Arbeidstijden 16 jarige

Arbeidstijden 16 jarige 

Onderwerp van Pinguin

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Pinguin zelf op 9 augustus 2017 om 11:03:22

Terug naar de lijst
  1. Pinguin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pinguin

    Nou pff het wordt steeds gekker daar.
    Dochter had zaterdag zelf aangegen dat het niet mag en dat ze het niet wilde doen. Maar ze moest toch.
    Dus ik er gister met haar naar toe en gebabbeld met dienstdoende leidinggevende. Hij dacht dat het 1x per vakantie mag maar zou gaan regelen dat ze dinsdag later kon beginnen. Maar hij ging er eigenlijk niet over want hij viel ook maar in, is van ander filiaal.

    Komt ze vandaag.... staat ze toch weer op het rooster voor morgen om 6 uur. En haar leidinggevende is onverbiddelijk. Volgens haar baas mag het dus ze moet komen.

    Dus ik er nu net maar weer naar toe. Met een foto van hun eigen handboek waarin toch echt 12 uur onafgebroken rust staat... krijg ik weer dat verhaalvan het mag 1x in de week. Sjucht. Maar ik mag haar thuishouden, alleen voelen ze zich wel in de steek gelaten door mijn dochter.Smile

    Heb maar gezegd dat ik me door hun in de steek gelaten voel omdat ze de wet aan hun laars lappen.

    En o ja volgende week mag ze weer 3 dagen achter elkaar tot sluit en de vierde dag om 6 uur opdraven voor een dienst van 7 uur.

    Jemig wat ben ik hier klaar mee!
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Volgens mij mag het wel hoor. Er staat namelijk 'dagelijkse rust' en niet '12 uur aangesloten rust tussen 2 diensten'.

    Dus, vraag is wanneer een dag begint. Als men in de regelgeving gewoon de kalendertijden aanhouden.. dan begint een nieuwe dag, zeg vandaag, dus om 00:00 uur.
    Welnu, indien je dochter dus vandaag (vanavond) gewerkt heeft tot na sluitingstijd.. maar vooraf 12 uur rust gehouden heeft (dus vanaf 00:00 uur tot minimaal 12 uur vanmiddag), kan zij werken vanavond ?n morgenochtend wederom om 6 uur starten tot 12 uur, en dan haar 12 uur rust maken voor de dinsdag.

    Inderdaad, in de vakantie kan dit omdat er geen schooltijd af gaat..
    Smile
  3. Pinguin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pinguin

    quote:
    Dit schreef SFR
    Volgens mij mag het wel hoor. Er staat namelijk 'dagelijkse rust' en niet '12 uur aangesloten rust tussen 2 diensten'.

    Dus, vraag is wanneer een dag begint. Als men in de regelgeving gewoon de kalendertijden aanhouden.. dan begint een nieuwe dag, zeg vandaag, dus om 00:00 uur.
    Welnu, indien je dochter dus vandaag (vanavond) gewerkt heeft tot na sluitingstijd.. maar vooraf 12 uur rust gehouden heeft (dus vanaf 00:00 uur tot minimaal 12 uur vanmiddag), kan zij werken vanavond ?n morgenochtend wederom om 6 uur starten tot 12 uur, en dan haar 12 uur rust maken voor de dinsdag.

    Inderdaad, in de vakantie kan dit omdat er geen schooltijd af gaat..
    Smile


    Ehm volwassenen hebben al recht op 11 uur aaeengesloten tussen 2 diensten. Ik neem toch aan dat de eisen voor jeugdigen strenger zijn en niet soepeler.

    En daarnaast... maximale werktijd op een dag is 9 uur dus die 12 uur rust per dag haal je toch wel..

    Op de site arbeidstijdenwet.nl staat het overigens ook letterlijk; 12 uur onafgebroken tussen 2 diensten...
    Dus nee het mag echt niet!
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ok.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pinguin
    Nou pff het wordt steeds gekker daar.
    Dochter had zaterdag zelf aangegen dat het niet mag en dat ze het niet wilde doen. Maar ze moest toch.
    Dus ik er gister met haar naar toe en gebabbeld met dienstdoende leidinggevende. Hij dacht dat het 1x per vakantie mag maar zou gaan regelen dat ze dinsdag later kon beginnen. Maar hij ging er eigenlijk niet over want hij viel ook maar in, is van ander filiaal.

    Komt ze vandaag.... staat ze toch weer op het rooster voor morgen om 6 uur. En haar leidinggevende is onverbiddelijk. Volgens haar baas mag het dus ze moet komen.

    Dus ik er nu net maar weer naar toe. Met een foto van hun eigen handboek waarin toch echt 12 uur onafgebroken rust staat... krijg ik weer dat verhaalvan het mag 1x in de week. Sjucht. Maar ik mag haar thuishouden, alleen voelen ze zich wel in de steek gelaten door mijn dochter.Smile

    Heb maar gezegd dat ik me door hun in de steek gelaten voel omdat ze de wet aan hun laars lappen.

    En o ja volgende week mag ze weer 3 dagen achter elkaar tot sluit en de vierde dag om 6 uur opdraven voor een dienst van 7 uur.

    Jemig wat ben ik hier klaar mee!


    Goed dat je je ermee bemoeid hebt! Ook volgende week niet akkoord gaan met een dienst om 6 uur. Laten zij het probleem maar zelf oplossen en iemand van 18+ op tijd zijn/haar bed uit komen.
  6. Pinguin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pinguin

    Gisteren nog telefonisch contact gehad met de leidinggevende die de roosters maakt. Ecxuses, ze dacht dat dochterlief 18 was... Beetje raar verhaal, als je in een supermarkt die drank en tabak verkoopt werkt, zou je toch moeten weten dat je de leeftijd van een jongere vaak verkeerd schat...
    Maar goed, het zal niet meer gebeuren, probleem opgelost dus ik sluit dit draadje.

    Dank voor de reacties en het meedenken!
Terug naar de lijst