Huurcontract

Huurcontract 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zouden jullie eens mee kunnen denken? Wat is de situatie. Dochter heeft vorig jaar van de ssh tijdelijke woonruimte gekregen met een contract voor bepaalde tijd. Hierbij is de mondelinge toezegging gedaan dat zij haar zouden helpen bij het vinden van nieuwe woonruimte.

    Vorige week heeft ze hier aan geappelleerd en binnen een kwartier hadden ze een andere kamer voor haar met ingangsdatum 2/7.

    Nou loopt het contract tot 31/7 en geven ze aan dat ze een maand opzegtermijn zou hebben. Ik heb het contract erbij gehaald en kan dit niet vinden. Wel dat zij niet verplicht zijn om vervangende woonruimte te vinden.

    Kunnen jullie eens meekijken in het contract?
    26 jun '17 - 11:42:30 / 13 sep '23 - 13:19:02
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    In het contract staat dat het automatisch afloopt op 31 juli, 10 uur, zonder opzegtermijn ("without notice required")
    26 jul '17 - 23:57:48 / 27 jul '17 - 00:09:13
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Zo te lezen eindigt dit contract gewoon op 31juli dit jaar. Geen maand opzeg termijn oid. Staat ook letterlijk in het contract dat dat de einddatum is.
    Voor het andere appartement zou dochter dan een nieuw contract aangaan met een vastgesteld begin en einddatum. Staat inderdaad nergens iets over een opzegtermijn, maar misschien staat dat op hun site als je vervangend woonruimte krijgt aangeboden aan het eind van een contract?
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Een maand opzegtermijn (lees 1 maand einde maand = 5 mei opzeggen is niet per 5 juni weg maar per 1 juli) is in deze business niet ongebruikelijk. Is er een duidelijke einddatum overeengekomen, dan geldt dat voor beide partijen. De verhurende partij is idd niet verplicht om vervangende woonruimte te verzorgen.
    Is er buiten het huurcontact ook nog een bindend aanhangsel met algemene voorwaarden? Daarin staan namelijk vaak te kleine lettertjes m.b.t. opzegging.
  5. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Kern van dit contract is punt h in de preambule. Daarmee 'beschermt' SSH zich tegen vormen van huurbescherming e.d. Het is een contract voor bepaalde tijd dat een einddatum heeft - zonder beding betreffende een eerdere opzegging. Dat staat er dus gewoon niet in. Het gaat met name om het voorkomen van het ontstaan van rechten n? deze datum. Tevens is SSH de partij die de vervangende ruimte aanbied per de overeengekomen datum. Het lijkt mij niet houdbaar dat zij een contractverplichting kunnen opleggen tot einde augustus ?n een nieuwe verplichting. Overigens neem ik aan dat de nieuwe ruimte per 2/8 beschikbaar is en niet per 2/7. Het contract expireert per 31/7 en daarmee basta.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    In het contract staat dat dit eindigt op 31 juli a.s. om 10.00 uur. Er staat echter ook dat er aanvullende voorwaarden zijn, te vinden op hun site. Die kon ik daar zo gauw niet vinden, maar volgens mij zou ze daarvoor in haar eigen omgeving moeten inloggen. Hierin zou kunnen staan dat wanneer ze tussentijds wil opzeggen daarvoor een maand opzegtermijn geldt. Daarvoor zou ze nu dus te laat zijn. Ze moet dus gewoon betalen tot 31 juli en dan stopt het contract automatisch.

    Article?17?
    Prior?to?signing?this?SSH?Short?Stay?housing?agreement?the?tenant?has?seen?and approved?the?applicable?conditions?of?housing?and?house?regulations?on?line.?The
    conditions?state,?among?other?things,?information?about?possible?cancellation.
    The?conditions?of?housing?and?house?regulations?have?also?been?stated?on?SSH
    Short?Stay?website:?>>LINK<<
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Kern van dit contract is punt h in de preambule. Daarmee 'beschermt' SSH zich tegen vormen van huurbescherming e.d. Het is een contract voor bepaalde tijd dat een einddatum heeft - zonder beding betreffende een eerdere opzegging. Dat staat er dus gewoon niet in. Het gaat met name om het voorkomen van het ontstaan van rechten n? deze datum. Tevens is SSH de partij die de vervangende ruimte aanbied per de overeengekomen datum. Het lijkt mij niet houdbaar dat zij een contractverplichting kunnen opleggen tot einde augustus ?n een nieuwe verplichting. Overigens neem ik aan dat de nieuwe ruimte per 2/8 beschikbaar is en niet per 2/7. Het contract expireert per 31/7 en daarmee basta.

    Nieuwe contract ging echt in per 2/7. Uiteindelijk is de huur betaling verplichting voor de short stay kamer op 5/7 be?indigd. De dag dat ze de kamer terug gaf. Ze heeft uiteindelijk dus 3 dagen dubbele huur gehad. Dat is te overzien.

    Bedankt voor alle reacties. Inmiddels is ze verhuisd. Alleen nog de finishing touch.
    Plaatje
  8. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Oooooooo, het was gelukkig allang opgelost......

    Dan heeft ze geluk gehad dat ze zo coulant waren.
Terug naar de lijst