Slimme meter

Slimme meter 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Heb je zonnepanelen of ben je van plan die binnenkort aan te schaffen? Dan zou ik er nog even over nadenken, aangezien een normale meter terugdraait en een slimme meter apart bijhoudt hoeveel je hebt opgewekt. Hierdoor kan de energiemaatschappij op den duur de vergoeding voor de opgewekte stroom apart berekenen. Nu kan dat niet, aangezien de meter gewoon terugdraait.

    Voor de rest geen ervaring met slimme meters.

    Er zijn al meerdere generaties digitale meters die niet tot slimme meters behoren, maar dus ook niet terugdraaien mocht je zonnepanelen willen. Dat doet alleen de oude analoge meter. Heb je die, dan vooral laten hangen wanneer je besluit tot aanschaf van zonnepanelen.

    Een groot deel van de gewone digitale meters is overigens niet geschikt in combinatie met zonnepanelen en dan moet je dus wel over naar de slimme meter.

    Indien je een slimme meter hebt of krijgt kan je besluiten het automatisch uitlezen op afstand door de energieleverancier uit te schakelen. Je moet dan net als voorheen 1x per jaar je meterstanden zelf doorgeven. Daarmee is gelijk je privacy gewaarborgd.

    Klakkeloos alles maar accepteren onder het mom van dat het nu eenmaal hoort bij de technologische vooruitgang zonder je te verdiepen in het hoe en wat vind ik niet slim. Beter is bewuste keuzes te maken na afwegen van alle voor- en nadelen.

    Dus goed dat TS dat doet. En weigeren van de slimme meter mag dus ook gewoon.
  2. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Het is alleen nog maar wachten op wanneer slimme meters gehacked worden en er lijsten met adressen te koop worden aangeboden aan bv het dievengilde, waarvan de meter bijvoorbeeld sinds afgelopen weekend nauwelijks nog stroomverbruik aangeeft. Maw die mensen zijn op vakantie, huis staat leeg.
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Je kunt ook wel de slimme meter nemen, maar uit laten zetten dat er automatisch gegeven worden doorgegeven.. Dan moet je dat gewoon nog zelf doen. Zo heb ik het nu. Als je later toch automatisch wil doorgeven, dan kan dat ook per direct weer aangezet worden..
  4. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    dank voor je onderwerp. Ik heb ook zonnepannelen en een terugdraai ding (leuk om te zien haha) en zal 'm dus ook weigeren. Wat ik w?l lastig vind is dat ik met de nuon app, door dat terugdraaien, eigenlijk niets aan de app heb. Want die kan niets met lagere standen dan vorige keer Smile
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Ik heb hem geweigerd..

    Ook omdat ik 1 kreeg die nog maar een week geplaatst werd bij mensen,,,
    Dus nog geen resultaten waren hoe die was,,Smile
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Nog weer een stukje in Kassa..


    Tienduizenden slimme gasmeters vervangen na twijfels over veiligheid

    Tienduizenden slimme gasmeters worden vervangen na twijfels over veiligheid. Emeritus-Hoogleraar Veiligheid en Rampenbestrijding Ben Ale van TU Delft en onafhankelijk technische onderzoeker Peter Coppes van C+B advies zeggen tegen Kassa dat er ernstige veiligheidsrisico?s aan de slimme gasmeters zitten. Het gaat om de meters van het merk Landis+Gyr G4/G6 (4.2 generatie). Daarvan zijn er 40.000 in Nederland geplaatst met een defect.

    Schroefdraad
    Het probleem met deze types slimme gasmeters is een te kort aangesneden schroefdraad op de gasmeter. Volgens hoogleraar Ben Ale kan hierdoor gas lekken. Dit risico wordt nog groter als de koppeling te hard is aangedraaid. Als er bijvoorbeeld een stofzuiger tegen aan valt zou de koppeling zelfs kunnen afbreken. Ale vindt het onbegrijpelijk dat monteurs het probleem niet eerder hebben ontdekt. Ook volgens Peter Coppes zijn er ernstige veiligheidsrisico?s. Ale en Coppes zijn van mening dat de meters zo snel mogelijk moeten worden vervangen.

    >>LINK<<
  7. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Nog weer een stukje in Kassa..


    Tienduizenden slimme gasmeters vervangen na twijfels over veiligheid

    Tienduizenden slimme gasmeters worden vervangen na twijfels over veiligheid. Emeritus-Hoogleraar Veiligheid en Rampenbestrijding Ben Ale van TU Delft en onafhankelijk technische onderzoeker Peter Coppes van C+B advies zeggen tegen Kassa dat er ernstige veiligheidsrisico?s aan de slimme gasmeters zitten. Het gaat om de meters van het merk Landis+Gyr G4/G6 (4.2 generatie). Daarvan zijn er 40.000 in Nederland geplaatst met een defect.

    Schroefdraad
    Het probleem met deze types slimme gasmeters is een te kort aangesneden schroefdraad op de gasmeter. Volgens hoogleraar Ben Ale kan hierdoor gas lekken. Dit risico wordt nog groter als de koppeling te hard is aangedraaid. Als er bijvoorbeeld een stofzuiger tegen aan valt zou de koppeling zelfs kunnen afbreken. Ale vindt het onbegrijpelijk dat monteurs het probleem niet eerder hebben ontdekt. Ook volgens Peter Coppes zijn er ernstige veiligheidsrisico?s. Ale en Coppes zijn van mening dat de meters zo snel mogelijk moeten worden vervangen.

    >>LINK<<



    Dit heeft opzich niets te maken met een slimme meter.
Terug naar de lijst