Ervaringen, tips & tricks Staatsexamen Nederlands NT2.

Ervaringen, tips & tricks Staatsexamen Nederlands NT2. 

Onderwerp van Yvonne

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne
    Momenteel logeert er een Duitse couchsurfer bij ons die in Nederland is om z'n staatsexamen N2 te halen. Om daarna in Utrecht Sociaal Werk te kunnen gaan studeren.
    Hij heeft zelf boeken aangeschaft. Hj heeft de website staatsexamensnt2.nl al gevonden en is bezig met proefexamens te maken via deze website.
    Iemand ervaring met dit examen en nog tips & tricks hieromtrent? Qua boekentips, examentraining en......?
    Vnl de vrij schrijven opdrachten vindt hij nog moeilijk.
  2. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne

    Niemand ervaring hiermee? :(
  3. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Mijn ex heeft destijds, meer dan twintig jaar geleden ook NT2 gedaan.
    Voorheen het James Boswell instituut in Utrecht, tegenwoordig heet dit Babel geloof ik. Zij geven NT2 voor hoger opgeleiden en ook examentraining. En waren toen erg goed. Tevens helpt je onderdompelen in. Zoek bijvoorbeeld een stage waarin je aldoor in het nederlands moet communiceren. Lees veel nederlandse boeken en kranten.
  4. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne

    quote:
    Dit schreef josien1
    Mijn ex heeft destijds, meer dan twintig jaar geleden ook NT2 gedaan.
    Voorheen het James Boswell instituut in Utrecht, tegenwoordig heet dit Babel geloof ik. Zij geven NT2 voor hoger opgeleiden en ook examentraining. En waren toen erg goed. Tevens helpt je onderdompelen in. Zoek bijvoorbeeld een stage waarin je aldoor in het nederlands moet communiceren. Lees veel nederlandse boeken en kranten.

    Jeetje Josien, dit bericht van jou heb ik helemaal gemist. 😟
    M'n couchsurfer is sinds gisteren weer terug naar Duitsland. 😕
    Donderdag had hij z'n laatste examendag en volgens hem is t goed gegaan. Dus nu is t afwachten voor de uitslag. Daarna wordt t SPW studeren in Leeuwarden voor hem. 👍🏻
    Boeken, kranten en tijdschriften heeft ie veel gelezen. Veel gepraat met mensen en NL films gekeken. Volgens mij komt t helemaal goed met hem. 👍🏻 Dank voor je bericht.
Terug naar de lijst