single link-connector kun je herkennen aan twee groepen van elk 9 (3 rijen van 3) pennetjes, en de dual link-connector heeft 1 groep van 27 (3 rijen van 9) pennetjes.
    9 jun '17 - 19:15:50 / 9 jun '17 - 19:27:41
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Ok? .... dit klinkt ingewikkeld! Ben heel handig met de computer maar kabels, stekkers en ingangen, daar weet ik niet zoveel van!
    Voor nu heb ik de desktop er even tussenuit gehaald ;-)
    Volgende week op kantoor maar even aan de ICT-jongens vragen, misschien hebben zij nog wel de juiste kabel of verloopstekker liggen.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vraag aan die ict jongens een DVI/VGA verloop stekker

    laptop replicator (VGA out) met VGA kabel naar (VGA in) van NEC monitor
    desktop (VGA out) met VGA kabel met VGA/DVI verloop stekker naar (DVI in) van NEC monitor

    als het goed is kiest de NEC monitor automatisch de ingangspoort waar signaal op staat; als beide computers signaal afgeven moet je handmatig kiezen welke poort de NEC monitor dient te gebruiken.

    mocht dit niet werken (omdat de DVI/VGA verloop niet een signaal geeft wat de NEC monitor snapt), kan je eventueel een andere beeldscherm adapter (met DVI out) in je desktop computer doen en de NEC monitor zonder verloop aansluiten dmv een DVI kabel
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef koen
    laptop replicator (VGA out) met VGA kabel naar (VGA in) van NEC monitor
    desktop (VGA out) met VGA kabel met VGA/DVI verloop stekker naar (DVI in) van NEC monitor

    De replicator heeft geen VGA-aansluiting, alleen HDMI en DP.

    Ik gok dat de desktop op de oude monitor aangesloten zal zijn geweest met een VGA-kabel. Het lijkt me het handigst om die dan te gebruiken om hem op de nieuwe monitor aan te sluiten. Dan blijft de DVI-ingang over om de port replicator op aan te sluiten. Met een beetje geluk is dat nu ook al het geval en kan alles dus worden aangesloten met bestaande kabels.

    quote:
    als het goed is kiest de NEC monitor automatisch de ingangspoort waar signaal op staat; als beide computers signaal afgeven moet je handmatig kiezen welke poort de NEC monitor dient te gebruiken.

    Dank voor de aanvulling. Bij mij komt dat vrijwel nooit voor, dus ik had het automatisch schakelen over het hoofd gezien. Smile

    quote:
    mocht dit niet werken (omdat de DVI/VGA verloop niet een signaal geeft wat de NEC monitor snapt), kan je eventueel een andere beeldscherm adapter (met DVI out) in je desktop computer doen en de NEC monitor zonder verloop aansluiten dmv een DVI kabel

    Is ook een optie, maar die zou ik pas overwegen als een laatste redmiddel.
  8. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Ok? .... dit klinkt ingewikkeld! Ben heel handig met de computer maar kabels, stekkers en ingangen, daar weet ik niet zoveel van!
    Voor nu heb ik de desktop er even tussenuit gehaald ;-)
    Volgende week op kantoor maar even aan de ICT-jongens vragen, misschien hebben zij nog wel de juiste kabel of verloopstekker liggen.

    Eigenlijk is het -vooralsnog- niet meer dan een kabeltje pakken en kijken of je de connectors aan beide uiteinden ergens in kunt stoppen. Als dat met zowel je laptop als je desktop lukt, kun je aan de slag. Smile

    Pas wanneer je ontdekt dat je een van de kabels niet kunt aansluiten op de monitor (omdat de connector waar hij in zou moeten al in gebruik is door de andere kabel) wordt het wat ingewikkelder en zul je waarschijnlijk een andere kabel of verloopplug moeten regelen.

    Eventueel zou je een foto kunnen posten van de kabels die je hebt; op basis daarvan kan ik (of een van mijn OA-collegae) waarschijnlijk wel zien of je ze kunt aansluiten.
Terug naar de lijst