Nieuwe schutting nodig...Hoe pak ik 't aan?

Nieuwe schutting nodig...Hoe pak ik 't aan? 

Onderwerp van fresia


Dit onderwerp is gesloten.
door fresia zelf op 1 augustus 2017 om 22:12:45

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ook ik ga met mijn buren in augustus een nieuwe schutting plaatsen. Betonnen palen en betonnen onderplaat. Tuinpoort met stalen frame en gedegen slot. De schermen worden van hardhout op verzoek van mijn buren i.t.t. de meeste hout/beton schuttingen die met ge?mpregneerde schermen worden uitgevoerd.

    Overigens zou ik nooit houten palen in beton plaatsen, zoals SFR adviseert. De palen rotten hierdoor juist veel sneller weg, omdat het regenwater niet snel kan wegtrekken in de grond rondom de palen. Hierdoor gaat het rottingsproces sneller bij overgang lucht/grond.

    Ook betonnen palen hoeven echt niet ook nog eens in beton gestort te worden.

    Het lijkt wel een hype dat steeds meer de palen in beton moeten. Bij vervanging ben je bovendien een flinke tijd bezig met het uithakken van al dat beton. Niet doen dus zou mijn advies zijn.
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Weet SjaakB niet ook iets van schuttingen? Ff vragen anders?

    Om te plaatsen: werkspot.nl
  3. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Ik vind die betonnen delen wel heel praktisch, zeker ivm onze loslopende konijntjes.
    Maar heb inmiddels wel bedacht dat het waarschijnlijk handiger is om de schutting in het najaar te plaatsen. Het gemeentegroen staat nu volop in bloei en daardoor kom je moeilijk bij de eerste meters schutting aangezien daar een groot hok staat.

    En ik ga ook maar sparen, want bij elkaar kost het flink meer dan ik eerst dacht.....
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef fresia

    En ik ga ook maar sparen, want bij elkaar kost het flink meer dan ik eerst dacht.....

    Ik denk dat beton wel een stuk duurder is dan een schutting alleen van hout.
    Succes
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Als geld een issue is; ben zelf nogal marktplaats-achtig.
    Ik hoef niet alles nieuw maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Ik heb straks ook een schutting nodig maar op marktplaats sterft het van de gratis schuttingen of nog hele knappe schuttingen voor weinig geld.
    Alleen doorgaans zijn ze helaas geen 17 meter.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik denk dat beton wel een stuk duurder is dan een schutting alleen van hout.
    Succes

    Het is inderdaad een stuk duurder, al zijn er wel variaties in. Schuttingwinkel is relatief een goedkope aanbieder, Je kunt heel mooi zien welke mogelijkheden er zijn. Hout/beton is wel degelijk en rot niet meer gauw weg.
    >>LINK<<
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Mijn schutting hier gekocht, ook door dit bedrijf laten zetten. Staat als een huis. Weet niet of ze ook naar de Bollenstreek komen. Het is een vraag waard.
    >>LINK<<
  8. madrogoud
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van madrogoud
    Kijk ook wat de maximumhoogte mag zijn. In veel gemeenten niet hoger dan 1.80m.
  9. LC1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LC1960
    quote:
    Dit schreef Clara



    Hier ook losse planken en hardhouten palen. Veel steviger ook dan kant en klaar schermen denk ik. Er is nog niks omgewaaid. Smile



    Ligt er aan hoe ze gezet zijn.. Jaren terug in nieuwbouw wijk met zijn allen tegelijk schermen besteld en gezet.
    IAlle buren als een gek aan de slag, behalve wij en onze buurman die timmerman was.
    Ging rustig te werk ( er leek in mijn ogen geen eind aan te komen ) , gebruikte een schietlood enz ..
    Bij een pittige storm was er om ons heen veel omgewaaid, behalve tussen onze tuinen. Dikke pret dus.
  10. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    Bij bouwmarkten of vergelijkbare schutting vaak gratis plaatsen, of een bij hun bekend bedrijf...
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Evert1963
    Bij bouwmarkten of vergelijkbare schutting vaak gratis plaatsen, of een bij hun bekend bedrijf...

    Er bestaat niet zoiets als gratis plaatsen van een schutting. Dan is nl de prijs van de schutting gewoon inclusief plaatsing en wordt er 1 prijs gecommuniceerd voor de schutting. Dat gebeurd wel veel bij de bouwmarkten. Ofwel als je diezelfde schutting elders koopt zonder de "gratis" plaatsing ben je een stuk goedkoper uit. Het verschil is zit hem dan dus in de plaatsingskosten, die zaten doorberekend in de prijs.

    Een mooi verschil kun je zien bij schuttingwinkel.com (inclusief plaatsing) en detuinhoutconcurrent.nl (exclusief plaatsing). Die laatste bleek in ons geval uiteindelijk toch goedkoper door het plaatsen zelf uit te besteden.
  12. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Bedankt voor jullie reacties en tips. Inmiddels knoop doorgehakt en via werkspot iemand gevonden die volgende week de schutting komt plaatsen.
Terug naar de lijst