Slipcursus 18-jarige dochter

Slipcursus 18-jarige dochter 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Ik wil mijn dochter voor haar 18e verjaardag een slipcursus cadeau doen. Ze rijdt al ruim een half jaar onder begeleiding. Vanaf 9 augustus mag ze zelfstandig de weg op. Het lijkt mij een leuk ?n cadeau!

    Wie heeft hier ervaring mee (zelf of zoon/dochter) en wil z'n ervaringen met me delen?
  2. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Voor mij al weer erg lang geleden. Geen slipcursus maar rijvaardigheidstraining. Behalve rijden, remmen en sturen op nat en glad wegdek, leer je ook uitwijken voor obstakels (op snelheid), noodstops maken. Voelen hoe ABS werkt (en ook wanneer ABS helemaal niets meer voor je doet), moet je natuurlijk wel een auto met ABS meenemen, maar dat is geen voorwaarde. Trainen in een auto zonder ABS is ook heel nuttig. En ook wat je moet doen (en vooral wat je moet laten) als je op snelheid in een berm terecht komt. Dat soort zaken. Je krijgt ook theorie. Belang van de juiste bandenkeuze e.d. Was leuk. Duur overigens. Da's wel een groot verjaardagscadeau. Prodrive trainingen in Lelystad. Ik deed de training in mijn eigen auto.
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik heb zo'n cursus ooit aan mijn zoon cadeau gedaan. (toen hij 18 of 21 was (?))
    Hij heeft er nog steeds profijt van en raad mij zelfs aan er 1 te volgen (ik ben een schijterd om te rijden met gladheid, doe ik dus ook niet)
  4. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef An-drea
    Voor mij al weer erg lang geleden. Geen slipcursus maar rijvaardigheidstraining. Behalve rijden, remmen en sturen op nat en glad wegdek, leer je ook uitwijken voor obstakels (op snelheid), noodstops maken. Voelen hoe ABS werkt (en ook wanneer ABS helemaal niets meer voor je doet), moet je natuurlijk wel een auto met ABS meenemen, maar dat is geen voorwaarde. Trainen in een auto zonder ABS is ook heel nuttig. En ook wat je moet doen (en vooral wat je moet laten) als je op snelheid in een berm terecht komt. Dat soort zaken. Je krijgt ook theorie. Belang van de juiste bandenkeuze e.d. Was leuk. Duur overigens. Da's wel een groot verjaardagscadeau. Prodrive trainingen in Lelystad. Ik deed de training in mijn eigen auto.


    Ha zo'n training bedoel ik ook hoor, noem 't voor 't gemak een slipcursus. Ik ga eens kijken op hun website. Bedankt!
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Ik heb zo'n cursus ooit aan mijn zoon cadeau gedaan. (toen hij 18 of 21 was (?))
    Hij heeft er nog steeds profijt van en raad mij zelfs aan er 1 te volgen (ik ben een schijterd om te rijden met gladheid, doe ik dus ook niet)


    Weet je nog waar?
    Als je zo bang bent om met gladheid te rijden moet je juist zo'n cursus doen!
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Bij mijn oudste dochter zat het in het lespakket..

    Ze vond het een leuke leerzame ervaring,,
Terug naar de lijst