Amsterdam

Amsterdam 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Varekai
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Varekai
    Tropenmuseum....

  2. quote:
    Dit schreef Inge65

    Nope, maandag en dinsdag kan ik nog wat afspreken! Smile

    SmileSmileSmile
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    SmileSmileSmile

    Smile
  4. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Kano's huren in het Amsterdamse bos, de buurtboerderij bij de westergasfabriek, NDSM terrein, Noorderlicht etc.

  5. Wat leuk al die tips! Ik boek nog een nachtje bij denk ik!
  6. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    De beaten track, het Vondelpark (Vondelparktheater is leuk en gratis idd, maar volgens mij is er niks op ma-di-wo), de rondvaarten en de bekende musea vind je zelf wel. Vergeet de Hermitage niet, zeker zo mooi als het Rijks. Ook een leuk museumpje op de Oudezijds Voorburgwal is Ons' Lieve Heer op Solder. Ga je daarna lekker pannenkoeken eten bij Upstairs (het is letterlijk upstairs, de trap is zo steil dat het eerder een ladder is). Daar eet je in een 16e eeuwse huiskamer je pannenkoek. Verder: check of er een goede film draait in EYE (geweldig uitzicht op 't IJ), De Hallen, of de Grote Zaal van Tuschinski. Zeedijk / Warmoesstraat (Chinatown). Taart eten bij Taart van mijn Tante (van Taarten van Abel). Albert Cuyp is vlakbij (verse stroopwafel eten). En daar om de hoek (Ferdinand Bolstraat) zit ook Duikelman, voor het geval je nog iets nodig hebt voor in je keuken. Superwinkel, gewoon even naar binnen gaan. Deze week start volgens mij ook het openluchttheater in het Amsterdamse bos: >>LINK<< met toneel, Julius Caesar (niet op maandag). Je kunt daar ook eten. Of je neemt je picknick daar mee naartoe. Doet iedereen, lekker op de trappen eten. De Parade in het M.L. Kingpark begint pas 11 augustus, dus dat is te laat. Maar wel leuk. De Noordermarkt op maandagochtend vroeg. Pik je meteen de Jordaan mee, gewoon even doorheen slenteren. Spiegelkwartier, voor het geval je houdt van antiek. En daar in de buurt zit ook Puccini Bomboni, ga je lekker te buiten aan chocolade. Je kunt geloof ik zo'n toeristenkaart kopen voor de tram. Zelf vind ik de tram hopeloos, duurt allemaal veel te lang. Huur gewoon een fiets. Snel en schoon (geen idee wat dat kost overigens). Wil je even de stad uit: >>LINK<< Oh ja, wil je luux ga naar het Okura hotel. Met de lift naar de twenty third bar. Als het donker is. Gewoon even doen. Is leuk.
  7. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    quote:
    Dit schreef An-drea
    ..... Huur gewoon een fiets. Snel en schoon (geen idee wat dat kost overigens).


    NS fiets huren is super en heel goedkoop. Op hun site staan de voorwaarden.
  8. ton1965
    2021: ik wil op vakantie!

    Toon alleen de berichten van ton1965
    Fiets huren kan ook bij het Amsterdamse Bos ,begin Bosbaan , kost 10 euro pp , en geen borg maar wel ID achterlaten.
    Voordeel: gratis parkeren op het grote parkeer terrein.

  9. Veel gezien en gedaan, was leuk!
Terug naar de lijst