Houtworm

Houtworm 

Onderwerp van Solar

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik heb een jaren 40huis op houten palen. Klusser-buurman ontdekte bij een klus in het gang/kruipruimte dat er in de houten vloer sprake is van houtworm.
    Morgen krijg ik 2 bestrijders voor offerte.
    Maar inmiddels begin ik hem erg te knijpen
    - er is weinig kruipruimte onder mijn woning, dus houten vloer handmatig met bestrijdingsmiddel gaan bewerken gaat niet lukken, tenzij de vloer van de gehele hele benedenverdieping wordt opengebroken zodat je er bij kan
    Ik dacht aan de optie gas invoeren onder de vloer, maar begrijp dat bij vergassing een heel pand/huis moet worden "ingepakt"

    Beiden gaan hoe dan ook behoorlijk "in de papieren lopen" ben ik bang.
    Ben toch nu al benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.........?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Alleen bestrijden heeft denk ik niet zoveel zin. Je zult ook moeten bekijken in hoeverre je houten balken, vloerdelen en fundering al dan niet zijn aangetast, dat reparatie cq vervanging mogelijk noodzakelijk is.
    En in hoeverre is de houtworm mogelijk al doorgedrongen op andere plaatsen in je woning dan alleen in kruipruimte.
    Ik zou dus eerst stap 1: onderzoek doen, voordat je aan bestrijden begint.

    Ik vond overigens nog een link. >>LINK<<
    Wist niet dat er meerdere soorten zijn. Heftig. Zelf gelukkig niet bij de hand gehad.

    Succes.
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Djiezus Solar, wat erg....Smile, zijn ze al geweest?
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    Dank voor jullie reactie.
    1 is geweest. (Ander niet verschenen) [/X]Na een nacht dat ik had zitten googlen en zaken als als vloeren open breken, inpakken v woningen etc Smile , kortom mijzelf al in een put aan r denken was , was zijn bericht behoorlijk hoopgevend. Hij kan liggend wel onder vloer en op die manier vloer en balken bewerken . Schade op dit moment lijkt beperkt (voor zover hij alleen rond gat kruipruimte kon zien) Prijsindicatie zo. N 500/600. Peanuts bij de bedragen die ik gisteren las bij ingrijpende aanpak. (Over 10000) Voor de zekerheid nog 2 andere gebeld met verzoek om offerte (kijken of zij ook die aanpak afdoende achten)
    Dus wellicht valt t allemaal mee. .... zucht
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    Ah nr 2 weer weinig positief. Te weinig ruimte voor goede behandeling. Wie weet een paar Polen die onder een kruipruimte aarde willen wegscheppen?Smile
    Even afwachten nog op visie v 3e deskundige
  6. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Jeetje lief, Wat een toestand. En nee ik ken geen Polen. Wel Turken. ...Smile
  7. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Vreselijk zeg ,in Naaldwijk barst het van de Polen die dit soort klussen doen ,ken ze alleen niet persoonlijk.
Terug naar de lijst